7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Goda Aksamitauskaitė

Goda Aksamitauskaitė

Gličas – nauja juoda

Gličo estetika šiuolaikinėje kultūroje

Naujausieji laikai kuria naujausias problemas. (Laikomasi pozicijos, jog Naujausieji laikai trunka iki šių dienų, o ne iki Antrojo pasaulinio karo pabaigos. Plačiausia prasme šis terminas apibūdina tą istorijos dalį, kuri vis dar egzistuoja gyvoje atmintyje, t. y. vidutiniškai 80 m.) Informacinis amžius (arba Kompiuterio amžius) – Naujausiųjų laikų dalis – apibrėžiamas kaip poslinkis nuo pramonės revoliucijos sukelto tradicinės pramonės bumo prie informacijos kompiuterizacija grįstos ekonomikos. Randy Kluverio nuomone, technologijų evoliucija kasdieniame gyvenime lėmė, jog sparčiai vystomi globalūs ryšiai ir įvairūs kompiuterizacijos teikiami privalumai bei su jais susiję trūkumai ėmė formuoti visuomenę („Globalization, Informatization, and Intercultural Communication“, American Journal of Communication, 2000 m. gegužė). Visuomenė ar bent nedidelė jos dalis kritiškai sureagavo į savo laiko procesus ir naujausias kompiuterių problemas kūrybiškai išnaudoja socialinės kritikos ar estetikos tikslais.

Laimonas Zakas (Glitchr). 2014 m.
Laimonas Zakas (Glitchr). 2014 m.
In†rσwzrks, iš serijos „G//R“, 2015 m.
In†rσwzrks, iš serijos „G//R“, 2015 m.
JODI, ekrano nuotrauka, wwwwwwwww.jodi.org.
JODI, ekrano nuotrauka, wwwwwwwww.jodi.org.
Rosa Menkman, „Vernacular of File Formats“. 2010 m.
Rosa Menkman, „Vernacular of File Formats“. 2010 m.
Goda Aksamitauskaitė

Plotas laisvas visiems...

tik kai kurioms laisvesnis parodoje „Postidėja III“

Gruodžio 2 d. pavakarę galerija „Kairė–dešinė“ pasitinka lankytoją akį rėžiančio raudonio plakatu ir trečiąja „Postidėjos“ paroda. Kur joje vyksta post-, kitas klausimas, gal tai tik skambus ir ambicingas pavadinimas, užsilikęs nuo ankstesnių dviejų parodų, – „Postidėja“ vis dėlto yra tęstinis projektas. Šįkart paantrašte pasirinktas „plotas“, bent jau mano kartos žmonėms suvokiamas kaip tėvų autoritetą ir etines dogmas paminantis reiškinys, neapsiriboja vien erdviniu „ploto“ suvokimu, o apibūdina visa, kas vyksta dėl jo įtakos, – it šių dienų bakchanalijos.
Susirenka moterys ir daro joms svarbius dalykus, tik su mažiau vyno. Laimei, tie dalykai svarbūs ne tik joms, tai įrodo parodos atidarymas ir publikos dėmesys (bet irgi su mažiau vyno). Stipri šiuolaikinių menininkių kompanija dėkoja kuratorei Laimai Kreivytei, o ši deramai pasikuklina ir sako, jog nekuravo – kūrybos, projekto gimimo procesas vyko nuolatinio komunikavimo bei bendradarbiavimo principais. Kompaniją sudaro: Jurga Barilaitė, Eglė Gineitytė, Paulina Eglė Pukytė, Eglė Ridikaitė, Laisvydė Šalčiūtė, Beatričė Vanagaitė su Ernesta Vala, Laura Zala, Cooltūristės kartu su Inga Erdmane, Carolina Trigo ir architektė Julija Reklaitė.

Parodos „Postidėja III“ dalyvės ir kuratorė Laima Kreivytė“.  A. Narušytės nuotr.
Parodos „Postidėja III“ dalyvės ir kuratorė Laima Kreivytė“. A. Narušytės nuotr.
Eglė Ridikaitė, „Grindys“. 2014 m. A. Narušytės nuotr.
Eglė Ridikaitė, „Grindys“. 2014 m. A. Narušytės nuotr.
Laisvydė Šalčiūtė, „(Melo)dramos. Susidūrimų kambarys“. Ekspozicijos fragmentas. 2014 m. A. Narušytės nuotr.
Laisvydė Šalčiūtė, „(Melo)dramos. Susidūrimų kambarys“. Ekspozicijos fragmentas. 2014 m. A. Narušytės nuotr.
Laisvydė Šalčiūtė, „(Melo)dramos. Susidūrimų kambarys“. Ekspozicijos fragmentas. 2014 m. A. Narušytės nuotr.
Laisvydė Šalčiūtė, „(Melo)dramos. Susidūrimų kambarys“. Ekspozicijos fragmentas. 2014 m. A. Narušytės nuotr.
Beatričė Vanagaitė, Ernesta Vala, „RIP (Requiescat in pace)“. 2014 m. A. Narušytės nuotr.
Beatričė Vanagaitė, Ernesta Vala, „RIP (Requiescat in pace)“. 2014 m. A. Narušytės nuotr.
Laura Zala, „Galerijos kampai“. 2014 m. A. Narušytės nuotr.
Laura Zala, „Galerijos kampai“. 2014 m. A. Narušytės nuotr.
Jurga Barilaitė, „Traškas“. 2014 m. A. Narušytės nuotr.
Jurga Barilaitė, „Traškas“. 2014 m. A. Narušytės nuotr.
Parodos „Postidėja III“ atidarymas. A. Narušytės nuotr.
Parodos „Postidėja III“ atidarymas. A. Narušytės nuotr.