7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Mindaugas Urbaitis

Mindaugas Urbaitis

Naujos auditorijos užkariavimas?

Ansamblis „Synaesthesis“ Vilniaus festivalyje

Vilniaus festivalyje pirmą kartą pasirodė šiuolaikinės muzikos ansamblis „Synaesthesis“, ir tai, atrodo, paskutinis didelis muzikos festivalis Lietuvoje, kuriame jie dar nebuvo dalyvavę. Platų muzikos spektrą aprėpiančiam, bet į kraštutinius stilius nežengiančiam festivaliui ansamblis sudarė gana „saugią“ ir jau ne kartą išmėgintu principu sudarytą programą „Abipus geležinės uždangos“, grįstą oponuojančių pozicijų – geografinių, stilistinių, ideologinių ar net politinių – priešprieša. Buvo pasirinkta tam tikra istorinė distancija, kompozitoriai ir jau šiuolaikinės muzikos klasika tapę kūriniai, manytina, nesuerzinsiantys konservatyvios Vilniaus festivalio publikos.

Ansamblis „Synaesthesis“. D. Matvejevo nuotr.
Ansamblis „Synaesthesis“. D. Matvejevo nuotr.
Ansamblis „Synaesthesis“. D. Matvejevo nuotr.
Ansamblis „Synaesthesis“. D. Matvejevo nuotr.
Karolis Variakojis. D. Matvejevo nuotr.
Karolis Variakojis. D. Matvejevo nuotr.
Marta Finkelštein. D. Matvejevo nuotr.
Marta Finkelštein. D. Matvejevo nuotr.
Ansamblis „Synaesthesis“. D. Matvejevo nuotr.
Ansamblis „Synaesthesis“. D. Matvejevo nuotr.
Ansamblis „Synaesthesis“. D. Matvejevo nuotr.
Ansamblis „Synaesthesis“. D. Matvejevo nuotr.
Karolis Variakojis ir Bronius Kutavičius. D. Matvejevo nuotr.
Karolis Variakojis ir Bronius Kutavičius. D. Matvejevo nuotr.
Mindaugas Urbaitis

„Stifterio daiktai“ Klaipėdoje

Heineris Goebbelsas festivalyje „Permainų muzika“

Heinerio Goebbelso „Stifterio daiktai“ prasideda nuo garsų – jie skamba žiūrovams dar tik renkantis į salę, o prigesus šviesoms pereina į instaliaciją-spektaklį, natūraliai įsiliedami į jo tėkmę ir puikiai prisiderindami prie keisto, siurrealaus scenovaizdžio. Jo pagrindą sudarančios pianolos kuria reikšmingą dalį muzikos.

Heinerio Goebbelso instaliacijos-spektaklio „Stifterio daiktai“ fragmentas. V. Petriko nuotr.
Heinerio Goebbelso instaliacijos-spektaklio „Stifterio daiktai“ fragmentas. V. Petriko nuotr.
Heinerio Goebbelso instaliacijos-spektaklio „Stifterio daiktai“ fragmentas. V. Petriko nuotr.
Heinerio Goebbelso instaliacijos-spektaklio „Stifterio daiktai“ fragmentas. V. Petriko nuotr.
Heinerio Goebbelso instaliacijos-spektaklio „Stifterio daiktai“ fragmentas. V. Petriko nuotr.
Heinerio Goebbelso instaliacijos-spektaklio „Stifterio daiktai“ fragmentas. V. Petriko nuotr.
Heinerio Goebbelso instaliacijos-spektaklio „Stifterio daiktai“ fragmentas. V. Petriko nuotr.
Heinerio Goebbelso instaliacijos-spektaklio „Stifterio daiktai“ fragmentas. V. Petriko nuotr.
Heinerio Goebbelso instaliacijos-spektaklio „Stifterio daiktai“ fragmentas. M. Urbaičio nuotr.
Heinerio Goebbelso instaliacijos-spektaklio „Stifterio daiktai“ fragmentas. M. Urbaičio nuotr.
Heinerio Goebbelso instaliacijos-spektaklio „Stifterio daiktai“ fragmentas. M. Urbaičio nuotr.
Heinerio Goebbelso instaliacijos-spektaklio „Stifterio daiktai“ fragmentas. M. Urbaičio nuotr.
Mindaugas Urbaitis

Pilna stiklinė laisvės

Philipas Glassas ir jo ansamblis Vilniuje

Ar stiklinė pusiau tuščia, ar pusiau pilna? Tai priklauso nuo to, koks jūsų požiūris: matydami stiklinę pusiau tuščią tikime, kad padėtis bloga. Ethanas Smithas žurnale „New York“ prieš keletą metų publikuotą straipsnį apie Philipą Glassą pavadino „Ar stiklinė pusiau tuščia?“ („Is Glass Half Empty?“: angl. k. glass – stiklinė, čia – žodžių žaismas su kompozitoriaus pavarde), iškeldamas muzikos privilegijuotųjų demonstruojamą nepagarbą kompozitoriui. Autoritetingiausia muzikos enciklopedija anglų kalba „Grove Music“ Ph. Glassą pristato kaip „komerciškai vieną iš sėkmingiausių, bet kritikos plūstamą savo kartos kompozitorių“.
 
Kodėl susirinko tiek daug klausytojų į jo koncertą Kongresų rūmuose (lapkričio 5 d.)? Šis klausimas abejonių nekelia: galų gale sulaukėme Philipo Glasso kartu su savo ansambliu, nors pirmą kartą Vilniuje jis apsilankė lygiai prieš 20 metų. Tuomet Nacionalinės filharmonijos salėje Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras kartu su valstybiniu choru „Latvija“, diriguojant ištikimam kompozitoriaus bičiuliui ir bendraminčiui bei nenuilstančiam jo kūrybos puoselėtojui Dennisui Russellui Daviesui, atliko kūrinio „Itaipu“ Europos premjerą.

Philip Glass. L. Vansevičienės nuotr.
Philip Glass. L. Vansevičienės nuotr.
Philip Glass. L. Vansevičienės nuotr.
Philip Glass. L. Vansevičienės nuotr.
Philipas Glassas ir jo ansamblis. L. Vansevičienės nuotr.
Philipas Glassas ir jo ansamblis. L. Vansevičienės nuotr.