7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: LNOBT inf.

LNOBT inf.

Choreografė Živilė Baikštytė: „Mitai – tai mūsų kultūros DNR kodas“

Buvusi Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro primabalerina, o dabar – šio teatro baleto repetitorė Živilė Baikštytė ruošiasi debiutiniam savo, kaip choreografės, šokio spektakliui šio teatro repertuare: jos darbas „Pradžioje nebuvo nieko“ lietuvių mitologijos motyvais bus rodomas „Baletų triptike“, kurio premjera LNOBT vyks balandžio 26, 27 ir 30 dienomis. 

Šokio spektaklio „Pradžioje nebuvo nieko“ repeticija. M. Aleksos nuotr.
Šokio spektaklio „Pradžioje nebuvo nieko“ repeticija. M. Aleksos nuotr.
LNOBT inf.

LNOBT kviečia diskutuoti apie rėmimo aplinkos gerinimą

Balandžio 11 d. (ketvirtadienį) 14 val. Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatro Raudonojoje fojė rengiama konferencija „Mecenatystė: vizijos ir praktikos“. Joje ketinama aptarti įvairius rėmimo, filantropijos, mecenatystės aspektus bei įsigaliojusio Mecenavimo įstatymo nuostatas, realias jo praktinio įgyvendinimo galimybes bei pasidalinti pirmosiomis patirtimis. 

M. Raškovskio nuotr.
M. Raškovskio nuotr.
LNOBT inf.

Choreografė Edita Stundytė: “Kuriu spektaklį apie narsų poelgį”

Prieš savaitę publikuotose informacijose apie netikėtai anapilin išėjusio kompozitoriaus Anatolijaus Šenderovo gyvenimą ir kūrybą buvo minimas pagal jo muziką kuriamas šokio spektaklis „Franceska Mann“. Žiūrovai šį darbą galės išvysti jau balandžio 26, 27 ir 30 dienomis „Baletų triptiko“ premjeroje Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre.

Edita Stundytė. M. Aleksos nuotr.
Edita Stundytė. M. Aleksos nuotr.
LNOBT inf.

Aleksandras Batovas: koncertmeisteris, kurio nenorėjo įleisti į teatrą

Kovo 22 dieną (penktadienį) prieš „Gulbių ežero“ spektaklį Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre kolegos pagerbs šviesų orkestro „pirmojo smuiko“ Aleksandro Batovo (1948-1993) atminimą: anksti į mirties sceną iškviestam muzikantui pernai būtų suėję 70 metų.

 

Piliavoje (Baltijske) gimusį ir Karaliaučiuje pas pedagogą Borisą Smirnovą, garsiojo Michailo Vaimano mokinį, smuiko studijas pradėjusį Aleksandrą Batovą į Lietuvą atviliojo noras būti garsaus smuikininko Aleksandro Livonto mokiniu tuometinėje Lietuvos valstybinėje konservatorijoje (dabar – Lietuvos muzikos ir teatro akademija).

Aleksandras Batovas. LNOBT archyvo nuotr.
Aleksandras Batovas. LNOBT archyvo nuotr.
LNOBT inf.

Vietoj „Turandot“ skambės „Madam Baterflai“

Dėl techninių priežasčių Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras keičia repertuarą: balandžio 6 dieną vietoj Giacomo Puccini operos „Turandot“ bus rodoma kita to paties kompozitoriaus opera – „Madam Baterflai“.

 

Tokį sprendimą teatro administracija priėmė dėl laiko, būtino preciziškam kiekvieno „Turandot“ spektaklio techniniam parengimui, stygiaus.

Sandra Janušaitė operoje „Madam Baterflai“. M. Aleksos nuotr.
Sandra Janušaitė operoje „Madam Baterflai“. M. Aleksos nuotr.
LNOBT inf.

„Turandot“ pastatymo kūrėjai pasiruošę susitikimui su Vilniaus publika

Jau šį savaitgalį Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre pristatoma Robino Wilsono režisuota Giacomo Puccini opera „Turandot“. Apmaudi spektaklio kostiumų vagystė, kaip ir buvo žadėta, nesutrukdė premjerai pasirodyti laiku.

 

„Šio „Turandot“ pastatymo istoriją galėčiau pavadinti odisėja. Sutartis dėl R. Wilsono režisuojamos operos buvo sudaryta dar 2012 m., ją pasirašė trijų pasaulio teatrų vadovai: Madrido „Teatro Real“, Toronto „Canadian Opera Company“ ir LNOBT. Tad sumanymas buvo vystomas ilgai ir kruopščiai, o sausį patirta vagystė jau sudėliotus planus gerokai išmušė iš vėžių. Tačiau siuvėjos dirbo neskaičiuodamos valandų, ir galime pasidžiaugti, kad vyksta paskutinieji naujai siūtų kostiumų primatavimai. Todėl drąsiai kviečiame operos gerbėjus į premjerą“, – spaudos konferencijos pradžioje pabrėžė LNOBT generalinis direktorius Jonas Sakalauskas.

„Turandot“ spaudos konferencija. M. Aleksos nuotr.
„Turandot“ spaudos konferencija. M. Aleksos nuotr.
LNOBT inf.

Naujieji „Turandot” kostiumai jau rikiuojasi ant pakabų

Didžioji dalis artėjančios „Turandot“ premjeros kostiumų sausio viduryje buvo pavogti pakeliui iš Madrido Karališkojo teatro į Vilnių. Visgi LNOBT siuvėjos, atidėjusios į šalį kitus darbus, daro viską, kad kovo 1 ir 2 dienomis sostinės žiūrovai išvystų lygiai tokį pat garsaus amerikiečių režisieriaus Roberto Wilsono spektaklį, kokiu 2018-ųjų pabaigoje grožėjosi Madrido žiūrovai.

 

„Žodžio „ne“ mūsų darbe nebūna – jį seniai esame pamiršę. Visiems aišku, kad „Turandot“ be kostiumų į sceną žengti negalės, o premjeros irgi atidėti nevalia. Vadinasi, nauji kostiumai vasario pabaigoje privalo atsirasti“, – be užuolankų reziumuoja LNOBT gamybinių dirbtuvių siuvyklos skyriaus vadovė Ona Blažinskienė.

 „Turandot“. Teatro Real Madrid. 2018 m. Javier del Real nuotr.
„Turandot“. Teatro Real Madrid. 2018 m. Javier del Real nuotr.
LNOBT inf.

LNOBT Metų solistais pripažinti Aistė Pilibavičiūtė ir Jonas Laucius

Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras penktadienį, sausio 25-osios vakarą, prieš prasidedant Bélos Bartóko vienaveiksmių kūrinių „Stebuklingas mandarinas“ ir „Hercogo Mėlynbarzdžio pilis“ spektakliui scenoje apdovanos geriausiais 2018 m. teatro artistais pripažintus operos ir baleto solistus.

 

Metų operos soliste tapo sopranas Aistė Pilibavičiūtė už Iljos vaidmenį Wolfgango Amadeus Mozarto operos „Idomenėjas“ premjeroje ir Džuljetos vaidmenį Vincenzo Bellini operoje „Kapulečiai ir Montekiai“. Metų operos solistės premiją šįmet įsteigė teatro rėmėja ponia Nerija Kasparienė.

 

Metų baleto solistu pripažintas Jonas Laucius už Lankadamo vaidmenį Adolphe’o Adamo balete „Korsaras“ ir Mandarino vaidmenį Bélos Bartóko balete „Stebuklingas mandarinas“. Metų baleto solisto premiją įsteigė ilgametė teatro rėmėja ponia Raminta Kuprevičienė. 

Aistė Pilibavičiūtė (Džuljeta) V. Bellini operoje „Kapulečiai ir Montekiai“. M. Aleksos nuotr.
Aistė Pilibavičiūtė (Džuljeta) V. Bellini operoje „Kapulečiai ir Montekiai“. M. Aleksos nuotr.
Aistė Pilibavičiūtė (Ilja) W.A. Mozarto operoje „Idomenėjas“. M. Aleksos nuotr.
Aistė Pilibavičiūtė (Ilja) W.A. Mozarto operoje „Idomenėjas“. M. Aleksos nuotr.
Jonas Laucius (Lankadamas) A.Adamo balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Jonas Laucius (Lankadamas) A.Adamo balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Jonas Laucius (Mandarinas) B. Bartóko balete „Stebuklingas mandarinas“. M. Aleksos nuotr.
Jonas Laucius (Mandarinas) B. Bartóko balete „Stebuklingas mandarinas“. M. Aleksos nuotr.
Julija Stankevičiūtė (Snieguolė) B. Pawlovskio balete “Snieguolė ir septyni nykštukai”. M. Aleksos nuotr.
Julija Stankevičiūtė (Snieguolė) B. Pawlovskio balete “Snieguolė ir septyni nykštukai”. M. Aleksos nuotr.
Marija Kastorina (Mari) P. Čaikovskio balete „Spragtukas“. M. Aleksos nuotr.
Marija Kastorina (Mari) P. Čaikovskio balete „Spragtukas“. M. Aleksos nuotr.
Koncertmeisterė Olga Eleonora Taškinaitė. M. Aleksos nuotr.
Koncertmeisterė Olga Eleonora Taškinaitė. M. Aleksos nuotr.
Steponas Zonys (Šonaras) G. Puccini operoje “Bohema”. M. Aleksos nuotr.
Steponas Zonys (Šonaras) G. Puccini operoje “Bohema”. M. Aleksos nuotr.
LNOBT inf.

Tenoras Kristian Benedikt dainuos „Madam Baterflai“ spektakliuose

Ketvirtadienį į Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro sceną po dviejų metų pertraukos mažais japoniškais žingsneliais vėl įtipens Madam Baterflai, kurią į žmonas pramogaudamas sau nusipirks lengvabūdis amerikiečių laivyno karininkas Pinkertonas... Jo partiją atliksiantis Kristian Benedikt neslepia, kad panašių į Pinkertoną vyrų ir šiandien galėtume rasti tarp jo kolegų – operos solistų. 

Kristian Benedikt (Pinkertonas) operoje „Madam Baterflai“. M. Aleksos nuotr.
Kristian Benedikt (Pinkertonas) operoje „Madam Baterflai“. M. Aleksos nuotr.
  < PUSLAPIS IŠ 17  >>> Archyvas