Iki liepos 2 dienos Valdovų rūmų Didžiajame kieme šeimininkaus ketvirtasis operos ir baleto vasaros festivalis „LNOBT Open“. Dvi retai atliekamos operos, Monikos Liu koncertas su LNOBT simfoniniu orkestru ir legendinės šokio trupės „Béjart Ballet Lausanne“ gastrolės – pasirodymai, kurių daugiau nebebus šansų pamatyti.
Jau sausio 26 dieną žiūrovai išvys dar vieną Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro repertuaro naujieną, kurią įgyvendinti atvyko gausi italų kūrėjų komanda. Specialų konkursą laimėjęs italų režisierius Federico Grazzini sako, kad negalėjo nepasinaudoti galimybe kurti ilgametes teatro ir muzikines tradicijas turinčioje šalyje.
Gruodžio 1, 2 ir 3 d. Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre – kosmogoniškų vaizdų kupino choreografės Živilės Baikštytės pilno metro baleto „Pradžioje nebuvo nieko“ premjera. Muziką šiam lietuviškam baletui sukūrė jau kelis dešimtmečius itin aktyviai teatro srityje besidarbuojantis kompozitorius Antanas Jasenka.
Nenustebkite interneto platybėse išvydę plakatą su užrašu „Lamb of God“: šį savaitgalį tarptautinė platforma „OperaVision“ pradeda prieš metus Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro žiūrovams pristatyto operos-baleto „Dievo avinėlis“ transliacijas.
Simboliškai, minint Pasaulinę operos dieną, pristatytas 104-asis Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro sezonas. Po pusmetį trukusios rūmų rekonstrukcijos LNOBT vėl atvers duris publikai lapkričio 10-ąją, pristatydamas Gedimino Šeduikio režisuotą Giuseppe‘s Verdi operą „Aida“. Žiūrovai kviečiami ne tik sugrįžti į šiltesnes ir jaukesnes teatro erdves, bet ir pasimėgauti įspūdingu scenos reginiu bei pagerėjusia garso kokybe.
Balandžio mėnesį Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro pasirodymai numatyti Klaipėdoje, Kaune, Alytuje, Panevėžyje, Utenoje ir Molėtuose. Tai – išskirtinė galimybė Lietuvos gyventojams gyvai stebėti šio teatro spektaklius savo mieste.
Sausio 13-ąją, Laisvės gynėjų dieną, Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras tradiciškai pakvies į sakralinės muzikos koncertą. Šįmet girdėsime Johannesą Brahmsą išgarsinusį „Vokiškąjį requiem“, bylojantį apie šviesą ir vidinę ramybę.
Tėvai, norintys atvesti savo atžalas į spektaklius Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre, dažnai nustemba renginio išvakarėse negavę bilietų į vaikams skirtus spektaklius. Taip, tuo būtina pasirūpinti iš anksto! Ir neabejotinai verta tai padaryti. Apie tai, kokią įtaką vaikų ateičiai turi ankstyva pažintis su opera bei kitais teatro žanrais, išsamiau kalbamės su muzikos pedagoge, edukologijos mokslų daktare Emilija Sakadolskiene.
Jau metus Lietuvoje „banguojantis“ karantinas teatralus mėgina įtikinti, kad jiems pakanka vieno vienintelio žiūrovo – visaregės kameros akies. Tad ir „Auksinių scenos kryžių“ apdovanojimai kovo 27-ąją, Tarptautinę teatro dieną, buvo įteikti be salėje susėdusių kolegų plojimų: ceremoniją filmuojančioms kameroms publiką atstojo laureatų veidrodiniai atspindžiai.
Dėl svarbių priežasčių atidėjus G. Donizetti operos „Ana Bolena“ premjerą, atsirado pokyčių LNOBT rugsėjo ir spalio mėnesių repertuare.
Spalio 15–17 d. turėję vykti J. F. Halevy operos „Žydė“ spektakliai atidedami 2021–2022 m. sezonui. Bilietus spalio 15, 16 ar 17 d. turėjusiems žiūrovams siūloma galimybė nekeičiant renginio datos stebėti G. Donizetti operos „Ana Bolena“ spektaklius.