7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Jonas Petkus

Jonas Petkus

Bijūnai ir tulpės

„Šedevro kambarys. Franso Halso evangelistai iš Odesos Vakarų ir Rytų dailės muziejaus kolekcijos“ Radvilų rūmų dailės muziejuje

Išeiti iš šešėlio, iš tamsos į oringą erdvę. Įsiveržti su energija, su gajumi, su pastangomis, džiaugsmais, nusivylimais, nepalaužiama jėga. Nesislėpti nuo nieko, jaustis visaverčiu, savo tikslus įamžinančiu. Stovėti tvirtai tarytum ryškus žiedas, siekiantis dangaus. Harmoningos būties dvelktelėjimas, o gal dieviškumo siekimas. Savas pėdsakas, sava žymė ir būtis pasaulyje – apie tai kalba Radvilų rūmų dailės muziejaus paroda „Šedevro kambarys“.

„Šedevro kambarys“, Jono Petkaus portretas à la Frans Hals. 2024 m.
„Šedevro kambarys“, Jono Petkaus portretas à la Frans Hals. 2024 m.
Jonas Petkus

C’est la vie

Kitaip apie Aros Radvilės parodą „Akmuo pienas širdis“ Užupio meno inkubatoriaus galerijoje

Ar esam gyvi? Gyvenimas yra nuspėjamas tarytum dangaus fazės nakties skliaute. Jis keičiasi ir grįžta. Laimė, neviltis, pyktis, džiaugsmas – cikliški. Mūsų sąmonės srautas panašus į žiburių nutaškytą dangų. Kuo mes skiriamės nuo žvaigždžių? Ar visatos kontekste esam tik maža dulkelė, ar kažkas daugiau? Ar galim savo egzistenciją įrodyti? Šiuos klausimus kelia Užupio meno inkubatoriaus paroda „Akmuo pienas širdis“. Kaip autorei pavyksta į gyvybę pažvelgti kitu kampu?

Ara Radvilė, Akmuo, pienas, širdis. 2024 m. A. Radvilės nuotr.
Ara Radvilė, Akmuo, pienas, širdis. 2024 m. A. Radvilės nuotr.
Ara Radvilė, „Akmuo pienas širdis“, parodos vaizdas. 2024 m. A. Radvilės nuotr.
Ara Radvilė, „Akmuo pienas širdis“, parodos vaizdas. 2024 m. A. Radvilės nuotr.
Ara Radvilė, „Akmuo pienas širdis“, parodos vaizdas. 2024 m. A. Radvilės nuotr.
Ara Radvilė, „Akmuo pienas širdis“, parodos vaizdas. 2024 m. A. Radvilės nuotr.
Ara Radvilė parodoje „Akmuo pienas širdis“. J. Kunigiškytės nuotr.
Ara Radvilė parodoje „Akmuo pienas širdis“. J. Kunigiškytės nuotr.
Ara Radvilė, „Akmuo pienas širdis“, parodos vaizdas. 2024 m. A. Radvilės nuotr.
Ara Radvilė, „Akmuo pienas širdis“, parodos vaizdas. 2024 m. A. Radvilės nuotr.
Ara Radvilė, „Lašas po lašo“. 2024 m. A. Radvilės nuotr.
Ara Radvilė, „Lašas po lašo“. 2024 m. A. Radvilės nuotr.
Ara Radvilė, „Šiltas pienas“. 2023 m. A. Radvilės nuotr.
Ara Radvilė, „Šiltas pienas“. 2023 m. A. Radvilės nuotr.
Ara Radvilė, „Akmuo pienas širdis“, parodos vaizdas. 2024 m. A. Radvilės nuotr.
Ara Radvilė, „Akmuo pienas širdis“, parodos vaizdas. 2024 m. A. Radvilės nuotr.
Jonas Petkus

Un cadeau de chats morts

Monikos Radžiūnaitės paroda „Ir aš tik žmogus“ Kazio Varnelio namuose-muziejuje

Šiuo laiku karo vaizdai yra užplūdę socialinius tinklus, žiniasklaidą. Atrodo, niekada anksčiau modernaus karo realijos nebuvo taip aiškiai transliuojamos. Tragiški vaizdiniai iš pradžių glumino, kėlė nuostabą, ilgainiui pripratimas ir nenoras taikstytis privertė žmones nusigręžti. Visuomenė dvasiškai pavargo nuo neišvengiamo smurto. Desperatiškas noras pakasti jausmus ir ignoruoti vykstančią neteisybę tampa nepakeliamas. Abejingumo fenomeną demaskuoja paroda „Ir aš tik žmogus“. Kaip šios parodos kūrėjams pavyksta lengvai kalbėti sunkiomis temomis?

Monika Radžiūnaitė, „O gal dar tilpčiau kaip nors? / Aut fortasse aliquo pacto convenire potui / Arba aš sudarysiu sandorį“. 2022 m. A. Narušytės nuotr.
Monika Radžiūnaitė, „O gal dar tilpčiau kaip nors? / Aut fortasse aliquo pacto convenire potui / Arba aš sudarysiu sandorį“. 2022 m. A. Narušytės nuotr.
Monika Radžiūnaitė, „O gal dar tilpčiau kaip nors? / Aut fortasse aliquo pacto convenire potui / Arba aš sudarysiu sandorį“. 2022 m. A. Narušytės nuotr.
Monika Radžiūnaitė, „O gal dar tilpčiau kaip nors? / Aut fortasse aliquo pacto convenire potui / Arba aš sudarysiu sandorį“. 2022 m. A. Narušytės nuotr.
Monika Radžiūnaitė, „Šis apdaras labai jums tinka / Hoc cultus decet optime / Šis garbinimas labai tinka“. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Monika Radžiūnaitė, „Šis apdaras labai jums tinka / Hoc cultus decet optime / Šis garbinimas labai tinka“. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Monika Radžiūnaitė, „Ne ūgis, o smūgis / Non altitudo, sed plaga / Ne ūgis, o potėpis“. 2022 m. A. Narušytės nuotr.
Monika Radžiūnaitė, „Ne ūgis, o smūgis / Non altitudo, sed plaga / Ne ūgis, o potėpis“. 2022 m. A. Narušytės nuotr.
Monstrancijos dėklas, kilmė nežinoma, Lietuvos nacionalinis muziejus. A. Narušytės nuotr.
Monstrancijos dėklas, kilmė nežinoma, Lietuvos nacionalinis muziejus. A. Narušytės nuotr.
Monika Radžiūnaitė, „Nemesk kelio dėl takelio / Non trada viam vestigia / Jis neužleis kelio pėdoms“. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Monika Radžiūnaitė, „Nemesk kelio dėl takelio / Non trada viam vestigia / Jis neužleis kelio pėdoms“. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Monika Radžiūnaitė, „Vardan Dievo ir pelno / In nomine domini et proficuum / Viešpaties ir pirmagimio vardu“. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Monika Radžiūnaitė, „Vardan Dievo ir pelno / In nomine domini et proficuum / Viešpaties ir pirmagimio vardu“. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Monika Radžiūnaitė, „Kuo susirgai, tuo ir gydykis / Fac quod mane / Daryk tai, kas negerai“. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Monika Radžiūnaitė, „Kuo susirgai, tuo ir gydykis / Fac quod mane / Daryk tai, kas negerai“. 2023 m. A. Narušytės nuotr.