„Nenustoju galvoti, kokiame pasaulyje gyvens ši ir būsimos vaikų kartos, iš kurių skolinamės šią planetą ir sąlyginę jos ramybę. Ką jie išmoks imituoti, ypač dabar, kai ima nykti ne tik gyvūnų rūšys, bet ir žmogiškumas, galimybė susikalbėti“, – menininkė Lina Lapelytė svarsto apie naująjį savo kūrinį „Kalba“. Jame – bene šimtas vaikų, mėgdžiojančių gyvūnų garsus ir judančių po prestižinio Paryžiaus meno centro „Bourse de Commerce“ rotondą. Rugsėjo 11, 12 ir 13 dienomis vyksiantys pasirodymai žymi 2024-ųjų Lietuvos sezono Prancūzijoje startą ir svarbiausio Paryžiaus rudens festivalio „Festival d’Automne“ atidarymo savaitę.
Venecijos bienalės „Auksinio liūto“ laureatė Lina Lapelytė Miuncheno savivaldybės kvietimu šiame mieste pristato viešojo meno kūrinį, vedamą varpų gaudesio ir balsų. „Copper Lick“ (liet. „Vario lyžis“) projekto autorė kartu su architektu Mantu Peteraičiu nuo kovo 19 dienos kvies į kassavaitinį klausymosi ritualą prie šiai progai įrengtos 400 milijonų metų riedulio skulptūros.
Pokalbis su edukacinės programos kuratore Skaiste Marčiene
Kultūros edukacijos klausimai pastaruoju metu ypač aktualūs, o kultūros institucijoms, siekiančioms užsiauginti ir lavinti savo auditoriją, tai tapo kone privaloma veikla. 2017-aisiais VDA Nidos meno kolonija vykdė edukacinį projektą „Kaleidoskopas: dizainas ir fikcija“. Kolonijoje reziduojantys menininkai Nidos ir Klaipėdos moksleiviams vedė kūrybinius užsiėmimus, per kuriuos supažindino ne tik su savo kūrybinėmis praktikomis, bet ir kvietė kurti pačius. Kodėl mokyklinio amžiaus vaikams turėtų būti svarbus susitikimas su šiuolaikinio meno kūrėju, o ko išmokti šiandienos mokykloje galėtų ir pats menininkas? Apie tai pasakoja Nidos meno kolonijos rezidencijų programos kuratorė Skaistė Marčienė.