7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Skelbimai Paieška
7md.lt

Autorius: LNF inf.

LNF inf.

Į Vilnių grįžta J. Heifetzo konkurso nugalėtoja Yurina Arai

Rugsėjo 30 d. Nacionalinėje filharmonijoje koncertuos dar visai neseniai šioje scenoje triumfavusi japonų smuikininkė Yurina Arai. 2017 m. ji tapo Tarptautinio J. Heifetzo smuikininkų konkurso Vilniuje nugalėtoja. Solistė grieš su maestro Roberto Šerveniko diriguojamu Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru (LNSO).

 

Įspūdingi Yurinos Arai pasiekimai prasidėjo prieš daugiau kaip dešimt metų – 2005-aisiais ji nugalėjo studentų konkurse Nagojoje, 2006 m. pelnė pirmą premiją tarptautiniame konkurse Osakoje, 2007-aisiais – vėl pirmoji premija Nagojoje, 2009 m. – pirmoji premija ir Didysis prizas Japonijos atlikėjų konkurse, 2011 m. – antroji premija konkurse Rumunijoje, 2014 m. – pirmosios premijos konkursuose Jokohamoje ir Karijoje bei antroji premija Zalcburgo W. A. Mozarto kamerinės muzikos konkurse, taip pat jėgų išbandymas pusfinaliuose prestižiniuose P. Sarasate’s (Ispanija) ir D. Oistracho (Rusija) konkursuose ir t.t. Šie laurai jaunąją virtuozę atvedė į pirmąsias vietas autoritetingiausiuose smuikininkų konkursuose – ji tapo absoliučia nugalėtoja, pelniusia gausias publikos ovacijas, tarptautiniuose A. Grumiaux ir J. Heifetzo konkursuose. Pastarajame Y. Arai dar buvo apdovanota specialiu Lietuvos nacionalinės filharmonijos prizu. 2017 m. gegužę konkurse „Prahos pavasaris“ jaunoji smuikininkė pelnė antrąją premiją.

Yurina Arai. LNF archyvo nuotr.
Yurina Arai. LNF archyvo nuotr.
LNF inf.

77-ąjį sezoną Filharmonija pradeda atverdama skaitmeninę salę

Nacionalinė filharmonija 77-ąjį koncertų sezoną pradeda simfoninės muzikos vakaru. Rugsėjo 16 d. su maestro Modesto Pitrėno vadovaujamu Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru grieš svečias iš Vokietijos – violončelininkas Johannesas Moseris, šiuo pasirodymu pradedantis ir savo intensyvų 2017–2018 m. koncertų sezoną. Koncerto programoje – etapinio anglų kompozitoriaus, XIX–XX a. sandūroje gyvenusio Edwardo Elgaro pompastiškasis maršas ir efektingas Koncertas violončelei su orkestru, antroje koncerto dalyje – titaniškąja vadinta Pirmoji austrų kūrėjo Gustavo Mahlerio simfonija.

 

Šio, o ir kitų koncertų nuo šiol Filharmonijos publika galės klausytis ne tik gyvai, bet ir skaitmeninėje salėje. Tai – virtualiame pasaulyje savo pozicijas vis labiau stiprinančios Filharmonijos 77-ojo sezono naujovė. Koncertų įrašai bus pasiekiami puslapyje nationalphilharmonic.tv.

Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras ir Modestas Pitrėnas. D. Matvejevo nuotr.
Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras ir Modestas Pitrėnas. D. Matvejevo nuotr.
LNF inf.

Vilniaus festivalio premjera. Justės Janulytės ir Mario Brunello tandemas

Birželio 7 d. Vilniaus festivalyje – skambės programa „Vidurnakčio saulė“, ją atliks nuolatiniu festivalio dalyviu tapęs Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras (LNSO), vadovaujamas vyr. dirigento Modesto Pitrėno. Filharmonijos scenoje su LNSO pasirodys italų violončelininkas Mario Brunello, kurio įspūdinga tarptautinė karjera prasidėjo iškart po pergalės prestižiniame tarptautiniame P. Čaikovskio konkurse 1986-aisiais. Italų virtuozui patikėta solisto partija festivalio užsakymu parašyto lietuvių kompozitorės Justės Janulytės kūrinio „Vidurnakčio saulė“ pasaulinėje premjeroje. Koncerte dar skambės Gustavo Mahlerio Penktosios simfonijos cis-moll IV dalis Adagietto, dažnai vadinama simfoninės lyrikos kvintesencija, bei dvi simfoninės Felixo Mendelssohno-Bartholdy partitūros.

 

Nacionalinės filharmonijos scenoje solo violončele griešiantis Mario Brunello koncertuoja su pripažintais pasaulio kolektyvais – tai Londono, Karališkosios, Miuncheno, Prancūzijos radijo filharmonijų,Filadelfijos, Tokijo NHK, Šv. Cecilijos akademijos, Berlyno vokiečių simfoniniai, G. Mahlerio, Kioi kameriniai orkestrai ir kt. M. Brunello bendradarbiauja su žymiausiais batutos meistrais, Claudio Abbado kvietimu ne kartą koncertavo su Liucernos festivalio ir W. A. Mozarto orkestrais. Su šiais kolektyvais jis pasirodė ne tik solisto, bet ir dirigento amplua. 1994 m. subūrė orkestrą „d’Archi Italiana“, su juo dažnai koncertuoja savo šalyje ir svetur. Taip pat jis yra festivalio „Suoni delle Dolomiti“ meno vadovas. Svarbią vietą violončelininko meninėje veikloje užima kamerinė muzika. Be to, jis inicijuoja projektus, kuriuose muzika jungiama su literatūra, filosofija, teatru ar mokslo šakomis; rengia interaktyvius garso–vaizdo–žodžio performansus. M. Brunello griežia 1600-aisiais datuojama italų meistro Giovanni Paolo Maggini violončele.

Justė Janulytė. LNF archyvo nuotr.
Justė Janulytė. LNF archyvo nuotr.
Mario Brunello. LNF archyvo nuotr.
Mario Brunello. LNF archyvo nuotr.
Modestas Pitrėnas. LNF archyvo nuotr.
Modestas Pitrėnas. LNF archyvo nuotr.
LNF inf.

Filharmonija 76-ąjį sezoną pabaigs įspūdingu simfoninės muzikos vakaru

Nacionalinė filharmonija 76-ojo koncertų sezono pabaigai klausytojams parengė įspūdingą simfoninės muzikos vakarą. Gegužės 19-ąją su maestro Modesto Pitrėno diriguojamu Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru (LNSO) pasirodys Kauno valstybinis choras ir puiki solistų grupė. Išgirsime Lietuvos dainininkų tercetą – Verą Talerko (sopranas), Algirdą Bagdonavičių (kontratenoras) ir Vytautą Juozapaitį (baritonas). Ypatingas vakaro svečias – charizmatiškasis prancūzų arfininkas Xavier de Maistre. Anot įtakingo muzikos žurnalo „Gramophone“, šis arfininkas yra aukščiausio lygio virtuozas, jo interpretacijos giliamintės ir pasižymi begaline muzikinių niuansų įvairove.

 

Pietryčių Prancūzijoje, Tulone gimęs Xavier de Maistre mokytis groti arfa pradėjo devynerių metų. Vėliau studijavo Paryžiuje, 1998 m. tarptautiniame arfininkų konkurse Blumingtone (Indianos valstija, JAV) pelnė I premiją ir iškart buvo pakviestas groti prestižiniame Vienos filharmonijos orkestre. Atlikėjo repertuaras itin gausus, jam savo kūrinių yra parašiusi viena ryškiausių Suomijos kūrėjų Kaija Saariaho, be to, jis dažnai atlieka plačiai žinomų kompozicijų, kaip antai B. Smetanos simfoninių poemų ciklo „Mano Tėvynė“, aranžuotes arfai. X. de Maistre koncertavo su svarbiausiais pasaulio simfoniniais orkestrais, diriguojamais tokių batutos meistrų kaip B. de Billy, L. Bringuieras, D. Gatti, K. Järvi, P. Jordanas, R. Muti, A. Orozco-Estrada ar A. Previnas. X. de Maistre yra pasirašęs išskirtinę garso įrašų leidybos sutartį su kompanija „Sony Music“, ji jau išleido arfininko įgrotas J. Haydno, J. Rodrigo, A. Ginasteros kūrinių kompaktines plokšteles. Nuo 2001 m. X. de Maistre dėsto Hamburgo muzikos akademijoje, nuolat veda meistriškumo kursus Niujorko Juilliardo muzikos mokykloje, Tokijo Toho universitete bei Londono Trejybės muzikos koledže. Atlikėjas groja arfos gamintojų „Lyon & Healy“ instrumentu.

LNF archyvo nuotr.
LNF archyvo nuotr.
LNF inf.

Lietuvos kamerinis orkestras atveria klasikos skrynią

Kada paskutinį kartą klausėtės Mozarto Simfonijos Nr. 25 g-moll – tos pačios, kurios pagrindine tema pradedamas režisieriaus Milošo Formano filmas „Amadeus“? O kada patyrėte malonumą gyvai klausytis bene populiariausio ir dažniausiai atliekamo Haydno Vienuoliktojo koncerto fortepijonui ir orkestrui D-dur? Galvodamas apie tai, Lietuvos kamerinis orkestras atveria klasikos aukso skrynią ir kviečia gegužės 12-ąją į koncertą su žinomu simfoninės muzikos ir operos dirigentu iš Italijos Pietro Borgonovo bei talentinga Lietuvos pianiste Kristina Annamukhamedova.

 

Koncerto programa sukomponuota iš klasikų Josepho Haydno ir Wolfgango Amadeaus Mozarto kūrinių. Be jau minėtųjų dar skambės J. Haydno Pirmoji simfonija D-dur, tiksliai atspindinti Haydno stilių: šviesa ir optimizmas, žavesys, energija ir virtuoziškumas. O Haydno kūrinių tonaciją D-dur pirmoje koncerto dalyje dar pratęs Igorio Stravinskio Concerto in D styginių orkestrui. Beje, pastarojo kūrinio muzika labai patraukli choreografams ir dažnai skamba įvairiuose baletuose. Tad šiame koncerte muzika simboliškai persipins ne tik su kinu (Mozartas), bet ir su šokiu (Stravinskis).

Kristina Annamukhamedova. LNF archyvo nuotr.
Kristina Annamukhamedova. LNF archyvo nuotr.
Pietro Borgonovo. LNF archyvo nuotr.
Pietro Borgonovo. LNF archyvo nuotr.
 Lietuvos kamerinis orkestras. LNF archyvo nuotr.
Lietuvos kamerinis orkestras. LNF archyvo nuotr.
LNF inf.

Kai solo groja obojus

Rafinuota Claude’o Debussy simfoninė partitūra „Mažoji siuita“, Ludwigo van Beethoveno Antroji simfonija ir Ralpho Vaughano Williamso Koncertas obojui ir styginiams – tokią pavasariškai dinamišką programą Nacionalinės filharmonijos publikai rengia gegužės 6-osios orkestro muzikos koncerto „Kai solo groja obojus“ dalyviai. Scenoje su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru (LNSO) pasirodys mūsų publikai puikiai pažįstamas maestro iš Pancūzijos Olivier Grangeanas ir vienas geriausių Lietuvos obojininkų, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Pučiamųjų ir mušamųjų instrumentų katedros vedėjas, menų daktaras Robertas Beinaris.

 

Prancūzų dirigentą Olivier Grangeaną Lietuvos publika pažįsta daugiau kaip 15 metų. Pirmąkart maestro į Vilnių atvyko Prancūzijos instituto Paryžiuje iniciatyva. Pasak O. Grangeano, jau per pirmą susitikimą su LNSO jis buvo maloniai nustebintas mūsų muzikantų imlumo, su kolektyvu iškart užsimezgė puikūs profesiniai ir asmeniniai santykiai.

Olivier Grangean. LNF archyvo nuotr.
Olivier Grangean. LNF archyvo nuotr.
Robertas Beinaris. LNF archyvo nuotr.
Robertas Beinaris. LNF archyvo nuotr.
LNF inf.

Vilniaus kvartetas, J. Kaliūnaitė ir V. Sondeckis pažers romantiškos muzikos suvenyrų

Gegužės 3-iąją Filharmonijoje vyksiančiame Valstybinio Vilniaus kvarteto kamerinės muzikos koncerte „Florencijos suvenyras“ tvyros romantiška nuotaika. Koncerte skambėsiantys Johanneso Brahmso ir Piotro Čaikovskio styginių sekstetai grakščiai atskleidžia įvairių nuotaikų romantiškus vaizdinius. Kūrinius su tiek Lietuvoje, tiek užsienyje didžiai vertinamu Valstybiniu Vilniaus kvartetu atliks itin ryškūs svetur gyvenantys Lietuvos menininkai.

 

Filharmonijos scenoje išvysime Vokietijoje gyvenantį violončelininką, Šiaurės Vokietijos radijo simfoninio orkestro muzikantą ir solistą Vytautą Sondeckį, apie kurį Le Monde de la Musique“ kritikai rašė: „V. Sondeckis demonstruoja eleganciją, poetinį polėkį, subtilų stiliaus pajutimą, – visa tai leidžia priskirti jį didžiųjų violončelininkų būriui.“ Pastarąjį kartą Nacionalinės filharmonijos scenoje V. Sondeckis įspūdingai griežė solo su Nacionaliniu simfoniniu orkestru 2016 m. vasario mėnesį.

Jonė Kaliūnaitė. LNF archyvo nuotr.
Jonė Kaliūnaitė. LNF archyvo nuotr.
Valstybinis Vilniaus kvartetas. LNF archyvo nuotr.
Valstybinis Vilniaus kvartetas. LNF archyvo nuotr.
Vytautas Sondeckis. LNF archyvo nuotr.
Vytautas Sondeckis. LNF archyvo nuotr.
LNF inf.

Vilniuje viešės garsusis Ciuricho berniukų choras

Choro muzikos mėgėjų Filharmonijos scenoje kitą savaitę laukia staigmena – čia susitiks du savo šalis reprezentuojantys garsūs berniukų chorai. Koncerte „Dainuojantys Ciuricho berniukai“ pasirodys svečiai iš Šveicarijos – Ciuricho berniukų choras ir šio choro viešnagę Vilniuje iniciavusio berniukų ir jaunuolių choro „Ąžuoliukas“ dainininkai. Skambės Heinricho Schützo, Johanno Sebastiano Bacho, Tomáso Luiso de Victorios, Felixo Mendelssohno-Bartholdy, Wolfgango Amadeaus Mozarto, Benjamino Britteno ir Césaro Francko chorinė muzika.


Ciuricho berniukų chorą (Zürcher Sängerknaben) 1960 m. įkūrė ir iki šiol jam vadovauja Alphonsas von Aarburgas. Kolektyve dainuoja daugiau kaip 100 choristų. Choro koncertinės kelionės driekiasi ne tik po Šveicariją – aplankyta Italija, Belgija, Prancūzija, Vokietija, Bulgarija, Vengrija, Austrija, Suomija, Olandija, Portugalija, Rusija, JAV, Kinija. Su kolektyvu yra dirbę tokie žymūs dirigentai kaip Herbertas von Karajanas, Nikolausas Harnoncourt’as, Charlesas Dutoit, Christophas Eschenbachas, Johnas Eliotas Gardineris, Rogeris Norringtonas, Hiroshi Wakasugi, Ferdinandas Leitneris ir kiti.

Ciuricho berniukų choras. LNF archyvo nuotr.
Ciuricho berniukų choras. LNF archyvo nuotr.
LNF inf.

LKO ir svečiai iš Lenkijos kviečia klausytis „Septynių žodžių“

Balandžio 12 d. Nacionalinėje filharmonijoje skambės muzikos programa „Septyni žodžiai“. Bus atliekami kūriniai nuo Renesanso perliuko – Gregorio Allegri „Miserere“ iki visame pasaulyje pripažinto šiuolaikinio kompozitoriaus Jameso MacMillano šedevro – kantatos „Septyni paskutiniai Jėzaus Kristaus žodžiai ant kryžiaus“. Su Didžiosios savaitės tradicijomis susietą programą atliks Lietuvos kamerinis orkestras ir svečiai iš Lenkijos – Nacionalinio muzikos forumo (Vroclavas) choras, jo įkūrėjas, meno vadovas, žymus senosios muzikos specialistas, dirigentas Andrzejus Kosendiakas ir vargonininkė Marta Niedźwiecka.

 

Koncertą diriguosiantisAndrzejus Kosendiakas yra Witoldo Lutosławskio nacionalinio muzikos forumo direktorius, dirigentas, pedagogas, vienas garsiausių Lenkijos muzikos vadybininkų. A. Kosendiakas yra puikus senosios muzikos specialistas. Dar 1985 m. įkūrė „Collegio di Musica Sacra“, su juo gastroliavo visoje Europoje ir JAV. Dirigentas rūpinasi įrašyti Vroclavo universiteto, Strasbūro bibliotekose rastus muzikos kūrinius, minėtini CD: „Musica da chiesa“, F. X. Richterio „Missa Pastorale“, „Sinfonia in D“, „Magnificat“, A. M. Bononcini „Stabat Mater“. Ne viena iš minėtų plokštelių įvertinta apdovanojimais.

Nacionalinio muzikos forumo (Vroclavas) choras. Nuotrauka iš LNF archyvo
Nacionalinio muzikos forumo (Vroclavas) choras. Nuotrauka iš LNF archyvo
LNF inf.

Iš JAV į Vilnių atvyksta Vytauto Bacevičiaus kūrybos suvienyti menininkai

Nacionalinės filharmonijos orkestro muzikos koncerte „Pokalbiai su fortepijonu“ išvysime menininkų duetą, pasaulyje plačiai garsinantį lietuvių kompozitoriaus Vytauto Bacevičiaus kūrybą. Tai Niujorke jau daugiau kaip dešimt metų gyvenantis lietuvių pianistas Gabrielius Alekna ir Londone gimęs ir šiuo metu Niujorke gyvenantis maestro Christopheris Lyndon-Gee. Drauge jie 2015 m. įrašė ir išleido V. Bacevičiaus fortepijoninių koncertų ir orkestrinės muzikos kompaktinę plokštelę („Naxos“). Be to, G. Alekna yra parengęs net dvi V. Bacevičiaus solinės kūrybos fortepijonui („Toccata Classics“) kompaktines plokšteles.

 

Balandžio 8-osios vakarą Filharmonijoje skambės G. Aleknos interpretuojami Vytauto Bacevičiaus Antrasis koncertas bei rusų romantiko Piotro Čaikovskio rečiau skambantis Trečiasis koncertas fortepijonui ir orkestrui. Ch. Lyndon-Gee diriguojamas Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras (LNSO) dar atliks efektingą Bélos Bartóko simfoninę partitūrą „Keturios pjesės“ bei spalvingą Claude’o Debussy Trijų simfoninių eskizų ciklą „Jūra“.

Gabrielius Alekna.  LNF archyvo nuotr.
Gabrielius Alekna. LNF archyvo nuotr.
Christopher Lyndon-Gee. LNF archyvo nuotr.
Christopher Lyndon-Gee. LNF archyvo nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 2  >>> Archyvas