7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Užburianti violončelės magija

Kristupas Antanaitis
Nr. 16 (1210), 2017-04-21
Muzika Kronika
Nuotr. iš piano.lt archyvo
Nuotr. iš piano.lt archyvo

Jaukų ir šiltą balandžio 20-osios vakarą Piano.lt salė savo žiūrovus pakvietė į antrąjį festivalį „Pavasaris piano.lt“, kur viename iš koncertų skambėjo darnus fortepijono (Eugenijus Žarskus) ir violončelės (Robertas Grodas) duetas.

Šiam instrumentų ansambliui muzikos pasaulyje parašyta begalė kūrinių, nors instrumentai tokie solidūs, jog kai kurie jų verti ypatingo dėmesio. R. Vagnerio operos „Valkirija“ uvertiūroje šis instrumentas liejasi laisvai, visiškai nevaldomas muzikantų, P. Čaikovskio operos „Eugenijus Oneginas“ antrasis veiksmas užburia publiką savo preliudu, kurio viduryje skamba violončelės solo. Na ir, žinoma, kaipgi be violončelės, smuiko ir alto trio nuostabiojoje R. Štrauso operos „Kapričio“ uvertiūroje?

Robertas Grodas, studijavęs Maskvos P. Čaikovskio konservatorijoje, o šiuo metu gyvenantis Kipre, puikiai žino violončelės, kaip profesionalaus instrumento, galimybes ir visiškai nesutriko grodamas ganėtinai sudėtingą programą pilnoje Pranciškonų rūmų salėje. Koncerte nuskambėjo Luigio Boccherini sonata violončelei ir fortepijonui, Roberto Schumano trys fortepijoninės pjesės, kurių antroji buvo ypač panaši į R. Štrauso „Kapričio“ uvertiūrą, Johanno Sebastiano Bacho šešių dalių siuita nr. 2, Claude‘o Debussy sonata fortepijonui bei violončelei ir publikos prašymu atlikėjai sugrojo žavingąją Sergejaus Rachmaninoffo vokalizę.

Jaunas ir talentingas violončelininkas R. Grodas žavėjo publiką savo ekspresija bei talentu, trykštančiu per kraštus. Tobulas instrumento valdymas, puikiai išreikšta muzikinė harmonija, tęstinumas, perteiktos kompozitorių idėjos bei šarmas. Jautėsi, kad senove alsuojantys Pranciškonų rūmai už savo sienų slepia minėtųjų kompozitorių siluetus. Puikus ir su kolega derantis Eugenijaus Žarskaus pasirodymas. Veido išraiška ir įsijautimas į muziką atspindėjo visą temperamentą, sklindantį iš šio gabaus atlikėjo. Vakaro nė kiek neapkartino rekonstrukcijos tiesiog maldaujanti koncertų salė – juk jaukumas sklido iš publikos ir atlikėjų, kurie kalbėjosi muzikos dėka.

Nuotr. iš piano.lt archyvo
Nuotr. iš piano.lt archyvo