7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

„Kino pavasaris“ paskelbė festivalio geriausiuosius

„Kino pavasario“ inf.
Nr. 14 (1379), 2021-04-09
Kronika
Kadras iš filmo „Quo Vadis, Aida?“
Kadras iš filmo „Quo Vadis, Aida?“

„Festivalis įvyko! Forma gali keistis, bet visuomet pasitiksime pavasarį su kinu ir dovanosime įdomias patirtis bei nepamirštamas emocijas. Žiūrovai tai vertina: pirminiais duomenimis šiemet filmus virtualiai žiūrėjo apie 100 tūkstančių kino mylėtojų“, – pirmadienio vakarą 26-ojo festivalio „Kino pavasaris“ apdovanojimų ceremonijos metu džiaugėsi festivalio generalinis direktorius Algirdas Ramaška.

 

Antrus metus virtualiai vykusio festivalio apdovanojimų ceremonija tiesiogiai buvo transliuojama „Kino pavasario“ feisbuko ir jutubo paskyrose. Čia paskelbti konkursinės programos nugalėtojai ir daugiausia žiūrovų simpatijų sulaukę filmai. Tarp festivalio laureatų yra ir lietuvių filmai, laimėję Trumpojo konkurso ir tarptautinės kino kritikų federacijos FIPRESCI pagrindinius prizus.

 

Festivalio geriausiuosius iš Vilniaus viešbutyje „PACAI“ įkurtos festivalio studijos paskelbė „Kino pavasario“ generalinis direktorius Algirdas Ramaška, festivalio meno vadovė Mantė Valiūnaitė ir tiesiogiai prisijungę tarptautinės žiuri nariai.

 

Pasak A. Ramaškos, pernai „Kino pavasaris“ tapo vienu iš pirmųjų virtualiai vykusių festivalių pasaulyje, o šiemet, prisitaikant prie sudėtingų karantino sąlygų, siekė dar kartą sukurti tą nepakartojamą kino festivalio jausmą. Pasak jo, nors dabar „Kino pavasaris“ skelbia nugalėtojus, tačiau virtualusis festivalis tęsiasi – žiūrovų pamėgtus festivalio filmus toliau galima pamatyti namuose: „Kol kino teatrai bus atidaryti, kviečiame žiūrėti filmus saugiai namuose. O kai tik jie bus atverti, susitiksime ten ir žiūrėsime filmus didžiuosiuose kino salių ekranuose“.

 

Nugalėjo norvegų režisierės tragikomedija

Pagrindinėje festivalio konkursinėje programoje – Europos debiutų konkurse – šiemet varžėsi 10 debiutinių Europos režisierių ilgametražių filmų. Nugalėtojus rinko tarptautinė žiuri: paralelinės Venecijos kino festivalio programos meno vadovė Gaia Furrer iš Italijos, Kanados režisierius ir prodiuseris Denis Côté, Vengrijos režisierė Lili Horvát, MUBI turinio viceprezidentas Danielis Kasmanas ir kino prodiuserė Marija Razgutė.

 

Festivalio apdovanojimuose triumfavo norvegės Itonje Søimer Guttormsen tragikomedija „Gritt“, kuriai atiteko net du apdovanojimai: žiuri filmą „Gritt“ išrinko geriausiu, o Birgitte Larsen laimėjo geriausios aktorės apdovanojimą.

 

Pasak žiuri, „Gritt“ – tai nuostabus kūrybinės, ekonominės ir socialinės nesėkmės portretas: „Abejotino talento ir permainingo pragyvenimo menininkės istorija tapoma neteisiant, bet su žavesiu ir nuovokia užuojauta. Nenumaldoma jėga kursto nenuspėjamą filmo pasakojimą, taip gyvenimo nepastovumo portretą paversdama tiek pat prikaustančiu, kiek didžios sėkmės istorija.“

 

Geriausio aktoriaus apdovanojimas atiteko prancūzui Pierre‘ui Deladonchamps’ui, kurio vaidmenį įtemptame Peterio Dourountziso filme „Niekšas“ žiuri pavadino užburiančiu ir svyruojančiu tarp gundančio ir baugiai pavojingo. Geriausio režisieriaus prizas iškeliavo į Ispaniją – juo apdovanota Ainhoa Rodríguez už siurrealios atmosferos dramą „Akinantis blyksnis“. Specialiu žiuri paminėjimu įvertintas provokuojantis žinomo Nyderlandų videomenininko Timo Leyendekkero debiutas „Puota“.

 

Konkursinių programų nugalėtojams atiteko ir jau ne pirmus metus Vilniaus miesto savivaldybės įsteigti piniginiai prizai. Geriausio Europos debiutų konkurso nugalėtojui atiteko 5 tūkstančiai eurų, o geriausiam režisieriui, aktoriui ir aktorei – po tūkstantį eurų.

 

Lietuviams – Trumpo konkurso ir FIPRESCI prizai

Trumpojo konkurso nugalėtojui taip pat atiteko Vilniaus miesto savivaldybės įsteigtas piniginis prizas – 3 tūkstančiai eurų. Tarptautinė žiuri geriausiu išrinko lietuvių režisieriaus Vytauto Katkaus trumpametražį filmą „Miegamasis rajonas“. Žiuri specialaus žiuri paminėjimo sulaukė austrų režisierės Raphaelos Schmid „Akvariumo žuvytės“.

 

„Apdovanojimas skiriamas filmui, įkūnijančiam paprastą ir išraiškingą kinematografinį darbą. Nubrėždamas jausmų, pasakojimo ir formalių klajonių žemėlapį, filmas kartu su veikėjais nukrypsta į melancholišką akimirkos ir dabarties atsiminimą. Nuostabus įgyvendinimas, puoselėjamas ryžtingos ir paprastos kinematografinės intuicijos, paverčia kūrinį ypatingu ir stulbinančiu“, – laimėjusį V. Katkaus filmą apibūdino Trumpojo konkurso žiuri.

 

Tiesioginės transliacijos metu nugalėtojus paskelbė kino kritikė ir žurnalistė, paralelinės Kanų programos „Kritikų savaitė“ atrankos komisijos narė Nakano Tsukidate ir kino režisierius Ignas Meilūnas. Be jų žiuri sudėtyje buvo prancūzų  kino režisierė ir operatorė Camille Degeye.

 

Lietuvos vardas nuskambėjo ir skelbiant FIPRESCI apdovanojimą už geriausią Baltijos jūros regione kuriančio režisieriaus filmą. Juo išrinktas Europos debiutų konkurse dalyvavęs Tomo Smulkio ilgametražis filmas „Žmonės, kuriuos pažįstam“, nuoširdžiai atskleidžiantis Vilniaus žmonių istorijas. Žiuri pažymėjo, kad šis Vilniaus portretas meistriškai ir jautriai susieja trijų žmonių gyvenimus, pavaizduodamas visuotinį konfliktą tarp savarankiškumo troškimo ir kitų poreikių nesuvokimo.

 

FIPRESCI laimėtoją rinko kino kritikų gildijos nariai: Eithne Mary O’Neill („Positif“, Prancūzija), Paola Olivier („Cinema & Musica“, Italija) ir Ieva Šukytė (LRT televizija ir radijas).

 

Žiūroviškiausi filmai

Per apdovanojimo ceremoniją daugelis nekantriai laukė, kas taps žiūroviškiausiu festivalio filmu, kurį tradiciškai savo balsais renka „Kino pavasario“ žiūrovai. Juo tapo įtempta psichologinė drama „Quo Vadis, Aida?“, surinkusi ir daugiausia kino kritikų balsų. Šis itin paveikus bosnės Jasmilos Žbanić filmas, pasakojantis apie kraupius įvykius 1995-aisiais Srebrenicoje, pretenduoja į „Oskarą“ geriausio užsienio filmo kategorijoje.

 

Žiūroviškiausiu trumpametražiu filmu paskelbtas animacinis Lenos von Döhren filmas „Paukštelis ir bitutės“, o žiūroviškiausiu lietuvišku filmu tapo Klemento Davidavičiaus „Pelkė“, dalyvavęs Trumpajame konkurse

 

Festivalis tęsiasi

 

Nors nugalėtojai jau paskelbti, konkursinės programos ir daugiausia žiūrovų dėmesio ir simpatijų sulaukusius festivalio filmus, pavyzdžiui, žiūroviškiausią „Quo Vadis, Aida?“, festivalio atidarymo filmą „Blogio nėra“, festivalio uždarymo filmą „Obuoliai“, taip pat „Tapytoja ir vagis“, „Meilės reikalai“, „Sniego daugiau nebus“ ir kitus, toliau galima stebėti virtualiai. „Kino pavasaris“ pasisako tik už legalų filmų žiūrėjimą, o tą užtikrinti padeda festivalio partneriai – advokatų firma „Sorainen“. Jie rūpinasi festivalio filmų saugumu virtualiajame „Kino pavasario“ kino teatre filmai.kinopavasaris.lt, naujos kartos televizijos TELIA TV filmų nuomoje ir namų kino platformoje „ŽMONĖS Cinema“.

Kadras iš filmo „Quo Vadis, Aida?“
Kadras iš filmo „Quo Vadis, Aida?“
Kadras iš filmo „Gritt“
Kadras iš filmo „Gritt“