7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Lietuvoje prasideda didžiausias kūrybinių kino dirbtuvių projektas moksleiviams

LKC inf.
Nr. 31 (1268), 2018-10-05
Kronika
Danų kino edukacijos ekspertė Ditte Mejlhede
Danų kino edukacijos ekspertė Ditte Mejlhede

Lietuvos mokyklose prasideda didžiausias pastarųjų metų kino edukacijos projektas – kūrybinės dirbtuvės 5–8 klasių moksleiviams, kurių metu, pasinaudoję  specialia mokomąja programa, jie kurs trumpus filmus, dalyvaus filmų peržiūrose ir diskutuos apie kiną. Tai tarptautinis dvišalės patirties mainų kino edukacijoje projektas „Film LT100“, kurį inicijavo Danijos kultūros institutas, bendradarbiaudamas su Lietuvos kino centru. Projektas tęsis du mėnesius ir yra skirtas Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečiui paminėti.

 

Pirmiausia projektas startuos šalies regionuose – kino dirbtuvės vyks Alytuje, Druskininkuose, Kėdainiuose, Pakruojyje, Panevėžyje, Ukmergės rajone, o vėliau persikels į Vilnių ir Kauną.


Iš viso „Film LT100“ apims keliasdešimt kūrybinių dirbtuvių, kurias rengs daug metų Lietuvoje šioje srityje dirbantys partneriai iš organizacijos „Meno avilys“, programos „Kino busas“ ir kino centro „Romuva“, filmų peržiūras organizuos Vilniaus bei Kauno kino centrai „Skalvija“ ir „Romuva“.

 

Tarptautinio projekto „Film LT100“ dirbtuvėse, kurių tikslas yra ugdyti vaikų raštingumą kino srityje naudojant įdomius ir kūrybiškumą skatinančius mokymosi būdus, šalies kino edukatoriai remsis Danijos  mokyklose taikomais kino edukacijos metodais ir priemonėmis. Praktikos pavyzdžiais ir žiniomis su jais pasidalino danų lektoriai, kompanijos „Lommefilm“ įkūrėjas Kasperas B. Olesenas ir kino edukacijos ekspertė Ditte Mejlhede, rugsėjo pabaigoje  surengę seminarą ir atvirą paskaitą „Danijos patirtis integruojant kiną į vaikų ugdymą mokyklose“.

 

Kūrybinėse kino dirbtuvėse 5–8 klasių moksleiviai turės galimybę rinktis filmo temą ir žanrą.Susisbūrę į  komandas, jie susipažins su visais kino kūrimo etapais: sugalvos siužetą, režisuos, vaidins, filmuos, montuos vaizdus, įrašys garso takelį ir taip sukurs trumpą filmą. Padedami dirbtuvių organizatorių, mokiniai naudosis planšetiniais kompiuteriais, specialiais mikrofonais ir vaizdo įrašų kūrimo bei redagavimo programomis, kurios palengvins ir paspartins kino kūrimo procesą. Pasinaudojus naujausiomis technologijomis trumpo metražo filmo gamyba užtruks ne ilgiau kaip 2–4 valandas, per kurias moksleiviai susipažins ir su kūrybiniu, ir su techniniu kino kūrimo procesais. Ši kino kūrimo praktika, įtraukia vaikus į mokymosi procesą, kad kinas jiems taptų ne tik pramoga ar laisvalaikio praleidimo būdu, bet ir naudinga veikla, padedančia jiems atviriau reikšti mintis bei skleistis kūrybiškumui, jau išbandyta ne tik Danijoje, bet ir Belgijoje bei kaimyninėje Latvijoje.

 

Danų patirtis parodė, kad dalyvavimas tokiame projekte moko vaikus siekti bendro tikslo dirbant kartu: nors jie atlieka skirtingas užduotis, kiekvieno dalyvio indėlis yra svarbus. „Film LT100“ dirbtuves taip pat papildys filmų peržiūros ir diskusijos. Jomis siekiama, kad moksleiviai ne tik sužinotų apie kino kūrimo procesus, bet ir sugebėtų analizuoti bei vertinti filmus, suvokti, kokią įtaką gali turėti audiovizualinis kūrinys.

Žymos:
LKC inf.,
Danų kino edukacijos ekspertė Ditte Mejlhede
Danų kino edukacijos ekspertė Ditte Mejlhede