7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Ineta Armanavičiūtė

Ineta Armanavičiūtė

Autentiško kadro paieškos

Audriaus Kemežio fotografijų retrospektyva „Kadro metafizika”

Pirmą kartą Audriaus Kemežio fotografijas pamačiau Birštone, jo gimtajame mieste. Povilas Veteris, pas kurį jis lankė fotografijos būrelį, kultūros centre eksponavo nuotraukas, kurias Audrius pas jį paliko, kai nusprendė pasukti į kiną. Parodą aplankiau lapkritį – sekmadienio popietę gaubė švelni, rudeninė šviesa. Per didžiulį Vytauto Švarlio sukurtą vitražą „Lietuva“ skverbėsi mėlyni ir geltoni spinduliai. Jie krito ant nespalvotų fotografijų, suteikdami joms gyvumo ir šilumos. Pilko vandens mirguliavimas virto mėlynu, ant šulinio sudėti indai nusidažė geltonos spalvos juostomis, mėlyni ir geltoni dangaus blyksniai krito ant pievos su avelėmis. Šioje parodoje siekta atskleisti visą Audriaus fotografijos kūrybinių darbų spektrą.

Ekspozicijos fragmentas. I. Armanavičiūtės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Armanavičiūtės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Armanavičiūtės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Armanavičiūtės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Armanavičiūtės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Armanavičiūtės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Armanavičiūtės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Armanavičiūtės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Armanavičiūtės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Armanavičiūtės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Armanavičiūtės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Armanavičiūtės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Armanavičiūtės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Armanavičiūtės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Armanavičiūtės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Armanavičiūtės nuotr.
Ineta Armanavičiūtė

Romantizmo pėdsakais

Paroda „Sezonas 4“ LDS „Pamėnkalnio“ galerijoje

Jaunieji kūrėjai susivienijo jau ketvirtą „Sezoną“. Šįkart – kad pasvarstytų, ką reiškia romantizmo sąvoka ir kokiame kontekste mes linkę ją vartoti. Koks yra šių dienų romantizmas? Kuo romantiškas jų pasirinktas kūrinys? Atsakymai į šiuos klausimus buvo eksponuojami greta kūrinių. Menininkų pasirinkti darbai tarsi įgavo naujų atspalvių, mėginant juose atrasti romantizmo pėdsakų. Todėl ir aš bandysiu žvelgti į parodą rengėjų pasiūlytu būdu.
 
Eglės Karpavičiūtės darbas „Nutapyta ekspozicija Luvre“ parodo vietą, kurioje turėjo kabėti paveikslas. Tai sukelia praradimo, nostalgijos jausmą. Likusi žymė verčia jausti tuštumą, ją užpildyti sunku, gal net neįmanoma. Čia romantika siejama su praeitimi ir praradimu, praeinančiu ir nesugrąžinamu laiku.  

Algirdas Jakas, „Rūmai nr.1“. 2014 m. Autorės nuotr.
Algirdas Jakas, „Rūmai nr.1“. 2014 m. Autorės nuotr.
Algirdas Jakas, „Rūmai nr.1“. 2014 m. Autorės nuotr.
Algirdas Jakas, „Rūmai nr.1“. 2014 m. Autorės nuotr.
Eglė Karpavičiūtė, „Nutapyta ekspozicija Luvre“. 2014 m. Autorės nuotr.
Eglė Karpavičiūtė, „Nutapyta ekspozicija Luvre“. 2014 m. Autorės nuotr.
Eglė Tamulytė, „Shaltmiros herbas nr. 1“. 2014 m.
Eglė Tamulytė, „Shaltmiros herbas nr. 1“. 2014 m.
Eglė Tamulytė, „Shaltmiros herbas nr. 1“. 2014 m. Autorės nuotr.
Eglė Tamulytė, „Shaltmiros herbas nr. 1“. 2014 m. Autorės nuotr.
Isaiah Urken, „Metodas susiliejimai“. 2014 m. Autorės nuotr.
Isaiah Urken, „Metodas susiliejimai“. 2014 m. Autorės nuotr.
Linas Blažiūnas, „Vanagas gaudo balandį“. 2014 m. Autorės nuotr.
Linas Blažiūnas, „Vanagas gaudo balandį“. 2014 m. Autorės nuotr.
Monika Požerskytė, „Cirkas“. 2014 m. Autorės nuotr.
Monika Požerskytė, „Cirkas“. 2014 m. Autorės nuotr.