Istorinio ir naujojo tekstilės meno renginiai Varšuvoje
Taip sutapo, kad šiemet Europoje gausu svarbių tekstilės meno parodų: gegužės 6 d. atsidarys labiau tradicinę tekstilės kryptį išlaikanti Tarptautinė tapiserijos trienalė Lodzėje (Lietuvai atstovaus Eglės Gandos Bogdanienės ir Monikos Žaltauskaitės-Grašienės darbai), rudenį vyks naujovių nesibodinti 9-oji Kauno bienalė „UNITEKSTAS“, o į Komą (Italija) pakvies kasmetinė Tekstilės miniatiūrų paroda. Be šio gražaus pluošto, apimančio visas svarbiausias tekstilės meno plėtotes, organizuojama gausybė smulkesnių, bet ne mažiau įdomių renginių.
Vienas tokių – paroda „Tekstilės didybė“ („Splendor tkaniny“) Nacionalinėje dailės galerijoje „Zachęta“ Varšuvoje. Kuratorius Michałas Jachuła pristato meninę tekstilę platesniame šiuolaikinio meno kontekste ir sutelkia žiūrovų dėmesį į kūrybos sritį, kuri pastaraisiais dešimtmečiais nepakliuvo į pirmaujančių parodų organizatorių interesų lauką. Išskyrus keletą išimčių, parodoje eksponuojami Lenkijos menininkų darbai, sukurti nuo XX a. 5-ojo dešimtmečio antros pusės iki šių dienų (tarp autorių ir lietuviams gerai žinoma Magdalena Abakanowicz, Włodzimierzas Cyganas, Zofia Kulik bei daugybė kitų), surinkti iš muziejų, galerijų ir privačių kolekcijų.
Eglės Gandos Bogdanienės paroda „Red tape“ Vilniaus dailės akademijos galerijoje „Artifex“
Artimas bendravimas su menininku (-e) suteikia ne tik naujų patirčių, bet ir galimybę geriau pažinti jo (jos) kūrybą. Pažvelgti į meno kūrinį kitomis akimis. Ypač kai kalbama apie tokią asmenybę kaip Eglė Ganda Bogdanienė, kuriai svarbus ne tiek rezultatas, kiek refleksija – kūrinio gimimo aplinkybės ir pasekmės, jo inspiruota reali istorija. Pasak autorės, ji nuoširdžiai tiki, kad menas išgelbės pasaulį, nes kūryba (bet kokioje srityje) yra pagrindinis gyvenimo variklis. O tekstilė, supanti mus visur ir visada nuo žmonijos pradžios, yra neatsiejama jos esybės dalis, besąlygiška simpatija užkrečianti aplinkinius.
Visokią meilę ir estetiškai patraukliai įamžintą ...