Baigiantis metams teatro scenoje dar kartą pasigirs Eugenijaus Onegino vardas. Režisierius Jonas Vaitkus leidžiasi į teatralų mažai tyrinėtus vandenis ir derina garsųjį Aleksandro Puškino kūrinį su nedaug kam žinoma kompozitoriaus Sergejaus Prokofjevo specialiai jam parašyta muzika. Ši kompozicija turėjo skambėti 1937-aisiais Maskvos kameriniame teatre, minint rašytojo šimtąsias mirties metines. Kelią į sceną tąkart užkirto cenzūra. Gruodžio 13 ir 29 d. šis A. Puškino ir S. Prokofjevo kūrybos derinys dramos spektaklyje nuskambės pirmą kartą Europoje. Lietuvos rusų dramos teatro aktoriams režisierius patikėjo ne tik „oneginiškas strofas“, choro partijas, bet ir šokius kartu su baleto profesionalais – Baltijos baleto teatro šokėjais.
Kada tampama stabmeldžiu? Ar stropus pamaldumas gali išgelbėti žmogų nuo pražūties?.. Tokius klausimus pjesėje „Stabmeldžiai“ kėlė ukrainiečių dramaturgė Anna Jablonskaja. Naujosios rusų dramos kūrėjams priskiriamos jaunos autorės likimas tragiškas – prieš dvejus metus, atskridusi į Maskvą atsiimti už šią pjesę skirto apdovanojimo, ji žuvo per teroristinį išpuolį. Dramaturgei buvo 29-eri.
Pirmą kartą su šios autorės kūryba galės susipažinti ir Lietuvos publika. Sausio 25, 26 d. Rusų dramos teatre vyksiančiai spektaklio „Stabmeldžiai“ premjerai ruošiasi režisierius Jonas Vaitkus. Jo teigimu, kūrinys atskleis opią vertybių devalvacijos problemą, dėl išnykusio tikėjimo kylantį dvasinį skurdą.
Pjesėje piešiamas vertybinę krizę išgyvenančios šiuolaikinės šeimos paveikslas. Kai beveik viskas ima kristi iš rankų, jos nariai – namiškius materialiai išlaikanti valdinga motina, bedarbis jautrios sielos tėvas muzikantas, dėstytoją įsimylėjusi ir į mokslus universitete nusispjovusi duktė bei už buto remontą atsakingas kaimynas alkoholikas – stačia galva puola ieškoti panacėjos.