Jei išgirdus žodžius „lietuviška tekstilė“ jums vaizduotėje iškyla kilimai, matyti močiučių miegamuosiuose ant sienų, lininės servetėlės ar austos juostos, tuomet pats laikas atrasti, kas iš tikrųjų yra ta lietuviška profesionalioji tekstilė. Panašu, kad tokį tikslą turėjo ir parodos „Absoliuti tekstilė“ kuratorė, menininkė Eglė Ganda Bogdanienė. Todėl neatsitiktinai parodos pavadinimas žada, kad ekspozicijoje galima tikėtis absoliučiai visko: nuo konceptualių mini tekstilės ieškojimų iki senųjų gobelenų.
Simboliškai žengiant į parodą pasitinka, o gal iš jos išlydi Gabijos Kuzmaitės kūrinys „Absolut Textiles“, primenantis liturginę vėliavą, kuri procesijų metu nešama aplink bažnyčią. Raudonas auksu siuvinėtas audinys atrodo iškilmingai, tik jo centre – ne šventojo portretas, o užrašas „Absolut Textile“, atkartojantis vienos garsios degtinės logotipo stilistiką. Tokia skirtingų kontekstų konfrontacija tarsi atvaizduoja ir situaciją retrospektyvinėje ekspozicijoje, kurioje kyla diskusija apie masiškumą ir unikalumą, pramoninę gamybą ir autentiškumą, istoriją ir dabartį.
Vien jau parodos pavadinimo peripetijos intrigavo. Pasirodo, projekto iniciatoriaus Lietuvos dailininkų sąjungos, jos atstovių (Rita Mikučionytė, Kristina Stančienė) ir parodos kuratorių iš ŠMC (Auridas Gajauskas, Jurga Daubaraitė) nuomonės, kaip vadinti parodą, skyrėsi radikaliai. Todėl slapčia tikėjausi, kad ir ekspozicijoje pamatysiu kokias nors tokių „skyrybų“ pasekmes, juodąją ir baltąją puses. Vis dėlto džiugu, kad įtarimai nepasiteisino.