Kristinos Asinus paroda „Minties avenue“ Pylimo galerijoje
Jaunosios kartos dailininkė Kristina Asinus (Asinavičiūtė, g. 1994) parodoje „Minties Avenue“ pristato per pastaruosius keletą metų sukurtus tapybos darbus. Juose vaizduojamos kasdienybės scenos, kuriomis siekiama per paprastus objektus perteikti perkeltines reikšmes. Anot autorės, trumpam išjungus loginį mąstymą, vaizdai gali įgauti daugiau ir naujesnių prasmių.
Rugsėjo 7 d. Panevėžio miesto gimtadienio metu, vyko Monikos Dirsytės performansas „Kamuolys“. Miestų šventės neretai susideda iš itin gausios renginių įvairovės. Įprastiniai komponentai yra prekybininkų mugės, vietinių ir (respublikinio masto) „mega“ žvaigždžių koncertai. Šiuo aspektu Panevėžys, jau ne pirmi metai iš eilės, bando šiaip jau masinei publikai skirtą renginį papildyti šiuolaikinio meno intarpais. Miesto gimtadienio programoje vis atsiranda atskiras punktas „šiuolaikinio meno erdvė“, kuriame, lyg ir turėtų rastis tai, kas traukia ir profesionalų meną vertinantį miestietį. Tačiau supratimas, kas yra šiuolaikinis menas, rodosi labai jau platus.
Keramikos paviljonas Panevėžyje
Panevėžio tarptautiniai keramikos simpoziumai pradėti rengti 1989 metais. Iki 2002-ųjų jie vyko kasmet, vėliau – kas dvejus metus. Kiekvieno simpoziumo kataloge skaičiai vis didėja. Dabar, įvykus 21 simpoziumui, kolekciją sudaro daugiau nei 600 kūrinių, sukurtų 163 menininkų iš 35 valstybių. Nuo pat pirmųjų simpoziumų, sparčiai kaupiantis kolekcijai, planuota statyti atskirą pastatą nuolatinei keramikos ekspozicijai. Šnekant kiek sarkastiškai, vietoje bent jau kokio 20-mečio, praėjusių metų gruodį šventėme pirmąjį pagaliau atidaryto Keramikos paviljono gimtadienį. Šia svarbia, nors ir maža proga norisi bent trumpai apžvelgti esamą kolekciją ir pristatyti naujus kūrinius.
Panevėžio tarptautinių keramikos simpoziumų techninė bazė (tvirtas šamoto molis, didžiulė krosnis, aukšta degimo temperatūra ir kt.) traukte traukė keramikos pasaulyje garsias užsienio pavardes (Philipas Cornelius, Makoto Hatori, Giancarlo Scapinas ir daugelis kitų) ir geriau ar mažiau žinomus lietuvius. Kolekcijoje galime pamatyti keramikų Audriaus Janušonio, Hilberto Jatkevičiaus Arūno Gedmino kūrybinio kelio pradžią. Janušonis, dalyvavęs simpoziume 1996, 2002 ir 2014 m., sukūrė visiškai skirtingos stilistikos darbų. Jo „Fontanų“ serija (1996) pasižymi architektūriškumu, dideliais gabaritais, natūralistiškomis formomis. Tik lengvas ironijos prieskonis leidžia suprasti, jog kūriniai „Pašerk papūgą“ (2014) ar „Ji taip ir nesuprato, tai buvo didelis priekalas ar mažas arklys“ (2014) sukurti to paties keramiko. Vėlesni kupini ironijos, kurią sustiprina pasitelktos ready-made detalės.