7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

PAREMKITE
7 meno dienas
SMS žinute

Muziejuje vaikai kalba apie emocijas ir mokosi biologijos

Mo inf.
Nr. 25 (1304), 2019-06-21
Kronika

Kūrybingumo ugdymas, socialinių ir emocinių gebėjimų lavinimas, integruotos dailės, literatūros, istorijos, anglų kalbos ir netgi biologijos pamokos – tai tik dalis edukacinių programų, kurias moksleiviams ir mokyklos siūlo MO muziejus. Kuo ypatingi šie užsiėmimai ir kodėl jų reikia?

„Muziejus yra puiki vieta stiprinti emocinius vaiko gebėjimus. Emocijos ir menas labai glaudžiai susiję. Vaikai suvokdami meno kūrinių keliamus jausmus gali geriau suprasti savo ir kitų emocinio pasaulio įvairovę“, – teigia Ieva Dulinskaitė, „Paramos vaikams centro” psichologė ir MO muziejaus edukatorė.

Emocinio intelekto lavinimas – kuo anksčiau
MO muziejuje vykstantys emocinio intelekto lavinimo užsiėmimai skirti įvairaus amžiaus moksleiviams – tiek pradinukams, tiek paaugliams.

„Šiuo metu mūsų švietimo sistemoje vaikų ugdymas vis dar daugiausia orientuotas į intelektinių gebėjimų lavinimą. Mažai dėmesio yra skiriama jausmų ir emocijų sričiai. O juk būtent gebėjimas įsisąmoninti savo jausmus, atsispirti impulsyviam elgesiui, empatiškai suprasti kito poreikius ir sėkmingai spręsti konfliktus leidžia vaikams kurti geresnius tarpusavio santykius bei geriau adaptuotis visuomenėje“, – teigia psichologė I. Dulinskaitė.

Ji taip pat priduria, kad užsiėmimų metu vaikai mokomi tiek atpažinti savo jausmus ir mintis, tiek suvokti, kaip tai veikia jų elgesį. „Ugdoma jų empatija ir gebėjimas į situaciją pažvelgti iš kito žmogaus perspektyvos, mokomasi klausyti, bendradarbiauti ir veikti kartu“, – edukacijų metų metu lavinamus įgūdžius vardija psichologė.

Biologijos pamokos muziejuje
Tai, kad muziejuose galima lavinti kūrybiškumą ir emocinį intelektą – šiais laikais jau nekelia klausimų. Papildomai, muziejuje gali vykti ir integruotos pamokos. MO muziejaus edukatoriai ir skirtingų sričių specialistai paruošė ir veda integruotas dailės, literatūros, istorijos, anglų ir netgi – biologijos pamokas. Kuo šios pamokos yra kitokios nei įprastos ir ko biologijos pamokoje vaikai gali išmokti muziejuje?

„Atsiremiant nuo žinių bagažo, kurį jau moksleiviai yra sukaupę mokykloje, pamokos pradžioje pristatoma bendra teorinė biologijos pamokos dalis – evoliucijos procesas, rūšių tarpusavio santykiai, žmogaus, kaip rūšies, vaidmuo gamtos pasaulyje. Tada vaikai eina analizuoti meno kūrinius ir susieja teorines žinias su vaizdais bei situacijomis, kurias mato kūriniuose“, – integruotos biologijos pamokos eigą pasakoja edukatorė Justina Kaminskaitė.

Integruotos biologijos pamokos MO muziejuje pradėtos vesti tada, kai muziejus atidarė parodą „Gyvūnas – žmogus – robotas“. „Edukacijas pritaikome kiekvienai naujai didžiajai parodai. Tad dabartinės didžiosios parodos „Gyvūnas – žmogus – robotas“ tema natūraliai paskatino sukurti integruotas biologijos pamokas“, – pasakoja Rima Povilionytė, MO muziejaus edukacijų koordinatorė.

MO muziejuje vyksta net kelios skirtingos integruotos biologijos pamokos, jos visos pritaikytos skirtingo amžiaus moksleiviams: tiek pradinukams, tiek 5–12 klasių moksleiviams. Muziejuje vaikai biologijos mokosi šiomis temomis: „Gyvūnai mieste“, „Mitybos grandinės“, „Prisitaikymas išgyventi“ ir „Svečiuose pas Raudonąją karalienę, arba koevoliucija“.

Mokytojai lieka nustebę
Kaip pastebi MO muziejaus edukatorės, vaikams kitokios pamokos ir veiklos muziejuje yra įdomios. Jie atvirai kalba tiek apie emocijas, tiek kartais netikėtai net pačioms mokytojoms susieja mokykloje įgytas žinias su kitais kontekstais.

„Vaikai dalyvauja labai noriai, ateina smalsūs ir aktyvūs. Kvietimą kalbėtis apie jausmus priima natūraliai, tuo net nustebindami suaugusiuosius ar mokytojus. Jie pasakoja ir atskleidžia netgi sunkius, skaudžius patyrimus. Manau, kad vaikams tereikia sudaryti truputį erdvės dalinimuisi savo išgyvenimais ir jie ja drąsiai pasinaudoja“, – pasakoja I. Dulinskaitė.

Mokytojų pastebėjimais dalijasi ir MO muziejaus biologijos edukatorė: „Mokytojai stebi savo ugdytinius ir džiaugiasi ne tik tuo, kad mokiniai įžvalgiai pritaiko biologijos žinias. Vaikai lavina savo viešojo kalbėjimo įgūdžius, kai kurie nustebina savo mokytojus drąsiai ir sklandžiai pristatydami draugams meno kūrinius.“

Daugiau apie MO muziejaus edukacijas galite sužinoti: MO edukacijos.


Apie MO
MO muziejus, kurio pastatą suprojektavo pasaulyje garsus architektas Daniel Libeskind, duris atvėrė 2018 m. spalio 18 d. Iki atidarymo MO muziejus, įkurtas asmenine mokslininkų Danguolės ir Viktoro Butkų iniciatyva, beveik dešimtmetį veikė kaip muziejus be sienų. Jame sukauptą daugiau nei 5000 modernaus ir šiuolaikinio meno kūrinių kolekciją sudaro Lietuvos dailės aukso fondas nuo XX a. 6-ojo dešimtmečio iki šių dienų. Per pirmąjį muziejaus veiklos pusmetį jame apsilankė maždaug 150 000 lankytojų.

MO muziejus – gero laisvalaikio vieta, pasakojanti istorijas apie mus. Čia užsukti kviečia parodos, kinas, edukaciniai užsiėmimai, koncertai ir kiti renginiai, skirti įvairioms amžiaus grupėms. Vienas iš MO tikslų yra burti aktyvią bendruomenę – MOdernistus – kurie palaiko MO idėją ir padeda kurti naująjį muziejų drauge.

 

Žymos:
Mo inf.,