7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Kino naujienos trumpai

Pagal užsienio žiniasklaidą

„7md“ inf.
Nr. 22 (1216), 2017-06-02
Kinas Trumpai
Kadras iš filmo „120 dūžių per minutę“
Kadras iš filmo „120 dūžių per minutę“

Paskelbti jubiliejinių Kanų laureatai

Sekmadienio vakarą įvyko 70-ojo Kanų kino festivalio uždarymo ceremonija, kurią vedė aktorė Monica Belluci. Ispanų režisieriaus Pedro Almodovaro vadovaujamas žiuri paskelbė jubiliejinio festivalio nugalėtojus. „Auksinę palmės šakelę“ iškovojo švedų režisieriaus Rubeno Östlundo satyrinė komedija „Aikštė“ („The Square“). Filmas buvo skubos tvarka įtrauktas į konkursinę programą, jau ją paskelbus oficialiai. „Aikštės“ herojus – ekscentriškas šiuolaikinio meno muziejaus direktorius, nusprendęs sukurti naują instaliaciją. Savo muziejaus projektais jis propaguoja brolybę ir lygybę, bet gyvenime yra sociopatas ir rasistas. Pasak kritikų, režisierius nori paaiškinti žiūrovams, kad garsusis skandinaviškasis socializmas – atvira visuomenė ir protestantiškas etosas – yra tik dar viena melaginga žinia, kaip, beje, ir visas šiuolaikinis menas, neva ginantis mažumų teises, bet iš tikrųjų kvailinantis buržuaziją pagal dar Andre Bretono sugalvotą scenarijų. Lietuvių žiūrovams šis režisierius žinomas iš prieš kelerius metus „Scanoramos“ rodyto filmo „Force Majeure“.

 

Didžiuoju žiuri prizu apdovanotas prancūzų kritikų geriausiai vertintas ir vienu festivalio favoritų laikytas Robino Campillo filmas „120 dūžių per minutę“ („120 battements par minute“, Prancūzija). Tai pasakojimas apie 10-ajame dešimtmetyje Paryžiuje vykusią LGBT bendruomenės akciją, skirtingiems visuomenės sluoksniams pateikusią informaciją apie AIDS epidemiją. Filme atskleidžiamas visuomeninis šios akcijos pobūdis, kartu rodoma subtili meilės istorija.

 

Prizu už geriausią režisūrą apdovanota Sofia Coppola. Jos filmas „Sužavėtieji“ („The Beguiled“) nukelia į JAV Pilietinio karo laikus ir pasakoja apie sužeistą Šiaurės kareivį, atsidūrusį moterų pensione šalia Misisipės.

 

Žurnale „Screen internationale“ daugiausia kritikų balų pelnęs Andrejaus Zviagincevo filmas „Nemeilė“ („Neliubov“), kuriam pranašautas svarbiausias festivalio apdovanojimas, turėjo tenkintis žiuri prizu. Pasakojimas apie ties skyrybų slenksčiu atsidūrusią šeimą, iš kurios pabėga dvylikametis sūnus, atskleidžia ir dabartinės Rusijos moralinių vertybių situaciją.

 

Geriausios aktorės prizas įteiktas Diane Kruger už moters, kurios artimieji žūsta per teroristo ataką, vaidmenį Fatiho Akino filme „Iš niekur“ („In the Fade“).

 

Už geriausią vyro vaidmenį apdovanotas Joaquinas Phoenixas, suvaidinęs Lynne Ramsay filme „Iš tiesų tavęs niekuomet čia nebuvo“ („You Were Never Really Here“). Šis nebaigtas filmas, parodytas paskutinę konkurso rodymo dieną, taip pat sužavėjo Kanų žiūrovus ir buvo laikomas vienu rimčiausių „Auksinės palmės šakelės“ kandidatų. Kartu su Yorgoso Lanthimoso filmu „Šventojo elnio nužudymas“ („The Killing of a Sacred Deer“) „Iš tiesų tavęs niekuomet čia nebuvo“ pasidalijo geriausio scenarijaus apdovanojimą.

 

Specialusis jubiliejinis Kanų apdovanojimas paskirtas aktorei Nicole Kidman.

 

Prizas už geriausią debiutą „Camera d’Or“ įteiktas prancūzų režisierei Leonor Serraille už filmą „Jauna moteris (Sveiki atvykę į Monparnasą)“ („Jeune femme (Montparnasse Bienvenue)“.

 

Programos „Ypatingas žvilgsnis“ žiuri, kuriam vadovavo Uma Thurman, Didįjį prizą skyrė Irano režisieriaus Mohammado Rasoulofo filmui „Integruotas žmogus“ („Lerd“ / „A Man of Integrity“). Už geriausią moters vaidmenį apdovanota Jasmine Trinca, suvaidinusi Sergio Castellitto filme „Fortunata“. Prizas už poeziją kine įteiktas Mathieu Amalrico filmui „Barbara“, prizas už režisūrą – Taylorui Sheridanui už filmą „Vėjo upė“ („Wind River“). Žiuri prizu apdovanotas Michelio Franco filmas „Eiprilės dukterys“ („Les Filles d’Avril“).

Ekumeninio žiuri prizas paskirtas japonės Naomi Kawase filmui „Švytėjimas“ („Hikari“/“Radiance“).

 

FIPRESCI prizais apdovanojo konkursinės programos filmą „120 dūžių per minutę“ (Prancūzija), „Ypatingo žvilgsnio“ programoje parodytą Kantemiro Balagovo „Ankštumą“ („Tesnota“, Rusija) ir portugalo Pedro Pinho „Nieko fabriką“ („A Fabrica de nada“), parodytą programoje „Dvi režisierių savaitės“.

 

Geriausio dokumentinio filmo prizas „Auksinis žvilgsnis“ („L’Oeil d’Or’) paskirtas Agnes Varda ir jos anūko JR filmui „Veidai kaimai“ („Visages Villages“).

 

Tradicinė palmės šakelė už geriausią šuns vaidmenį atiteko Bruno – Dustino Hoffmano partneriui Noah Baumbacho filme „Mejerovičių istorijos“ („The Meyerowitz Stories“ , JAV).

 

Parengė Ž. P.

Kadras iš filmo „120 dūžių per minutę“
Kadras iš filmo „120 dūžių per minutę“
Kadras iš filmo „Jauna moteris“
Kadras iš filmo „Jauna moteris“
Kadras iš filmo „Aikštė“
Kadras iš filmo „Aikštė“