7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Gerda Mažeikaitė

Gerda Mažeikaitė

Kai visa liejasi kaip iš pypkės – tai nėra pypkė

Parodoje „Ak-tas piešimas“

Nesitikėjau, kad kada teks apie tai rašyti. Argi geriau nevertėtų nepatogias temas apeiti lanku? Nepatogu... O kas tokio nepatogaus šviežieniškose emocijose? Aktas piešimas. Ak-tas piešimas... Kaip pozuotojų parodą aprašytų pati pozuotoja? Bet, Gerda, ar tau ne gėda skelbtis esant pozuotoja? Argi šis amatas negarsėja valkatomis, pigumu, orumo stoka ir iliuzija, kad prieš tau svetimus žmones apnuogindama kūną – netikėtai tampi mūza? Ne, nutilk, neteisinga. Ir vėl pernelyg susiasmeninai, pernelyg susireikšminai. Parodos aprašas nėra pretekstas tavo padrikam dienoraščiui plėstis. Čia privalai aprašyti meną.

Violetos Gaidamavičiūtės-Kisielienės piešinys. A. N. nuotr.
Violetos Gaidamavičiūtės-Kisielienės piešinys. A. N. nuotr.
„Ak-tas piešimas“, parodos vaizdas. 2024 m. A. N. nuotr.
„Ak-tas piešimas“, parodos vaizdas. 2024 m. A. N. nuotr.
Vlado Liatuko piešiniai. A. N. nuotr.
Vlado Liatuko piešiniai. A. N. nuotr.
„Ak-tas piešimas“, parodos vaizdas. 2024 m. A. N. nuotr.
„Ak-tas piešimas“, parodos vaizdas. 2024 m. A. N. nuotr.
Rimo Zigmo Bičiūno piešiniai. A. N. nuotr.
Rimo Zigmo Bičiūno piešiniai. A. N. nuotr.
Mariaus Strolios piešiniai. A. N. nuotr.
Mariaus Strolios piešiniai. A. N. nuotr.
Mariaus Strolios piešinys. A. N. nuotr.
Mariaus Strolios piešinys. A. N. nuotr.
Luko Stanionio piešiniai. A. N. nuotr.
Luko Stanionio piešiniai. A. N. nuotr.
Gerda Mažeikaitė

Meno šviesos dispersija

Dar kartą apie parodą „Florentem“ Vilniaus paveikslų galerijoje

„Staiga nugriaudėjo žinia, kad mano sode auga iki šiol nematytos nepaprastos gėlės. Kad jas iš Amerikos, iš Mėnulio, kad net – iš po žemės parsigabenau. O tai mažų mažiausiai reiškė, kad čia tokia įdomybe niekas pasipuikuoti negalėjo. 1838 metais tuo atžvilgiu čia dar taip tamsu buvo, kad niekas aplinkui net pilnavidurių jurginų nebuvo matęs!“

Parodos „Florentem“ fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Parodos „Florentem“ fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Parodos „Florentem“ fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Parodos „Florentem“ fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Parodos „Florentem“ fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Parodos „Florentem“ fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Parodos „Florentem“ fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Parodos „Florentem“ fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Parodos „Florentem“ fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Parodos „Florentem“ fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Parodos „Florentem“ fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Parodos „Florentem“ fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Parodos „Florentem“ fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Parodos „Florentem“ fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Parodos „Florentem“ fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Parodos „Florentem“ fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Gerda Mažeikaitė

Paroda, prie kurios negaliu kišti nagų, bet vis tiek slapta tai padariau

Apie pasibaigusią Žygimanto Augustino parodą „Nuo ramybės iki panikos“ galerijoje „Artifex“

Svarbiausia moderniojo meno dalis – paveikumas, žmogaus išstumtis iš jam pačiam egzistuojančios komforto zonos ir skverbimasis į mene slypinčią prasmę, per paties jo liudininko – žiūrovo – imanentišką vaizduotės pasaulio veikimą.

Žygimantas Augustinas, „Sirena ir staugūnas“. 2023 m. A. N. nuotr.
Žygimantas Augustinas, „Sirena ir staugūnas“. 2023 m. A. N. nuotr.
Žygimantas Augustinas, „Sirena ir staugūnas“. 2023 m. A. N. nuotr.
Žygimantas Augustinas, „Sirena ir staugūnas“. 2023 m. A. N. nuotr.
Žygimantas Augustinas, „Trys nehomeriškos sirenos“. 2023 m. A. N. nuotr.
Žygimantas Augustinas, „Trys nehomeriškos sirenos“. 2023 m. A. N. nuotr.
Žygimantas Augustinas, „Garso ginklas – 2 Hz“. 2023 m. A. N. nuotr.
Žygimantas Augustinas, „Garso ginklas – 2 Hz“. 2023 m. A. N. nuotr.
Žygimantas Augustinas, „Sirena“. 2023 m. A. N. nuotr.
Žygimantas Augustinas, „Sirena“. 2023 m. A. N. nuotr.
Žygimantas Augustinas, „Apsimestinė agresija #1-2“. 2022 m. A. N. nuotr.
Žygimantas Augustinas, „Apsimestinė agresija #1-2“. 2022 m. A. N. nuotr.
Žygimantas Augustinas, „Signalinė sirena, 1960-ieji metai“. 2021 m. A. N. nuotr.
Žygimantas Augustinas, „Signalinė sirena, 1960-ieji metai“. 2021 m. A. N. nuotr.
Kazimir Malevič, „Juodas suprematistinis kvadratas“. 1915 m. Tretjakovo galerija, Maskva
Kazimir Malevič, „Juodas suprematistinis kvadratas“. 1915 m. Tretjakovo galerija, Maskva