7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Greta Vilnelė

Greta Vilnelė

Ponas Flagmanas ir jo problemos

„Bydermanas ir padegėjai“ Valstybiniame Šiaulių dramos teatre

AIZENRINGAS: Tačiau visada geriausia ir tikriausia maskuotė, manau, – tai tikrų tikriausia teisybė. Komiškas būdas. Teisybe niekas netiki.“ (Maxas Frischas, „Bydermanas ir padegėjai“)

Scena iš spektaklio „Bydermanas ir padegėjai“. Valstybinio Šiaulių dramos teatro nuotr.
Scena iš spektaklio „Bydermanas ir padegėjai“. Valstybinio Šiaulių dramos teatro nuotr.
Aistė Šeštokaitė spektaklyje „Bydermanas ir padegėjai“. Valstybinio Šiaulių dramos teatro nuotr.
Aistė Šeštokaitė spektaklyje „Bydermanas ir padegėjai“. Valstybinio Šiaulių dramos teatro nuotr.
Lina Bocytė spektaklyje „Bydermanas ir padegėjai“. Valstybinio Šiaulių dramos teatro nuotr.
Lina Bocytė spektaklyje „Bydermanas ir padegėjai“. Valstybinio Šiaulių dramos teatro nuotr.
Karolis Kasperavičius, Arnoldas Jalianiauskas ir Aistė Šeštokaitė spektaklyje „Bydermanas ir padegėjai“. Valstybinio Šiaulių dramos teatro nuotr.
Karolis Kasperavičius, Arnoldas Jalianiauskas ir Aistė Šeštokaitė spektaklyje „Bydermanas ir padegėjai“. Valstybinio Šiaulių dramos teatro nuotr.
Scena iš spektaklio „Bydermanas ir padegėjai“. Valstybinio Šiaulių dramos teatro nuotr.
Scena iš spektaklio „Bydermanas ir padegėjai“. Valstybinio Šiaulių dramos teatro nuotr.
Arnoldas Jalianiauskas, Karolis Kasperavičius ir Džiugas Kunsmanas spektaklyje „Bydermanas ir padegėjai“. Valstybinio Šiaulių dramos teatro nuotr.
Arnoldas Jalianiauskas, Karolis Kasperavičius ir Džiugas Kunsmanas spektaklyje „Bydermanas ir padegėjai“. Valstybinio Šiaulių dramos teatro nuotr.
Džiugas Kunsmanas ir Lina Bocytė spektaklyje „Bydermanas ir padegėjai“. Valstybinio Šiaulių dramos teatro nuotr.
Džiugas Kunsmanas ir Lina Bocytė spektaklyje „Bydermanas ir padegėjai“. Valstybinio Šiaulių dramos teatro nuotr.
Džiugas Kunsmanas spektaklyje „Bydermanas ir padegėjai“. Valstybinio Šiaulių dramos teatro nuotr.
Džiugas Kunsmanas spektaklyje „Bydermanas ir padegėjai“. Valstybinio Šiaulių dramos teatro nuotr.
Greta Vilnelė

Monospektaklio ABC

„Dar vienas Džokeris“ ir „Motinos pienas“

Didžioji dalis kultūrinėje spaudoje publikuojamų recenzijų aptaria pagrindinių šalies valstybinių teatrų spektaklius, rečiau pasirodo tekstų apie nevyriausybinio sektoriaus kūrinius. Vis dėlto jie sudaro svarią dalį Lietuvos teatro kultūros. Remiantis „Bilietai.lt“ duomenimis, 2023 m. populiariausias pagal žiūrovų skaičių tapo nepriklausomo improvizacijų teatro „Kitas kampas“ spektaklis „Nuostabūs dalykai“ (rež. Kirilas Glušajevas, 2018). Tačiau šį konkretų spektaklį, matyt, reikėtų laikyti išimtimi, o ne taisykle, nes kitas devynias iš dešimties pozicijų lankomiausiųjų sąraše užima valstybinių teatrų kūriniai.

Šarūnas Banevičius spektaklyje „Dar vienas Džokeris“. A. Špiliauskaitės nuotr.
Šarūnas Banevičius spektaklyje „Dar vienas Džokeris“. A. Špiliauskaitės nuotr.
Šarūnas Banevičius spektaklyje „Dar vienas Džokeris“. A. Špiliauskaitės nuotr.
Šarūnas Banevičius spektaklyje „Dar vienas Džokeris“. A. Špiliauskaitės nuotr.
Šarūnas Banevičius spektaklyje „Dar vienas Džokeris“. A. Špiliauskaitės nuotr.
Šarūnas Banevičius spektaklyje „Dar vienas Džokeris“. A. Špiliauskaitės nuotr.
Šarūnas Banevičius spektaklyje „Dar vienas Džokeris“. A. Špiliauskaitės nuotr.
Šarūnas Banevičius spektaklyje „Dar vienas Džokeris“. A. Špiliauskaitės nuotr.
Šarūnas Banevičius spektaklyje „Dar vienas Džokeris“. A. Špiliauskaitės nuotr.
Šarūnas Banevičius spektaklyje „Dar vienas Džokeris“. A. Špiliauskaitės nuotr.
Birutė Mar spektaklyje „Motinos pienas“. D. Matvejevo nuotr.
Birutė Mar spektaklyje „Motinos pienas“. D. Matvejevo nuotr.
Birutė Mar spektaklyje „Motinos pienas“. D. Matvejevo nuotr.
Birutė Mar spektaklyje „Motinos pienas“. D. Matvejevo nuotr.
Birutė Mar spektaklyje „Motinos pienas“. D. Matvejevo nuotr.
Birutė Mar spektaklyje „Motinos pienas“. D. Matvejevo nuotr.
Greta Vilnelė

At(s)itik(t)i(nu)mai

Apie spektaklius „Aš miegosiu prie sienos“ ir „Pasistengiau“ Vilniuje

Esame taip įpratę prie režisierių ar meno vadovų prieš premjerą sakomų monologų, kad kartais jų neišgirstame. Šiuose trumpuose ir iš pažiūros šabloniškuose pristatymuose galima ne tik apčiuopti tai, kaip teatras prisistato publikai, bet ir išgirsti intriguojančių prieštaravimų apie netrukus scenoje prasidėsiantį kūrinį. Štai prieš šokio spektaklio „Aš miegosiu prie sienos“ rodymą Vilniaus „Menų spaustuvėje“ vasario 21 d. Kauno šokio teatro „Aura“ meno vadovė Birutė Letukaitė žiūrovams pasakė kalbą, norėdama atsieti naujausią teatro pasirodymą nuo savo vardo ir net paties teatro. Letukaitė akcentavo, kad spektaklį kūrė ne ji, o kviestinis vengrų choreografas Ferencas Fehéris, patikino, jog scenoje nebus „Aurai“ būdingos estetikos, ir paragino vien iš šio spektaklio nesusidaryti nuomonės apie teatrą ir ateiti į kitą premjerą pasižiūrėti tikrosios „Auros“.

Kristina Marija Kulinič, Raimondas Klezys ir Andrius Mockus spektaklyje „Pasistengiau“. G. Žaltauskaitės nuotr.
Kristina Marija Kulinič, Raimondas Klezys ir Andrius Mockus spektaklyje „Pasistengiau“. G. Žaltauskaitės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Aš miegosiu prie sienos“. S. Daščioro nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Aš miegosiu prie sienos“. S. Daščioro nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Aš miegosiu prie sienos“. S. Daščioro nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Aš miegosiu prie sienos“. S. Daščioro nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Aš miegosiu prie sienos“. S. Daščioro nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Aš miegosiu prie sienos“. S. Daščioro nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Aš miegosiu prie sienos“. S. Daščioro nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Aš miegosiu prie sienos“. S. Daščioro nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Aš miegosiu prie sienos“. S. Daščioro nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Aš miegosiu prie sienos“. S. Daščioro nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Aš miegosiu prie sienos“. S. Daščioro nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Aš miegosiu prie sienos“. S. Daščioro nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Aš miegosiu prie sienos“. S. Daščioro nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Aš miegosiu prie sienos“. S. Daščioro nuotr.
Greta Vilnelė

Pasenusi pora

Panevėžio Juozo Miltinio dramos teatro spektaklis „Pupos“

Atrodo, kad praėjusio sezono šlovė (du „Auksiniai scenos kryžiai“) Panevėžio Juozo Miltinio dramos teatrui (JMDT) kol kas liks vienkartiniu pasirodymu šalia pagrindinių didesnių miestų teatrų. Tokių stiprių spektaklių kaip „Laukys“ (rež. Olga Lapina), „Sala, kurios nėra“ (rež. Aleksandras Špilevojus) ir „Jona“ (rež. Špilevojus) kontekste šį sezoną teatras į sceną grįžo su nuslopusia kūrybine energija. Žiūrint „Feromonus“ (rež. Jo Strømgrenas) ir „Pupas“ (rež. Špilevojus) pastebimas regresas, pirmuoju atveju turinio, antruoju – formos atžvilgiu. Be to, dėl techninio pastato atnaujinimo Miltinio teatras kurį laiką priverstas gastroliuoti. Tad naujo teatro spektaklio „Pupos“ premjera vasario 17 d. įvyko Panevėžio teatre „Menas“.

Julius Tamošiūnas ir Vita Šiaučiūnaitė spektaklyje „Pupos“. A. Gudo nuotr.
Julius Tamošiūnas ir Vita Šiaučiūnaitė spektaklyje „Pupos“. A. Gudo nuotr.
Julius Tamošiūnas ir Vita Šiaučiūnaitė spektaklyje „Pupos“. A. Gudo nuotr.
Julius Tamošiūnas ir Vita Šiaučiūnaitė spektaklyje „Pupos“. A. Gudo nuotr.
Julius Tamošiūnas spektaklyje „Pupos“. A. Gudo nuotr.
Julius Tamošiūnas spektaklyje „Pupos“. A. Gudo nuotr.
Scena iš spektaklio „Pupos“. A. Gudo nuotr.
Scena iš spektaklio „Pupos“. A. Gudo nuotr.
Vita Šiaučiūnaitė ir Julius Tamošiūnas spektaklyje „Pupos“. A. Gudo nuotr.
Vita Šiaučiūnaitė ir Julius Tamošiūnas spektaklyje „Pupos“. A. Gudo nuotr.
Julius Tamošiūnas spektaklyje „Pupos“. A. Gudo nuotr.
Julius Tamošiūnas spektaklyje „Pupos“. A. Gudo nuotr.
Vita Šiaučiūnaitė spektaklyje „Pupos“. A. Gudo nuotr.
Vita Šiaučiūnaitė spektaklyje „Pupos“. A. Gudo nuotr.
Vita Šiaučiūnaitė ir Julius Tamošiūnas spektaklyje „Pupos“. A. Gudo nuotr.
Vita Šiaučiūnaitė ir Julius Tamošiūnas spektaklyje „Pupos“. A. Gudo nuotr.
Greta Vilnelė

Siekiai ištrūkti

Du šokio spektakliai

Susijungus dviem kūrybingoms jaunų menininkų komandoms – „Menų spaustuvės“ programoje „Atvira erdvė ’22“ dokumentinį pasivaikščiojimą „Iš|m(i)estas“ sukūrusioms merginoms ir ten pat šiuolaikinio cirko pasirodymą „7 minutės“ pristačiusiems vaikinams – gimė neverbalinio dainavimo ir judesio spektaklis su cirko elementais. Taip į vizualiuosius menus linkstantį ir estetinę dermę išaukštinantį kūrinį „Kai rėkiu, niekas manęs negirdi“ (2023) įvardijo patys autoriai. Vyksmo epicentre – grupelė jaunuolių, gyvenančių gatvėje be namų, šeimos ar buitinių patogumų.

Scena iš judesio spektaklio „Kai rėkiu, niekas manęs negirdi“. V. Paulikaitės nuotr.
Scena iš judesio spektaklio „Kai rėkiu, niekas manęs negirdi“. V. Paulikaitės nuotr.
Scena iš judesio spektaklio „Kai rėkiu, niekas manęs negirdi“. V. Paulikaitės nuotr.
Scena iš judesio spektaklio „Kai rėkiu, niekas manęs negirdi“. V. Paulikaitės nuotr.
Scena iš judesio spektaklio „Kai rėkiu, niekas manęs negirdi“. V. Paulikaitės nuotr.
Scena iš judesio spektaklio „Kai rėkiu, niekas manęs negirdi“. V. Paulikaitės nuotr.
Giedrė Kirkilė šokio spektaklyje „Kraitis“. V. Paulikaitės nuotr.
Giedrė Kirkilė šokio spektaklyje „Kraitis“. V. Paulikaitės nuotr.
Giedrė Kirkilė šokio spektaklyje „Kraitis“. V. Paulikaitės nuotr.
Giedrė Kirkilė šokio spektaklyje „Kraitis“. V. Paulikaitės nuotr.
Giedrė Kirkilė šokio spektaklyje „Kraitis“. V. Paulikaitės nuotr.
Giedrė Kirkilė šokio spektaklyje „Kraitis“. V. Paulikaitės nuotr.
Greta Vilnelė

Kasdienybės šurmulys

„Vieno garso istorija II“ Jaunimo teatre

Jaunimo teatre naujo Arturo Bumšteino kūrinio „Vieno garso istorija II“ premjera įvyko visapusiško visuomenės išsiblaškymo laikotarpiu – prieš pat didžiąsias metų šventes, kai teatro pasaulio epicentre puikavosi Lietuvos nacionalinio dramos teatro didžiosios salės atidarymas, po kurio vyko prikeltų kultinių spektaklių „Tartiufas“ (rež. Oskaras Koršunovas) ir „Lokis“ (rež. Łukaszas Twarkowskis) rodymai. Šiuo nepatogiu premjerai metu kamerinė Jaunimo teatro „Salė 99“ atskleidė savo potencialą, tapdama idealia vieta eksperimentiniam garso vyksmui (Bumšteino kūrinys peržengia spektaklio sampratos ribas).

„Vieno garso istorija II“. L. Vansevičienės nuotr.
„Vieno garso istorija II“. L. Vansevičienės nuotr.
„Vieno garso istorija II“. L. Vansevičienės nuotr.
„Vieno garso istorija II“. L. Vansevičienės nuotr.
„Vieno garso istorija II“. L. Vansevičienės nuotr.
„Vieno garso istorija II“. L. Vansevičienės nuotr.
„Vieno garso istorija II“. L. Vansevičienės nuotr.
„Vieno garso istorija II“. L. Vansevičienės nuotr.
„Vieno garso istorija II“. L. Vansevičienės nuotr.
„Vieno garso istorija II“. L. Vansevičienės nuotr.
„Vieno garso istorija II“. L. Vansevičienės nuotr.
„Vieno garso istorija II“. L. Vansevičienės nuotr.
Greta Vilnelė

Pamiršto genocido aidai

Nauji filmai – „Sielų aukcionas. Neįtikėtina Auroros Mardiganian istorija“

Dokumentikos šedevrai neretai peržengia konvencinius, „stebimosios“ kino kalbos rėmus. Ar tai būtų danų režisierės Lea Glob filmas „Apolonija, Apolonija“ (2022), pasakojantis jaunos menininkės istoriją ir savotiškai tampantis pačios autorės bei jos draugystės su pagrindine filmo heroje refleksija, ar animacinės dokumentikos žanras, suteikiantis galimybę istorinius įvykius patirti faktūriškesniais „išgalvotais“ vaizdais. Nors animacinė dokumentika pripažinimo sulaukė jau 2008 m., pasirodžius sukrečiančiam režisieriaus Ari Folmano filmui „Valsas su Baširu“, kuris pasakoja apie buvusio Izraelio armijos kareivio siekį atkurti Libano karo metais kartu su tūkstančiais žmonių gyvybių dingusius prisiminimus, ji mums vis dar menkai pažįstama. Galbūt dėl įsisenėjusio stereotipo, kad animacija skirta tik vaikams. Tačiau neseniai kino teatruose pradėtas rodyti Armėnijos, Lietuvos ir Vokietijos bendros gamybos filmas „Sielų aukcionas. Neįtikėtina Auroros Mardiganian istorija“ („Aurora’s Sunrise“, 2022) žadina viltį, kad netrukus situacija pasikeis.

„Sielų aukcionas. Neįtikėtina Auroros Mardiganian istorija“
„Sielų aukcionas. Neįtikėtina Auroros Mardiganian istorija“
„Sielų aukcionas. Neįtikėtina Auroros Mardiganian istorija“
„Sielų aukcionas. Neįtikėtina Auroros Mardiganian istorija“
„Sielų aukcionas. Neįtikėtina Auroros Mardiganian istorija“
„Sielų aukcionas. Neįtikėtina Auroros Mardiganian istorija“
„Sielų aukcionas. Neįtikėtina Auroros Mardiganian istorija“
„Sielų aukcionas. Neįtikėtina Auroros Mardiganian istorija“
„Sielų aukcionas. Neįtikėtina Auroros Mardiganian istorija“
„Sielų aukcionas. Neįtikėtina Auroros Mardiganian istorija“
Greta Vilnelė

Stebėti ir apmąstyti, kas girdima ir regima

Pokalbis su kompozitoriumi Dominyku Digimu

Kompozitorius Dominykas Digimas sukūrė muziką tokiems spektakliams kaip „Match 3“ (choreografė Vilma Pitrinaitė, „Be kompanijos“, 2023), „I SLAVE: šiuolaikinė meilės istorija“ (choreografės Agnietė Lisičkinaitė ir Greta Grinevičiūtė, „Be kompanijos“, 2022), „Puikus naujas pasaulis“ (rež. Gintaras Varnas, Jaunimo teatras, 2021), „Laisvė“ (rež. Dainius Gavenonis, VšĮ „Darbininkai“ ir Oskaro Koršunovo teatras, 2021) ir kt. Jo kūryboje svarbi partnerystė su režisiere Kamile Gudmonaite ir scenografe Barbora Šulniūte, kartu jie sukūrė šiuolaikinę operą „Ledynai“ (Estijos „Vaba Lava“ teatras, 2020) ir spektaklį „Medėja“ (Freiburgo teatras, Vokietija, 2022).

Dominykas Digimas. I. Vyšniauskaitės nuotr.
Dominykas Digimas. I. Vyšniauskaitės nuotr.
Scena iš spektaklio „Ха́та – Zuhause“. M. Korbel nuotr.
Scena iš spektaklio „Ха́та – Zuhause“. M. Korbel nuotr.
Scena iš spektaklio „Ха́та – Zuhause“. M. Korbel nuotr.
Scena iš spektaklio „Ха́та – Zuhause“. M. Korbel nuotr.
Scena iš spektaklio „Medėja“. Amelie Amei Ackermann-Kahn nuotr.
Scena iš spektaklio „Medėja“. Amelie Amei Ackermann-Kahn nuotr.
Scena iš spektaklio „Medėja“. Amelie Amei Ackermann-Kahn nuotr.
Scena iš spektaklio „Medėja“. Amelie Amei Ackermann-Kahn nuotr.
Scena iš spektaklio „Ledynai“. „Vaba Lava“ teatro nuotr.
Scena iš spektaklio „Ledynai“. „Vaba Lava“ teatro nuotr.
Scena iš spektaklio „Ledynai“. „Vaba Lava“ teatro nuotr.
Scena iš spektaklio „Ledynai“. „Vaba Lava“ teatro nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Match 3“. I. Vyšniauskaitės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Match 3“. I. Vyšniauskaitės nuotr.
Greta Vilnelė

Dirbtiniu žinojimu neapsimetančios pjesės

Šiuolaikinės dramaturgijos festivalis „Versmė“

Šiemet Lietuvos nacionalinio dramos teatro organizuojamo šiuolaikinės dramaturgijos festivalio „Versmė“, vykusio lapkričio 7–12 d., dėmesys buvo nukreiptas į vokiečių autorius – Norą Abdel-Maksoud, Falką Richterį, Tobiasą Schusterį ir Ewę Benbenek. Tačiau pjesių skaitymų savaitę savo kūriniu atidarė Žygimantas Kudirka, o jį keitė ukrainiečių autorė Natalija Vorožbit. Šis festivalio programos laisvumas praturtino ją skirtingais kultūriniais kontekstais.

Gediminas Rimeika, Miglė Polikevičiūtė ir Vainius Sodeika pjesės „Paskutinė paskutinė paskutinė vakarienė“ skaityme. D. Matvejevo nuotr.
Gediminas Rimeika, Miglė Polikevičiūtė ir Vainius Sodeika pjesės „Paskutinė paskutinė paskutinė vakarienė“ skaityme. D. Matvejevo nuotr.
Vainius Sodeika ir Augustė Šimulynaitė pjesės „Paskutinė paskutinė paskutinė vakarienė“ skaityme. D. Matvejevo nuotr.
Vainius Sodeika ir Augustė Šimulynaitė pjesės „Paskutinė paskutinė paskutinė vakarienė“ skaityme. D. Matvejevo nuotr.
Augustė Šimulynaitė ir Adrija Čepaitė pjesės „Paskutinė paskutinė paskutinė vakarienė“ skaityme. D. Matvejevo nuotr.
Augustė Šimulynaitė ir Adrija Čepaitė pjesės „Paskutinė paskutinė paskutinė vakarienė“ skaityme. D. Matvejevo nuotr.
Dainius Gavenonis ir Monika Bičiūnaitė pjesės „Paskutinė paskutinė paskutinė vakarienė“ skaityme. D. Matvejevo nuotr.
Dainius Gavenonis ir Monika Bičiūnaitė pjesės „Paskutinė paskutinė paskutinė vakarienė“ skaityme. D. Matvejevo nuotr.
Povilas Barzdžius ir Vesta Grabštaitė pjesės „Apie ką ši pjesė?“ skaityme. D. Matvejevo nuotr.
Povilas Barzdžius ir Vesta Grabštaitė pjesės „Apie ką ši pjesė?“ skaityme. D. Matvejevo nuotr.
Vesta Grabštaitė pjesės „Apie ką ši pjesė?“ skaityme. D. Matvejevo nuotr.
Vesta Grabštaitė pjesės „Apie ką ši pjesė?“ skaityme. D. Matvejevo nuotr.
Povilas Barzdžius pjesės „Apie ką ši pjesė?“ skaityme. D. Matvejevo nuotr.
Povilas Barzdžius pjesės „Apie ką ši pjesė?“ skaityme. D. Matvejevo nuotr.
Vesta Grabštaitė ir Povilas Barzdžius pjesės „Apie ką ši pjesė“ skaityme. D. Matvejevo nuotr.
Vesta Grabštaitė ir Povilas Barzdžius pjesės „Apie ką ši pjesė“ skaityme. D. Matvejevo nuotr.
Greta Vilnelė

Daugiasezonių serialų mirtis

Nauji serialai – „Neregimoji šviesa“

Pirmasis ir Antrasis pasauliniai karai tapo puikia aplinkybe rastis vaidybiniams serialams. Šie įvykiai taip nutolę nuo dabarties, kad mažai likę gyvų, galinčių paliudyti, kaip iš tiesų buvo, o istorinė atmintis jau nugulusi storuose memuarų tomuose. Aukos pagerbtos, traumos beveik sugijusios, tad komercinis kinas gali laisvai šokti ant karių kapų, jų istorijas interpretuodamas siužeto naudai dėl kilnių holivudinio kino tradicijos išlaikymo tikslų. Su šiais tamsiais istoriniais laikotarpiais susijusių asmeninių pasakojimų gausa, be abejonės, stulbinanti, tad taps dar ne vienos kartos mėgstamiausių serialų erdve, dėl didėjančios laiko distancijos vis labiau panašėjančia į totalią fikciją.

„Neregimoji šviesa“
„Neregimoji šviesa“
„Neregimoji šviesa“
„Neregimoji šviesa“
„Neregimoji šviesa“
„Neregimoji šviesa“
„Neregimoji šviesa“
„Neregimoji šviesa“
„Neregimoji šviesa“
„Neregimoji šviesa“
„Neregimoji šviesa“
„Neregimoji šviesa“
  PUSLAPIS IŠ 10  >>> Archyvas