Nuo birželio 26 iki liepos 2 d. Valdovų rūmų Didžiajame kieme publikos jau ketvirtą kartą lauks vasaros festivalis „LNOBT Open“. Šįmet jo žiūrovai išgirs dvi rečiau atliekamas operas bei žavėsis garsiojo Maurice’o Béjart’o įkurtos trupės „Béjart Ballet Lausanne“ šokėjų meistriškumu. Savo koncertu vilniečius nudžiugins ir atlikėja Monika Liu kartu su LNOBT simfoniniu orkestru bei jo vyriausiuoju dirigentu Ričardu Šumila.
Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras savaitgalį pristatė siurprizą mažiesiems žiūrovams – muzikinę edukacinę istoriją „Teatras suburia draugus“, kurią taip pat bus galima pamatyti balandžio 27 ir gegužės 4 d. 12 ir 14 val. Pasirodymo Raudonojoje fojė metu LNOBT pučiamųjų kvinteto muzikantai supažindina 5–10 metukų smalsuolius su savo ištikimiausiais draugais – muzikos instrumentais.
Baleto artistui, baletmeisteriui, choreografui ir baleto pedagogui Vytautui Brazdyliui suteiktas Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro solisto emerito garbės vardas.
Artistai vaidina žiūrovų džiaugsmui, tad ir apdovanojimai jiems teikiami teatro publikos akivaizdoje. Ši tradicija išsaugota: Metų solistai iškilmingai apdovanoti Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro scenoje prieš prasidedant spektakliui.
Gruodžio 1, 2 ir 3 dienomis Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre premjera – choreografės Živilės Baikštytės ir kompozitoriaus Antano Jasenkos baletas „Pradžioje nebuvo nieko“. Baleto siužetas gimė iš laisvai interpretuotų lietuviškų mitų, supintų į originalią, vientisą, šokio kalba perteiktą istoriją.
Gruodžio 1, 2 ir 3 d. Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre – lietuvių mitologijos persmelkto baleto „Pradžioje nebuvo nieko“ premjera. Choreografė Živilė Baikštytė su bendraminčiais – dramaturgu Evaldu Jaru, kompozitoriumi Antanu Jasenka ir dailininke Giedre Brazyte – perkūrė 2019 m. „Baletų triptike“ rodytą vienaveiksmį spektaklį, paversdama jį nauju užburiančiu šokio pasakojimu.
Netrukus įvyksianti premjera visų pirma intriguoja savo lietuviškumu. Kristupas Antanaitis kalbina choreografę Ž. Baikštytę, pasirinkusią inscenizuoti ne konkretų literatūros kūrinį ar mitologinį siužetą, o sudėtingą pasaulio sukūrimo mitą.
Penktadienio vakarą žiūrovams po rekonstrukcijos plačiai atsivers paradinės Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro durys. Garbinga publika stebės teatro sezoną pradedantį Giuseppe‘s Verdi operos „Aida“ pastatymą su pasaulinio garso atlikėjais.
Baroko muzikos orkestras „Cappella Concertante Vilnense“ savo naują programą spalio 22 d. 18.30 val. pristatys Valdovų rūmų muziejaus Didžiojoje renesansinėje menėje, o ne Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre, kaip planuota anksčiau. Įspūdingą programą kartu su orkestro muzikantais atliks pasaulinio garso britų kontratenoras Jake'as Arditti. Barokiniu smuiku grieš Lietuvos publikai jau pažįstamas maestro iš Graikijos Dimitris Karakantas.
Vilniaus 700-ojo jubiliejaus proga Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras bei Valdovų rūmų muziejus kviečia į unikalią patirtį. Pasiklausyti iki mūsų dienų neišlikusios Marco Scacchi muzikos, sukurtos XVII amžiuje, tapo įmanoma dirbtinio intelekto dėka. Jį pasitelkę kompozitoriai Mantautas Krukauskas ir Māris Kupčs rugsėjo 29 ir 30 d. 18 val. Valdovų rūmuose pristatys operą „Andromeda“.
Vidurvasarį, kai spektakliai ir repeticijos nevyksta, Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro artistai gali sau leisti truputį pailsėti. Tačiau visiškai pamiršti savo profesijos dažniausiai ir ilsintis nepavyksta.
„Atostogos ar ne atostogos, o formą dainininkui palaikyti reikia. Kiekvieną dieną stengiuosi atlikti vokalo ir kvėpavimo pratimus, taip pat svarbu nepamiršti geros fizinės formos ir meditacijos“, – tvirtina operos solistė Joana Gedmintaitė.