7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Baleto fejerverkai

Šventinis „Don Kichotas“ LNOBT

Helmutas Šabasevičius
Nr. 3 (1197), 2017-01-20
Šokis
Scena iš baleto „Don Kichotas“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Don Kichotas“. M. Aleksos nuotr.

Klasikinis baletas, sukurtas pagal senųjų šokio spektaklių formules, leidžia reprezentaciniams operos ir baleto teatrams nesunkiai keistis baleto artistais ir žiūrovams kartkartėmis pasiūlyti vis kitokią vieno ar kito pagrindinio vaidmens interpretaciją.

 

Gruodžio 31 d. Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre buvo galima susipažinti su dviem ryškiais šių laikų Europos baleto solistais. Ludwigo Minkaus baleto „Don Kichotas“ pagrindinius vaidmenis atlikusių Milano operos teatro „La Scala“ primabalerinos Nicolettos Manni ir Anglijos nacionalinio baleto pagrindinio solisto kubiečio Osielio Gouneo pasirodymą galima sulyginti su žėrinčiais naujametiniais fejerverkais.

 

Šokėjus Vilniaus žiūrovai pažįsta iš 2015 metų pabaigoje vykusio Jurgitos Droninos surengto šventinio koncerto, – jie atliko Pas de deux iš „Don Kichoto“. Tad antrasis jų pasirodymas – galimybė sukurti visaverčius šio spektaklio vaidmenis, įsijungti į klasikinio šokio frazėmis pasakojamą istoriją.

 

Svečių vaidmenys pirmiausia – autentiška fizinė, plastinė Bazilio ir Kitrės personažų interpretacija, susijusi su puikia jų šokio technika, scenine patirtimi ir temperamentu. Visa tai būtina, norint perteikti ambicingus baletmeisterio Vasilijaus Medvedevo rekonstruoto Marijaus Petipa baleto tikslus.

 

Artistai šoko mėgaudamiesi muzika ir dinamišku baleto tempu, pažįstamoms choreografinėms formoms suteikdami organiškų artistinių štrichų. Visas klasikinio baleto judesių arsenalas – įvairių formų šuoliai, sukiniai – pasitelktas šokio fiestai sukurti. Mani variacija I veiksme žaižaravo gaivališku temperamentu. Sapno scenoje šokėja sukūrė skaidrią, tikslią Dulsinėjos viziją, o III veiksme pateikė įvairią savo herojės jausmų skalę – nuo smulkių koketiškos variacijos judesių iki virtuoziškų kodos sukinių. Tokiu vaidmens atlikimu džiugina ir šio spektaklio lietuvės Kitrės – Kristina Gudžiūnaitė ir Olesia Šaitanova.

 

Gouneo šokio būdas – ypač organiškas, solistas stebino plastiškais, minkštais, aukštais šuoliais, daugeriopais sukiniais ir ypač muzikaliu jų užbaigimu. Lietuviai Baziliai Genadijus Žukovskis ir Romas Ceizaris galėtų pasimokyti iš svečio lengvumo, šokio elegancijos ir ugningo azarto, tačiau patirtimi kurti partnerės pakėlimo aukštai į viršų efektus I ir III veiksme svečią pranoksta.

 

Temperamentu ir artistiškumu svečiams nenusileido ir antroji spektaklio pora, – gatvės šokėją Mersedes įkūnijanti Greta Gylytė ir Espada’os vaidmenį atliekantis Kipras Chlebinskas pademonstravo turtingą stilizuotų ispaniškų šokių puokštę.

 

Naujųjų metų išvakarėse rodyto „Don Kichoto“ Sapno paveiksle pirmą kartą Amūrą šokusi Neringa Česaitytė lengvais šuoliais, raiškiais gestais ir iškalbingomis veido išraiškomis sukūrė žaismingą, valiūkišką meilės ir aistros dievo įvaizdį.

Scena iš baleto „Don Kichotas“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Don Kichotas“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Don Kichotas“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Don Kichotas“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Don Kichotas“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Don Kichotas“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Don Kichotas“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Don Kichotas“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Don Kichotas“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Don Kichotas“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Don Kichotas“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Don Kichotas“. M. Aleksos nuotr.