Penktadienį, gegužės 1 d., Šokio teatre vykusiame koncerte buvo galima susipažinti su jauniausia Lietuvos profesionalių šokėjų karta – į koncertą pakvietė M.K. Čiurlionio meno mokyklos Baleto skyriaus tryliktokai. Gavę diplomus, jie pradės savarankišką kūrybos kelią.
Šiais metais parengti šeši klasikinio ir trys šiuolaikinio šokio specializacijos šokėjai – palyginti su praėjusiais, tai nemaža grupė, todėl koncerte su nedidelėmis išimtimis pasirodė vien jie. Viltingai nuteikė pirmoji koncerto dalis. Skaidriai, nuotaikingai, gana tiksliai Audronė Dirsytė, Evelina Fokina ir Vasara Visockaitė atliko Odaliskų šokį iš baleto „Korsaras“, o Eimantė Šeškutė ir Jonas Laucius parodė efektingą savo pačių sukomponuotą duetą „Tu ir aš“ pagal „Disclosure“ muziką. Šie du šokėjai porą metų mokėsi Šveicarijoje, Ženevos šokio centre, ir praturtino savo šokio manierą artistiškumu ir emocingu įsijautimu į muziką, o choreografiniame kūrinyje mokėjo parodyti savo privalumus.
Savo, kaip choreografių, gebėjimus atskleidė ir šiuolaikinio šokio diplomantės: Diana Šenauskaitė atliko savo pačios sukurtą kompoziciją pagal Sergejaus Rachmaninovo muziką „Kartais būtina nueiti toli, kad suprastum tai, kas yra arti“, o Monika Voišnytė – „Mintis“ pagal Aphex-Twin-Nannou muziką. Kūriniai pasirodė apgalvoti, aiškių formų, gana turiningi, vengiantys manieringų efektų ir egzaltacijos. Jausmingą duetą „Con Toda Palabra“ pagal Dom La Nenos muziką sukūrė ir atliko Visockaitė ir Vytenis Ražanskas.
Žaismingai, techniškai Bakchantės variaciją iš „Valpurgijų nakties“ šoko Evelina Fokina, o Audronė Dirsytė pateikė nuotaikingą Kristos King-Doherty choreografinės miniatiūros „La Vida“ pagal Paco de Lucia muziką interpretaciją. Ypač išraiškingai, įtaigiai Šeškutė ir Laucius perteikė Bolero iš baleto „Don Kichotas“ aistras, o pirmąją dalį užbaigė nemažas fragmentas iš gatvės šokio spektaklio „Feel Link“, sukurto Airidos Gudaitės ir Lauryno Žakevičiaus, – Šenauskaitė, Voišnytė ir Ražanskas įrodė, jog šį jau pagarsėjusį kūrinį su breiko elementais gali interpretuoti ne tik jo autoriai, bet ir kiti atlikėjai.
Antroje koncerto dalyje taip pat buvo šiuolaikinio šokio kūrinių – „Lyg kažkas“ pagal Maurice’o Ravelio muziką visiems šios specializacijos diplomantams pastatė Riika Katarina Ihalainen, dar sykį kaip choreografė įsiminė Visockaitė – jos kompoziciją „Atrasti“ šoko Fokina ir Lietuvos muzikos ir teatro akademijos studentas Andrius Gaučas – reikia tikėtis, kad akivaizdūs Visockaitės choreografiniai gebėjimai bus puoselėjami ir ateityje. Pati Visockaitė ėmėsi itin ambicingos užduoties – Karmen monologo, jį šeštadienį (gegužės 2-ąją) mirusiai XX a. baleto legendai Majai Pliseckajai sukūrė kubietis choreografas Alberto Alonso.
Į koncerto programą buvo įtrauktas ir trumpametražis filmas „Ver(č)iant“ – Ražanskas įkūnijo herojų, kurio ekspresyvūs judesiai, pateikiami įvairiais nespalvotais rakursais, aprėminami iš atveriamos muzikinės dėžutės skambančia „Gulbių ežero“ melodija (filmo režisierė – Indrė Juškutė, operatorius – Gediminas Kairys). „Gyvai“ Ražanskas atliko savo paties sukurtą monologą „Arba ne“ pagal Philipo Glasso muziką.
Koncerto pabaigoje vyravo klasika – įvadu į šią dalį tapo „Panaderos“ iš baleto „Raimonda“, jį įsijautę, išraiškingai pašoko Fokina ir Aistis Kavaliauskas. Šeškutė ir Laucius koncertui pasirinko Pas de deux iš baleto „Korsaras“ – atkreipė dėmesį vyriškas, stiprus, aistringas Lauciaus šokis, melodingos Šeškutės pozų linijos, aukšti žingsniai, gražios pėdos, tačiau atskirus judesius, ypač sukinius, dar reikėtų pašlifuoti. Variaciją iš „Pachitos“ šoko Visockaitė, o koncerto staigmena tapo nedidelis epizodas „Drugelis“, kurį atliko ketvirtokė Gilė Karolina Sakalauskaitė (choreografė ir mokytoja – Jolanta Vymerytė) – sužavėjo šokėjos artistiškumas, klasikinio šokio pozų pojūtis. Pas de deux iš „Don Kichoto“ paruošė Audronė Dirsytė ir Aistis Kavaliauskas, o įterptines variacijas šoko devintokė Viltė Lauciūtė ir septintokė Rūta Karvelytė. Sudėtingam duetui diplomantai atidavė daug jėgų; įsiminė Dirsytės šokio nuotaika, taip pat – ištvermingi kodos sukiniai; Kavaliauskas šoko pasitempęs, o ateityje jam teks labiau išvystyti partnerystės jausmą, artistiškumą bei dėmesį partnerei.
Diplomantus koncertui paruošė pedagogai Gražina Dautartienė, Aušra Bagdzevičienė, Aleksandras Semionovas, Vytautas Brazdylis, Jekaterina Deineko ir Laurynas Žakevičius. Tarp koncerto žiūrovų buvo matyti kone visi Lietuvos baleto ir šokio trupių vadovai bei choreografai – taigi tikėtina, kad naująjį sezoną jaunuosius šokėjus išvysime Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro, Kauno muzikinio teatro, šiuolaikinio šokio teatro „Aura“ spektakliuose ir nepriklausomų choreografų kūriniuose bei projektuose.