7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

„Asia–Europe“ festivalis Vietname

 

7MD informacija
Nr. 39 (1100), 2014-11-07
Kronika
V. Germanavičius festivalyje Vietname
V. Germanavičius festivalyje Vietname
„Asia–Europe“ – naujosios muzikos festivalis, vykęs spalio 8–12 dienomis, pirmą kartą Vietnamo šalies istorijoje surengtas sostinėje Hanojuje ir pajūrio kurorte Ha Long Bay – UNESCO saugomoje teritorijoje, kalkakmenio archipelago salų – kanalų labirinte, dar vadinamame „nusileidžiančio drakono“ užutekiu. Legenda pasakoja, jog Ha Long įlanką sukūrė drakonas, skridęs virš įlankos. Toje vietoje, kur jo uodega paliesdavo vandenį, atsirasdavo sala.
 
Festivalio pagrindinis rengėjas – Vietnamo muzikų draugija, kuri siekia savo šalies visuomenę supažindinti su įvairių šalių muzika, menu, kūrėjais ir atlikėjais, inicijuoti tarptautinio bendradarbiavimo galimybes tarp Azijos ir Europos. „Mes žinome, kad muzika jungia tautas, nešdama humanizmo idėjas, šilumą, teisingumą, sielos grožį, altruizmą, toleranciją ir taiką pasaulyje“, – sakė organizatoriai. Atidaryme kalbėjęs Vietnamo muzikų draugijos pirmininkas, meno vadovas ir festivalio organizacinio komiteto pirmininkas, kompozitorius Do Hong Quanas citavo žymų senovės Vietnamo poetą, konfucionizmo mokytoją Nguen Trai: „taika yra muzikos esmė, kada garsai darniai skamba muzikiniame audinyje“.
 
Dalyvauti šiame tarptautiniame renginyje buvo pakviesti kompozitorius Vytautas Germanavičius ir pianistas Aidas Puodžiukas, kuris Vietnamo nacionalinės muzikos akademijos koncertų salėje atliko kūrinį fortepijonui solo „Pacific Bell“ („Taikos varpas“). Apie šį kūrinį kompozitorius rašo: „Kažkada keliaudamas Ramiojo vandenyno pakrante, netoli Half Moon Bay įlankos pamačiau seną švyturį, kurio viršūnėje kabėjo varpas. Skambančio varpo motyvas kartojasi per visą kūrinį, jis išgaunamas, panaudojant įvairius grojimo fortepijonu būdus (nuspaudžiant ir staigiai atleidžiant pedalą, į metalinius fortepijono rėmus daužiant mušamųjų lazdele ir kt). Kūrinį sudaro šeši skirtingo intensyvumo epizodai. Jo pavadinimą galima suprasti dvejopai, tai Ramiojo vandenyno arba Taikos varpas”.
 
Tarptautinės žiūri atrinktą lietuvių kompozitoriaus kūrinį puikiai vertino publika ir daugelio šalių kompozitoriai, muzikologai, o A. Puidžiuko nepriekaištingas atlikimas sulaukė audringų ovacijų ir prašymų palikti partitūros kopijas Hanojuje. Koncertą gyvai transliavo Vietnamo nacionalinė televizija ir radijas.
 
Festivalis pasižymėjo užsienio svečių gausa atvykusių daugiau nei iš trisdešimt pasaulio šalių, arba trijų kontinentų: Lenkijos, Lietuvos, Kinijos, Korėjos, Kambodžos, Jungtinės karalystės, Danijos, Filipinų, Prancūzijos, Japonijos, Singapūro, Norvegijos, Azerbaidžiano, JAV, Laoso, Estijos, Kazahstano,Tailando, Australijos, Ispanijos, Rusijos, Turkijos, Izraelio, Vietnamo ir kt.
 
Šalia penkių festivalio koncertų, buvo surengta tarptautinė konferencija „Kompozicijos dėstymas šiuolaikiniame pasaulyje“, sukvietusi būrį muzikologų iš Europos, dvi dienas vyko Azijos–Europos naujosios muzikos meistriškumo kursai, surengti Nacionalinėje muzikos akademijoje, turinčioje taip pat ir puikius „Steinway“ ir YAMAHA fortepijonus.
 
Festivalio dalyviams ir rengėjams dėmesį parodė ir Vietnamo prezidentas Truong Tan Sangas, pakvietęs į priėmimą Prezidentūros rūmuose Hanojuje ir provincijos meras Quang Ninhas.
 
Festivalio atidarymo ir uždarymo koncertai, atliekant Vietnamo nacionaliniam simfoniniam orkestrui, vyko Hanojaus operoje, pastatytoje pagal „Palais Garnier“ operos Paryžiuje modelį ir dabar esančioje viena iš Hanojaus miesto įžymybių. Kiti koncertai vyko Vietnamo nacionalinės muzikos akademijos puikios akustikos salėje: Vietnamo jaunųjų kompozitorių kūrinių koncertas, Japonijos – Amerikos instituto speciali koncertinė programa, jungianti Azijos kompozitorius ir atlikėjus, kamerinės ir choro muzikos programa, kuri buvo viena įdomiausių, teatro, baleto ir netradicinių garsų technikomis apipintoje garsinėje erdvėje. Šiame koncerte skambėjo Kazachstano, Lietuvos, Ispanijos, Danijos, Filipinų ir Turkijos kompozitorių kūriniai, dalyvavo Vietnamo nacionalinės operos ir baleto choras, atlikėjai iš Lietuvos, Tailando, Filipinų. Kiti du koncertai persikėlė į Ha Long Bay miestą: čia buvo parodyta speciali Vietnamo –Japonijos draugystės namų populiariosios muzikos atlikėjų programa ir Vietnamo tradicinių instrumentų ansamblio pasirodymas įžymioje Sung Sot oloje.
 
Šis festivalis jau sulaukė tarptautinio pripažinimo, kuris komentuojamas ir vertinamas pasaulio tarptautinės bendruomenės. Festivalis tapo žinomų kompozitorių kūrinių ir pripažintų atlikėjų profesinio meistriškumo sklaidos vieta, kurioje sudarytos galimybės kiekvienam dalyviui pristatyti savo šalies meną, siekti naujų bendradarbiavimo galimybių tarp Vietnamo ir kitų Azijos bei Europos šalių.
 
Lietuvių muzikai atstovavusio Vytauto Germanavičiaus premjerų sulaukėme ir Lietuvoje. Festivalio „Muzikos ruduo“ užsakymu, spalio 30 dienos atidarymo koncerte Kaune, skambėjo jo kūrinys „Galaktikos“ smuikui, perkusijai ir styginių orkestrui, kurį atliko Ingrida Armonaitė, Saulius Astrauskas ir VDU kamerinis orkestras (dir. Robertas Bliškevičius). Kita premjera numatyta tarptautiniame akordeono muzikos festivalyje, lapkričio 9 d., Šv. Kotrynos bažnyčioje, kur skambės naujas kūrinys „Akmenų siuita“ akordeonui solo, akordeonisto Raimondo Sviackevičiaus rečitalyje.

 

Žymos:
7MD informacija,
V. Germanavičius festivalyje Vietname
V. Germanavičius festivalyje Vietname