7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

PAREMKITE
7 meno dienas
SMS žinute

Muzikinės sugrįžtančiųjų dovanos

Prasidėjo XVI tarptautinis muzikos festivalis „Sugrįžimai“

Aldona Eleonora Radvilaitė
Nr. 15 (1076), 2014-04-18
Muzika
Ugnius Pauliukonis ir Algirdas Matonis
Ugnius Pauliukonis ir Algirdas Matonis

Balandžio 10 d. Vilniuje, Taikomosios dailės muziejuje, įspūdingu koncertu prasidėjo XVI tarptautinis muzikos festivalis „Sugrįžimai“. Kaip visada darnus, šaunus Lietuvos muzikų rėmimo fondo, vadovaujamo energingosios Liucijos Stulgienės, kolektyvas sugebėjo šiuo renginiu taip sudominti klausytojus, jog erdvioje salėje vos sutilpo įvairi publika. Koncerte savo pasiekimus demonstravo du talentingi, visais atžvilgiais skirtingi jaunuoliai, studijuojantys Šiaurės Karališkajame muzikos koledže Mančesteryje (Didžioji Britanija).

 
Pianistas Ugnius Pauliukonis (gimė 1991 m., baigęs Širvintų muzikos mokyklą mokėsi M.K. Čiurlionio menų mokykloje Donaldo Račio klasėje, o Mančesteryje – prof. Grahamo Scotto klasėje) solo prasmingai ir įtaigiai atliko Fryderyko Chopino Polonezą-fantaziją As-dur, op. 61, Claude’o Debussy pjeses „Atspindžiai vandenyje“, „Dedikacija Rameau“, „Judėjimas“ iš ciklo „Paveikslai“ („Images“) bei Stasio Vainiūno tris Nuotaikas iš ciklo „Aštuonios nuotaikos“, op. 43, bei „Pakalnutės žydi“ iš siuitos „Gimtinės pievos“, op. 31. Be to, jis meistriškai ir nuotaikingai talkino eufoniumu koncertavusiam Algirdui Matoniui (iš Druskininkų, dabar studijuojančiam žinomo eufonininko Steveno Meado klasėje). Kažin ar kam Lietuvoje teko girdėti šiuo instrumentu atliekamus virtuozinius, ryškiai iliustratyvius tarsi pramoginius kūrinius. Eufoniumas – tai baritoninė tūbos atmaina, ištobulinta Ferdinando Sommerio Veimare 1843 metais, simfoniniame orkestre kartais pakeičianti tūbą (pvz., Igorio Stravinskio „Petruškoje“). Richardas Straussas specialiai šiam instrumentui sukūrė solo partiją simfoninėje poemoje „Don Kichotas“ (1897).
 
Šį vakarą Algirdas Matonis džiugino klausytojus visu pluoštu smagiai skambančių stambios formos virtuozinių kūrinių, jais atlikėjas pradėjo ir užbaigė koncertą. Tai – Arthuro Butterwortho Partita, op. 89 (Preliudas, Capriccio, Sarabanda, Scherzo), aranžuoti eufoniumui ir fortepijonui orkestriniai kūriniai: efektų pripildytas Karlo Jenkinso Koncertas eufoniumui („Žonglierius“, „Romansas“, „Troika“), Davido Gillinghamo „Vintage“ ir koncerto pabaigoje ryškiai ir virtuoziškai skambėjusi Andy Scotto Koncerto III dalis („Drakono guolis“), kurioje prie šių dviejų atlikėjų dar prisijungė Mindaugas Stundžia su keliais mušamaisiais įtaisais (barškaliukais, dviem afrikietiškais būgneliais, tilindžiuojančiais vamzdeliais). Pianistui Ugniui Pauliukoniui teko sudėtingi virtuoziški, ritmiškai standūs akompanimentai, užpildantys ilgai tęsiamas pūtiko natas, rungtyniaujant su solistu virtuoziniuose epizoduose. Nuostabą kėlė A. Matonio ištvermė, optimizmas, sugebėjimas tarsi be pastangų meistriškai „blizginti“ efektus ir greitus pasažus, nuotaikingai atlikti ilgų natų saleles. Visuose kūriniuose vyravo greiti tempai su nedideliais kontrastingais intarpais. Palinkėkime šiam virtuozui sėkmingai pasirodyti prestižiniame Erno Kellerso festivalyje Sidnėjuje (Australija), į kurį Algirdas pakviestas groti solo kaip Fodenso konkurso (2013) nugalėtojas ir Didžiosios Britanijos atstovas.
 
Abu šio vakaro artistai daug koncertuoja, yra dalyvavę daugelyje konkursų ir tapę nugalėtojais. Ugniaus Pauliukonio biografijoje svarbus 2012 m. Gladys Brant tarptautinis pianistų konkursas Birmingame. Ugnius – vienintelis studentas, pelnęs aukso medalį šiame Mančesterio koledžo organizuotame konkurse. Ne veltui šis talentingas pianistas taip aukštai vertinamas. Šio vakaro savo programoje jis atsiskleidė kaip brandus, rimtas profesionalas. Pagarbą kėlė nepaprastas jo susikaupimas, paisymas kompozitorių valios, puiki profesinė mokykla – tikslus frazavimas, aiški kūrinio architektūra, visada ypač ryški ir įprasminta pagrindinė kūrinio kulminacija, preciziška grojimo technika, sugebėjimas kokybiškai formuoti garsą, grojant net senu šios salės fortepijonu „Petrof“, puikus ritmo pojūtis. Pianistas savo dėmesio koncentracija, įtaigumu vedė publiką jo valia perteikiamų muzikos vaizdinių keliais. Artimiausiuose Ugniaus planuose – koncertai Latvijoje ir Estijoje. Baigęs studijas Mančesteryje jis ketina tobulinti savo meistriškumą JAV. Geriausios sėkmės, svajonių išsipildymo.

 

Ugnius Pauliukonis ir Algirdas Matonis
Ugnius Pauliukonis ir Algirdas Matonis
Ugnius Pauliukonis
Ugnius Pauliukonis
Algirdas Matonis
Algirdas Matonis