7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Pakeliui į atsakomybę

Nauji filmai – „Atkeršyti“

Greta Vilnelė
Nr. 32 (1439), 2022-10-14
Kinas
„Atkeršyti“
„Atkeršyti“

Nauja „Netflix“ komedija, sukurta Jennifer Kaytin Robinson, „Atkeršyti“ („Do Revenge“, JAV, 2022) jau iš anonso žiūrovus vilioja juodojo humoro doze, blizgučiais nusėta amerikietiška svajone ir populiariausių „Netflix“ serialų apie mokyklą aktoriais – Camila Mendes iš „Riverdeilo“ ir Maya Hawke iš „Keistų dalykų“. Filmas pasakoja apie netikėtą draugystę tarp labai skirtingų paskutinius metus mokykloje leidžiančių merginų ir jų desperatišką troškimą atkeršyti jas pažeminusius žmones. Veikėjos imasi karštakošiško atpildo plano, vedamos neapykantos ir nežinomybės, kaip gyventi kitaip. Nepaisant aukštos socialinės padėties mokykloje, Drėja (Camila Mendes) buvo pernakt sužlugdyta savo vaikino Makso (Austin Abrams), paviešinusio jos nuogą viliotinį, skirtą tik jam. O Eleonora (Maya Hawke) ne vienus metus nešioja nuoskaudą dėl mokykloje išplitusių gandų apie jos bandymą pabučiuoti kitą mokinę. Degančios pykčiu ir negalinčios susitaikyti su praeitimi Drėja ir Eleonora ryžtasi priversti jas įskaudinusius žmones kentėti.

 

Iš pirmo žvilgsnio eilinė komedija apie mokyklinio gyvenimo suirutę slepia vertybinės sistemos ir tapatybės amoralioje aplinkoje paieškas. Filme vaizduojamoje mokykloje kiekvienas žmogus privalo priklausyti tam tikrai socialinei grupei, tai tarsi asmeninės vertės matas. Išsprūdusios iš šių rėmų Drėja ir Eleonora beviltiškai bando sugrįžti atgal. Tačiau iš kelių kitų mokinių atsivėrimų akivaizdu, kad jie patys norėtų ištrūkti, bet baiminasi, jog tai vienintelis būdas pritapti prie bendraamžių. Santykiai mokinių socialiniuose ratuose laikosi ant tuoj nutrūksiančio plono siūlo, jie persmelkti apsimestinių šypsenų ir nenuoširdžios užuojautos. Žiūrovą bandoma apgauti, manipuliuojama tiesos ir melo sąvokomis. Įpusėjus filmui paaiškėja, kad Eleonora visą laiką apgaudinėjo Drėją, kuri ir buvo jos tikroji skriaudikė. Tačiau Drėja to net nepamena.

 

Filmo pradžioje minima frazė apie narcizų Achilo kulną – nesuvokimą, kad jais manipuliuojama. Ši mintis vis pasikartoja. Eleonora – paauglė, suvaržyta asmenybė, paskendusi abejonėse ir egzistenciniuose klausimuose. Jos skausmas pamažu virsta visa užgožiančia neapykanta, vienintelis būdas susitaikyti su jai padaryta žala – priversti Drėją jaustis atsakinga. Nors Eleonora pati įvardija, kad ankstyvos paauglystės laikų gandai pavertė ją „monstru“, ji sąmoningai atskiria savo susikurtą keršto tapatybę nuo tikrosios. Narcizės Drėjos atvejis sudėtingesnis. Jos išorinio pasaulio griūtis sukelia apmąstymus apie gyvenimo pasirinkimus. Visą laiką troškusi būti tobula, praradusi populiarumą ji susipažįsta su kitokia tikrove. Net jos iki paskutinės detalės apgalvotas keršto planas ne visai pavyksta – ji įsimyli keistuolį menininką ir užmezga draugystę su Eleonora. Rodos, Eleanora filmo kūrėjams tėra pagalbinė priemonė prieštaringam Drėjos pasaulėvaizdžiui atskleisti. Nors dinamiškus merginų santykius išties įdomu stebėti.

 

„Atkeršyti“ – stilingais drabužiais ir garsių aktorių veidais papuošta pasakaitė apie jaunuolius, tuoj įžengsiančius į suaugusiųjų pasaulį. Komedijoje vyrauja hiperrealistiški vaizdai, pokalbiai ir personažai, tačiau visa ko pabaigoje svarbiausios vertybės išlieka draugystė, pagarba ir atsakomybė.

„Atkeršyti“
„Atkeršyti“
„Atkeršyti“
„Atkeršyti“
„Atkeršyti“
„Atkeršyti“
„Atkeršyti“
„Atkeršyti“