7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Virtualųjį „Kino pavasario“ kino teatrą atidarė Pietų Korėjos meistro drama

„Kino pavasario“ inf.
Nr. 9 (1374), 2021-03-05
Kinas Anonsai
Kadras iš filmo „Moteris, kuri pabėgo“
Kadras iš filmo „Moteris, kuri pabėgo“

Likus mažiau nei dviem savaitėms iki festivalio pradžios, pristatyta didžiausia šių metų naujiena – „Kino pavasario“ virtualusis kino teatras. Pagal geriausiąją didžiųjų kino festivalių praktiką sukurtą platformą pirmieji galėjo išbandyti programą „Meistrai“ atidariusios Hong Sang-soo dramos „Moteris, kuri pabėgo“ („The Woman Who Ran“) žiūrovai.

 

„Po pernykščio festivalio, kai per kelias dienas viską turėjome perkelti į virtualiąją erdvę, nusprendėme pagerinti žiūrovų patirtį, jei ir šiemet viskas vyktų virtualiai. Visus metus ieškojome sprendimo, kuris atitiktų mūsų kokybės standartus, todėl šiandien siūlome tokią pat kokybę ir potyrius kaip ir virtualieji didieji pasaulio kino festivaliai. Siekiame, kad mūsų virtualiajame kino teatre žiūrovai pajustų tikrąją festivalio dvasią, kuri kasmet kelioms savaitėms užliedavo kino teatrus, pripildydama juos kokybiškų filmų, įdomių pokalbių, vertingų susitikimų, bendruomeniškumo ir šventiškumo. Tikimės, kad naudodamiesi mūsų platforma žiūrovai pajus panašų jausmą ir tai padės jam namuose sukurti tikrą kino šventę“, ⎯ pristatydamas festivalio naujieną sakė Algirdas Ramaška, „Kino pavasario“ generalinis direktorius.

 

Magiška Hong Sang-soo kasdienybė

Režisieriaus Hong Sang-soo drama „Moteris, kuri pabėgo“ atidarymui pasirinkta neatsitiktinai – pernai ji pelnė Berlinalės „Sidabrinį lokį“ už režisūrą. Režisieriaus kūryba jau gerai pažįstama „Kino pavasario“ žiūrovams – ankstesniuose festivaliuose rodyti jo filmai „Kitoje šalyje“ (2012), „Niekieno duktė Haevon“ (2013), „Laisvės kalva“ (2014), „Tada blogai, dabar gerai“ (2015).

 

Pasak vieno iš festivalio programos sudarytojų Andrejaus Tănăsescu, „Meistrai“ atveria langą į visą pasaulį: „Joje pamatysite apdovanojimus pelniusį autorinį kiną, sukurtą žinomų festivalių numylėtinių. Susimąstyti priversianti dokumentika, įtraukiantys eksperimentiniai darbai ir itin įvairūs, visus kino žanrus aprėpiantys vaidybiniai filmai. Jie tapo spalvingą žmogaus gyvenimo paveikslą ir suteikia galimybę švęsti visus jo stebuklus, tirdami meilės ir nepadorumo, asmeninių ir valstybinių istorijų, artumo ir narcisizmo, stiprybės patiriant sunkumus temas.“

 

Subtilusis Tsai Ming-liangas ir prasmės ieškanti Małgorzata Szumowska

Po septynerių metų pertraukos „Kino pavasaryje“ bus parodytas Taivano režisieriaus Tsai Ming-liango filmas „Dienos“ („Days“). Ištikimi festivalio žiūrovai matė režisieriaus filmus „Kaprizingas debesis“ (2005), „Nenoriu miegoti viena“ (2006), „Benamiai šunys“ (2013), „Kelionė į Vakarus“ (2014). Tsai Ming-liango filmai  stebina išgryninta ir subtilia kino kalba. Pernai Berlyno kino festivalyje rodytos „Dienos“ pasakoja apie skirtingiems socialiniams sluoksniams priklausančius Kangą ir Noną, kurie vieną naktį jie susitinka viešbučio kambaryje. Režisierius tyliai stebi dviejų vyrų susitikimą ir leidžia jiems bent vienai nakčiai pamiršti tamsiąją realybės pusę.

 

Išgarsėjusi filmais „33 gyvenimo scenos“ (2008), „Veidas“ (2017), „Nešventas avinėlis“ (2019) Małgorzata Szumowska - viena ryškiausių Lenkijos režisierių, su ironija žvelgianti į įsisenėjusias šalies visuomenės ydas bei religijos įtaką. Šią kryptį ji tęsia kartu su Michału Englertu kurtame filme „Sniego daugiau nebus“ („Śniegu już nigdy nie będzie“), kurio premjera pernai įvyko Venecijos kino festivalyje. Filmas rodo Rytų Europos mieste pasirodžiusį paslaptingą masažuotoją Ženią. Nešinas masažo stalu jis lanko turtingų klientų namus. Prismaigstydama nuorodų į gerai žinomus filmus, Szumowska kuria ironišką pasakėčią apie šiuolaikinį žmogų ir jo santykį su aplinka.Šį filmą Lenkija pristatė „Oskarams“.

 

Nostalgiškasis Jerzy Sladkowskis ir karo zonų ekspertas Gianfranco  Rossi

Programa „Meistrai“ pristato ir pripažintų kino dokumentininkų filmus. Švedijoje gyvenantis lenkų režisierius Jerzy Sladkowskis filmus dažniausiai kuria Rusijoje. Jo „Karti meilė“ („Bitter Love“) nukelia į lėtai Volgos upe plaukiantį kruizinį laivą „Maksimas Gorkis“. Brandą pasiekę moterys ir vyrai tris savaites leidžia vandenyje, apsupti pigios prabangos. Čia mezgasi intymūs pokalbiai, liejasi alkoholis, ieškoma partnerių,  skamba sentimentali muzika ir vyksta dramos.

 

Dokumentinio kino meistro Gianfranco Rosi naujausias filmas Notturno“ Venecijos festivalyje išrinktas geriausiu Italijos filmu ir gavo UNICEF apdovanojimą, o Sevilijos festivalyje pelnė prizą už geriausią operatoriaus darbą. Rosi, kurio filmas „Liepsnojanti jūra“ pelnė „Auksinį lokį“ Berlinalėje ir buvo nominuotas „Oskarui“, filmuose analizuoja politines ir socialines temas.

 

Tyrinėjanti Laila  Pakalnina ir provokatyvus Bruce’as  LaBruce

Iš „Meistrų“ programos filmų forma ir stiliumi išsiskiria du kūriniai, kurie tyrinėja narciziškumo temą ir pateikia skirtingas jos interpretacijas.

 

Latvių režisierė Laila Pakalnina pasaką „Snieguolė ir septyni nykštukai“ perkėlė į šių dienų sporto salę, kur „CrossFit“ treneris susilaukia dukros Snieguolės. Režisierė filmą „Veidrodėli, veidrodėli...“ („In the Mirror“) kuria asmenukių fotografavimo principu, taip dar tiksliau suformuluodama klausimą apie narcisizmo išsikerojimą. Šis filmas – bendras Latvijos ir Lietuvos kino kūrėjų darbas, kurį prodiusavo Dagnė Vildžiūnaitė, o vieną iš vaidmenų atliko Mykolas Vildžiūnas.

 

Provokaciją žiūrovams paruošė ekscentriškasis Kanados režisierius Bruce‘as LaBruce. Jis nuosekliai laužo su seksualumo tema susijusius tabu ir yra pelnęs kultinio erotinių, pogrindžio filmų režisieriaus vardą.

 

Filme „Šventasis Narcizas“ („Saint-Narcisse“) jis supažindina su savimyla Dominiku, kuris mirus močiutei imasi nuodugniai tirti praeitį. Paieškos atveda pas lesbietę motiną ir jos jauną partnerę, gyvenančias greta grėsmingo vienuolyno, kurį budriai saugo iškrypėlis kunigas. Filmų „Gerontofilija“ (2013) ir „Misandristės“ (2017) režisierius naujausiame kūrinyje pateikia smagų kičą ir šventvagišką ištvirkavimą, šokiruosiantį dorovės sergėtojus.

 

Šiemet festivalis kovo18⎯balandžio 5 dienomis vyks naujame „Kino pavasario“ virtualiajame kino teatre filmai.kinopavasaris.lt, naujos kartos televizijos TELIA TV filmų nuomoje ir namų kino platformoje „ŽMONĖS Cinema“.

Kadras iš filmo „Moteris, kuri pabėgo“
Kadras iš filmo „Moteris, kuri pabėgo“