7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Kino naujienos trumpai

Pagal užsienio žiniasklaidą

„7md“ inf.
Nr. 14 (1251), 2018-04-06
Kinas
Stephane Audran filme „Babetės puota“
Stephane Audran filme „Babetės puota“

Mirė Stéphane Audran

Kovo 27 d. mirė prancūzų aktorė Stéphane Audran. Jai buvo 85-eri. Audran suvaidino dvidešimt penkiuose vieno Naujosios bangos pradininkų Claude’o Chabrolio filmuose ir buvo vadinama jo mūza. Pirmąkart kino ekrane aktorė pasirodė 1957 m., tačiau pripažinimas atėjo, kai 1959-aisiais ji suvaidino Chabrolio filme „Pusbroliai“ („Les Cousins“) – rūsčiame žvilgsnyje į provinciją ir smulkiuosius buržua. Susitikimas su Chabroliu nulėmė aktorės karjerą ir asmeninį gyvenimą – Audran ir Chabrolis susituokė 1964 m., kai aktorė išsiskyrė su Jeanu-Louis Trintignant’u. Chabrolio filmuose Audran suvaidino geriausius vaidmenis. Filmuose „Neištikima žmona“ („La Femme  infidèle“, 1968), „Mėsininkas“ („Boucher“, 1969) ir kituose Audran sukūrė aristokratiško grožio, elegantiškas, šaltakraujiškas, bet aistringas moteris. Už motinos vaidmenį Chabrolio filme „Violeta Nozjė“ (1977) Audran buvo apdovanota „Cezariu“.

 

Audran vaidmenys sužavėjo ne tik Luisą Buñuelį, pakvietusį ją vaidinti filme „Kuklus buržuazijos žavesys“, bet ir Samuelį Fullerį, Claude’ą Sautet, kitus garsius kino kūrėjus. Po išsiskyrimo su Chabroliu 1980-aisiais, Audran ir toliau vaidino jo filmuose, o kitų režisierių filmuose mielai kurdavo ir vulgarias, piktas, nemalonias veikėjas. Tačiau vieną svarbiausių vaidmenų Audran vis dėlto sukūrė ne prancūzų kine, o filosofiniame danų režisieriaus Gabrielio Axelio filme „Babetės šventė“ (1987).

 

9-ajame dešimtmetyje Audran karjera ėmė leistis, ji turėjo daug bėdų su sveikata. Tada aktorė susidomėjo tradicine kinų medicina bei kitokiais gydymo metodais ir net parašė apie tai knygą „Kitas būdas gyventi“ („Une autre façon de vivre“, 2009). 2006-aisiais ji paskutinį kartą suvaidino Chabrolio filme „Valdžios svaigulys“ („L’ivresee du pouvoir“). Po poros metų ji galutinai pasitraukė iš kino.

 

Įteikti Lenkų kino akademijos „Auksiniai ereliai“

Praėjusią savaitę įteikti Lenkų kino akademijos apdovanojimai „Auksiniai ereliai“. Šiųmetės ceremonijos nugalėtoju tapo Piotro Domalewskio filmas „Tyli naktis“, ką tik pristatytas ir „Kino pavasaryje“. „Tyli naktis“ pripažinta geriausiu 2017 m. lenkų filmu, pagrindinį vaidmenį sukūręs Dawidas Ogrodnikas apdovanotas už geriausią vyro vaidmenį, Arkadiuszas Jakubikas – už antro plano vyro vaidmenį, Agnieszka Suchora – už antro plano moters vaidmenį. Domalewskis pelnė metų atradimo „Auksinį erelį“, jis taip apdovanotas už geriausią scenarijų bei geriausią režisūrą. „Tyli naktis“ taip pat gavo „Auksinį erelį“ už geriausią garsą (Jerzy Murawski, Kacper Habisiak, Marcin Kasiński), Piotras Sobocińskis jaun. – už geriausią operatoriaus darbą.

 

„Auksiniu ereliu“ už geriausią moters vaidmenį apdovanota Magdalena Boczarska, suvaidinusi pagrindinį vaidmenį filme „Meilės menas“. Šio filmo kompozitorius Radzimiras Dębskis apdovanotas už geriausią muziką. Už geriausią montažą apdovanotos Justyna Wierszyńska ir Dorota Kobiela, montavusios animacinį filmą „Tavo Vincentas“. Šiam filmui atiteko ir „Auksinis erelis“ už geriausią scenografiją (Matthew Button, Andrzej Rafał Waltenberger, Maria Duffek). „Auksiniu ereliu“ už geriausius kostiumus apdovanoti Cristobalis Pidre, Florence Scholtes, Małgorzata Zacharska, kūrę filmo „Marija Skłodowska-Curie“ kostiumus. Geriausio dokumentinio filmo „Auksinis erelis“ paskirtas Piotrui Stasikui už filmą „21x Niujorkas“.

 

Artėja jubiliejiniai Kanai

Artėja jubiliejinis Kanų kino festivalis – tai rodo ir pagausėjusios žinios. Praėjusią savaitę paskelbta, kad Martinas Scorsese gaus „Auksinės karietos“ („Carrosse d’Or“) apdovanojimą, šis bus jam įteiktas per „Režisierių savaitės“ („Quinzaine des Réalisateurs“) programos atidarymą. Šį apdovanojimą nuo 2002 m. skiria Kino režisierių susivienijimas (SRF – La Société des Réalisateurs de Films), juo įvertinamas režisierius, kurio filmai pasižymi novatoriškumu.

 

Taip pat Kanuose bus paminėtas Stanley’io Kubricko filmo „2001-ieji: kosmoso odisėja“ penkiasdešimtmetis ir parodyta 2001-aisiais restauruota filmo versija. Filmą pristatys, o vėliau ir savo kūrybinėse dirbtuvėse komentuos Christopheris Nolanas. Pristatyme dalyvaus ir Kubricko duktė Katharina bei prodiuseris Janas Harlanas.

 

Norvegų režisierius Joachimas Trieras, kurio filmas „Telma“ netrukus pasirodys Lietuvos kino ekranuose, vadovaus kitos nekonkursinės Kanų programos – Kritikų savaitės („Semaine de la Critique“) žiuri.

 

„Vadink mane savo vardu“ išbrauktas iš Tarptautinio Pekino kino festivalio programos

Vienas populiariausių šiųmečio „Kino pavasario“ filmų – Lucos Guadagnini „Vadink mane savo vardu“ išbrauktas iš Pekino kino festivalio, kuris vyks balandžio 16–23 d., programos. Organizatoriai jį pavadino „iškrypėlišku“. Prieš tai filmas buvo uždraustas rodyti Tunise. Kol juokiasi puodas, kad katilas juodas, laikas priminti, kad ir Lietuvoje, pasibaigus „Kino pavasariui“, „Vadink mane savo vardu“ nebus rodomas kino teatruose, kaip ir pernykštis „Oskarų“ nugalėtojas – Barry Jenkinso „Mėnesiena“ ar Toddo Hayneso „Kerol“, kurie lietuvių rodytojams, matyt, taip pat pasirodė „įtartini“.

 

Parengė Ž. P.

Stephane Audran filme „Babetės puota“
Stephane Audran filme „Babetės puota“
Kadras iš filmo „Tyli naktis“
Kadras iš filmo „Tyli naktis“
Kadras iš filmo „2001: kosminė odisėja“
Kadras iš filmo „2001: kosminė odisėja“
Režisierius Martinas Scorsese
Režisierius Martinas Scorsese
Kadras iš filmo „Vadink mane savo vardu“
Kadras iš filmo „Vadink mane savo vardu“