7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Tradicijos ir naujovės

Prasideda Vokiško kino dienos

Rengėjų inf.
Nr. 8 (1160), 2016-02-26
Kinas
„Faustas“
„Faustas“

Kovo 2 d. Vilniuje prasidės Vokiško kino dienos. Pasibaigus Tarptautiniam Berlyno kino festivaliui, bet dar neįsisukus „Kino pavasariui“, jau tradiciškai kino gerbėjus sieks sudominti filmai iš vokiškai kalbančio Europos regiono – Austrijos, Šveicarijos ir Vokietijos. Vilniuje prasidėjęs kino renginys vėliau persikels į Kauną, Klaipėdą, Šiaulius ir truks iki kovo 20 dienos. „Vokiško kino dienas“ organizuoja Goethe’s institutas Lietuvoje, Austrijos ambasada Vilniuje ir Šveicarijos ambasada Latvijoje, Lietuvoje ir Estijoje.

 

Bendros filmų temos ar jungiančios ašies nereiktų ieškoti. Esminis filmų atrankos kriterijus buvo jų paveikumas ir išskirtinumas. Siekta parodyti įvairovę ir išryškinti kontrastus bei atskleisti istorijas, slypinčias detalėse. Programos kuratorius – Goethe’s instituto Lietuvoje vadovas Detlefas Gericke – sako: „Svarbiausi atrankos kriterijai – KAS ir KAIP. Tai ir tradicinė vokiečių kino dramaturgija, ir naujovės, prasidedančios išsižadėjus įprastinio pasakojimo. Pristatysime stereotipinius mitus apie vokiečius, kontrastuojančius su elektronine muzika, pasiūlysime saldžiai karstelėjusių siaubo istorijų, supažindinsime su autore, kuri rašydama siekia atskleisti diktatūros sukeliamas traumas, papasakosime apie trenerį, kuris ugdo pasaulines sporto žvaigždes, supažindinsime su mergina, kurią šeimos tapatybės paieškos nuveda į Lietuvą.

 

Iš, mūsų požiūriu, geriausių meninių filmų atrinkome juostas, turinčias paralelių su lietuvių žiūrovų gyvenimu, pasitelkę į pagalbą reikšminius žodžius – krepšinį, šonaslydį (drifting) ir gyvenimo socialistinėje santvarkoje patirtį. Be to, nemažiau svarbūs mums buvo ir tik iš pirmo žvilgsnio eilinių žmonių portretai ir charakteriai: nedidelio miestelio bedarbiai, naujai atrandantys save teatro scenoje, programišiai, netyčia įsipainioję į beprotiškus mafijos reikalus, politikai ir teisininkai, 6-ojo ir 7-ojo dešimtmečių Vokietijoje šantažuojami dėl lytinės orientacijos.“

 

Šalia pastarųjų metų vaidybinių ir dokumentinių filmų, skirtų įvairaus amžiaus žiūrovams, programoje atsirado specialioji muzikinė dalis bei Andreaso Dreseno filmų retrospektyva. Jos pristatyti į Vilnių atvažiuos pats režisierius.

 

Pristatyti dokumentinio filmo „Vakarykštis sniegas“ („Schnee von Gestern“, 2013) atvyks ir Izraelio režisierė Yael Reuveny, gyvenanti ir kurianti Berlyne. Filme papasakota sesers ir brolio Michlos ir Faivke’s Schwarzų istoriją. Jie išgyveno per Holokaustą ir pasibaigus karui ketino susitikti Lodzėje. Tačiau, ten prasilenkus, jų keliai išsiskyrė – visiems laikams. Abu buvo įsitikinę, kad nieko iš šeimos nebeliko. Tik po kelių dešimtmečių į Berlyną persikėlusi Michlos anūkė – filmo režisierė – aptiko ženklų, atvedusių pas močiutės brolį, kurį šeima seniai išbraukė iš gyvųjų sąrašo. Bus parodytas ir dokumentinis Johno Alberto Janseno filmas „Baimės abėcėlė“ („Alphabet der Angst“, 2015), kurio herojė – rašytoja, Nobelio premijos laureatė Herta Müller – prieš kelerius metus taip pat lankėsi Vilniuje. „Baimės abėcėlė“ – tai jos kūrybą persmelkiančių darbo, mirtinų baimių ir noro gyventi ištakų paieškos.

 

Giedrė Žičkytė nauju trumpametražiu filmu „Amazonės“ pristatys Goethe’s instituto Lietuvoje rengiamo europinio projekto EUROPOLY filmų rinkinį apie naująją ir senąją Europą.

 

Bendradarbiaujant su Lietuvos tautiniu olimpiniu komitetu ir Vilniaus universitetu dokumentinis filmas „Nowitzkis. Tobulas metimas“ („Nowitzki. Der perfekte Wurf“, rež. Sebastian Dehnhardt, 2014) apie rezultatyviausią Dalaso „Mavericks“ ir NBA krepšininką Dirką Nowitzkį bus rodomas Vilniaus universiteto bibliotekos Mokslinės komunikacijos ir informacijos centre (MKIC) ir pratęs pernai rudenį pradėtą Sporto kino vakarų ciklą. Pasipildė ir filmų rodymo vietos – nuo tradicinės kino salės iki bibliotekos ir muzikinio klubo erdvių. Elektroninės muzikos mekai – Berlynui skirtas filmas „B-Movie: taip skambėjo Vakarų Berlynas 1979–1989 m.“ („B-Movie: Lust & Sound in West-Berlin 1979-1989“, rež. Jörg A. Hoppe, Heiko Lange, Klaus Maeck, Miriam Dehne, 2015)

ir gyvai atliekama elektronine muzika Thomaso Könerio įgarsintas F.W. Murnau nebylaus kino šedevras pagal Johanno Wolfgango von Goetheʼs „Faustą“ (1926) šiemet bus rodomi menų fabriko „Loftas“ erdvėse.

 

Vokiško kino dienas atidarys filmas „Who am I – saugių sistemų nėra“ („Who am I – kein System ist sicher“, rež. Baran bo Odar, 2014), kuriame pagrindinį vaidmenį sukūrė Tomas Schillingas. Jis jau svečiavosi Lietuvoje – 2013 m. pristatė juostą „Oh Boy“. Naujame filme Schillingas suvaidino gabų programišių Benjaminą, kuris realybėje neranda sau vietos, tačiau virtualiame pasaulyje išsikovoja lyderio pozicijas ir netrukus tampa labiausiai ieškomu programišiumi. Filmas taikliai atspindi aktualią visuomenės tendenciją – neribotą pasinėrimą į virtualiąją ir socialinių tinklų realybę. Jame taip pat vaidina šiemet Berlinalės „Sidabriniu lokiu“ už geriausią moters vaidmenį apdovanota danų aktorė Trine Dyrholm.

 

Larso Kraume’s filmas „Valstybė prieš Fricą Bauerį“ („Der Staat gegen Fritz Bauer“, 2015) nukels į 1957-ųjų Vokietiją ir pasakos apie prokurorą, kuris prisidėjo prie nacių nusikaltėlio Adolfo Eichmanno sugavimo. Žydas Baueris siekia, kad nusikaltėliai būtų nubausti, bet Vokietija norėtų pamiršti neseną praeitį. Tikra istorija grįstas ir Stefano Haupto filmas „Ratas“ („Der Kreis“, 2014). Jame rodomas 1958-ųjų Ciurichas. Drovus mokytojas Ernstas Ostertagas ir varjetė artistas vokietis Robis Rapas susipažįsta pogrindinėje organizacijoje „Ratas“. Kovodami už savo meilę vyrai išgyvena ir pirmosios gėjų organizacijos žlugimą.

 

Stephano Richterio filmą „Vienas iš mūsų“ („Einer von uns“, 2015) taip pat įkvėpė reali istorija, kai 2009 m. policija nušovė 14-metį paauglį, naktį įsilaužusį į parduotuvę Kremso priemiestyje. Filmo herojai paaugliai maištauja prieš sąstingį ir konformizmą, tačiau konfliktas su suaugusiais baigiasi tragedija. Vaikams ir jaunimui skirtas nuotykių filmas „Rikas, Oskaras ir gilumų šešėliai“ („Rico, Oskar und die Tieferschatten“, rež. Neele Leana Vollmar, 2013-2014) – Andrejo Steinhöfelio knygos vaikams ekranizacija. Jis pasakoja apie du Berlyne gyvenančius draugus, kurių vienas pasižymi išskirtiniais gabumais, o kitas save vadina „giluminių gabumų“ vaiku. Dėl šio smagaus kontrasto jie susidraugauja ir padeda vienas kitam.

 

Komedijų gerbėjų laukia Johannos Moder filmas „Efektingas performansas“ („High Performance – Mandarinen lügen nicht“, 2014), kurio herojai – du broliai. Rudis siūlo šeimos „baltai varnai“ Danieliui darbą, regis, nujausdamas, kuo tai pasibaigs. Kitos komedijos „Dievų dovana“ („Ein Geschenk der Götter“, rež. Oliver Haffner, 2014) veikėja – Ulmo miesto teatro aktorė Ana – netenka darbo ir nusprendžia kartu su kitais „beviltiškais“ bedarbiais statyti „Antigonę“. Pasirodo, tai gali pakeisti viskuo nusivylusių žmonių gyvenimą.

 

Karimo Patwos filmo „Slydimas“ („Driften“, 2014) personažas Robertas taip pat nori pradėti naują gyvenimą ir, atlikęs bausmę kalėjime, nebekartoti senų klaidų. Jis ima mokytis amato ir įsimyli anglų kalbos mokytoją, bet praeitis gali viską sugriauti. Režisieriaus AKIZ psichologinio trilerio „Slogutis“ („Der Nachtmahr“, 2015) herojės – šiuolaikinio Berlyno gyventojos Tinos – baimės transformuojasi į keistą padarą, kurį mergina laiko savo kambaryje.

 

Daugiau informacijos apie kino dienų svečius, filmus bei jų demonstravimo vietas:

www.goethe.de.lietuva/vkd

„Faustas“
„Faustas“
„Who am I – saugių sistemų nėra“
„Who am I – saugių sistemų nėra“
„Slydimas“
„Slydimas“