VDA galerijoje „Akademija“
Maloniai kviečiame į Pauliaus Juškos parodos „Kūnai ir žemės“ atidarymą, kuris įvyks VDA galerijoje „Akademija“ vasario 4 d., 17 val.
Paroda veiks iki vasario 15 d.
Kūnai ir žemės
Kartą, vartydamas savo piešinius, pastebėjau, kad juose nuolat pasikartoja gulinčio kūno motyvas. Nutariau tą motyvą išplėtoti. Pradėjau jungti palinkusių, suklupusių ir pargriuvusių figūrų judesius į paskirus epizodus ir, įvairiai juos pergrupuodamas, pamėginau sudurstyti daugmaž vientisą vaizdinį pasakojimą. Neturėjau tikslo pateikti konkrečią įvykių iliustraciją ar šiaip kokių nors istorinių siužetų kroniką. Mane domino tokios situacijos, kurios leistųsi sukonkretinamos ir įasmeninamos paties žiūrovo mintimis. Galima sakyti, kad pristatau tik menamą istoriją, ir jos faktus dokumentuoja ne datos ir įvykiai, o atpažįstami kūnai ir jų judesiai. Paveikslus pravartu apžvelgti, kaip besikaitaliojančią susmukimų ir griuvimų žemės kryptimi seką.
Paulius Juška apie save
Kiek siekia atmintis, vaikystėje daug piešdavau vien tam, kad išsisukčiau nuo svarbesnių darbų. Man tai buvo tik mėgstama žaidimo rūšis. Išleistas į sustiprinto piešimo klasę, buvau priverstas susidomėti daile rimčiau. Su šia meno rūšimi susidurdavau ne vien mokykloje, bet ir parodose, Vilniaus bažnyčių interjeruose, taip pat namuose, vartant knygų iliustracijas ir reprodukcijas. Taip jau atsitiko, kad labiausiai akį traukė „tikroviški“ paveikslai. Pasišoviau pats ką nors panašaus sukurti. Namų lentynoje aptikau seną dailės instituto albumą. Dažnai jį peržiūrėdavau, tyrinėdamas studentų darbus. Ilgai negalėjau suprasti, kaip paprastais pieštukais įmanoma taip gyvai pavaizduoti daiktus, o ypač portretus ir žmonių figūras.
Svarbiausia, kiek pats mėgindavau, nieko panašaus sukurti nepavykdavo. Ėmiau atkakliai dirbti ir gilintis. Ne sykį atrodė, kad tikroviška paišyba yra per sudėtinga. Tai vertė keisti žanrą, stilių, ieškoti kitų raiškos formų. Deja, jos mažiau žavėjo. Kad ir kaip tapyčiau arba pieščiau, man visuomet rūpėjo erdvės ir daiktų atpažįstamumas. Ne vien skrupulingas imitavimas, bet veikiau laisva sugestija, kurią dar tiksliau pavadinčiau panašumo įtaiga. Kuo ta įtaiga tobulesnė, tuo savaime paveikesnė ir kūrinio idėja. Nesvarbu, ar tas kūrinys nutapytas vakar, ar prieš kelis šimtmečius, ar jis reikšmingas meno raidai ar ne, - man rūpėjo, koks tas panašumo įspūdis, kaip jis sukurtas. Vėliau, tik studijų metais, pagaliau atėjo į galvą, kad šio įtaigumo priežastis slypi žodelyje „kurti“. Kurti panašumą - ne tas pats, kas atspindėti, skanuoti ar fiksuoti. Bet koks pieštas ar tapytas atvaizdas surėdomas žmogaus rankomis ir protu. Be to jis yra nepakartojamas, nes perteikdamas vis naują regimą situaciją, nuolatos ką nors išranda. Čia išsiskleidžia autoriaus gabumai bei sumanumas, taigi ir kūryba.
Paveikslų paviršiuose dažnai iš arti apžiūrinėju potėpius, brėžius, tekstūras. Šios menininko paliktos žymės atsiveria kaip keistas jo mąstymo vingių ir kūno gestų raštas, o gal net tam tikra diagrama. Klaidžiodamas akimis po tas žymes ir jų kombinacijas, mintimis užmezgu pokalbį su kūrinio autoriumi. Mėginu suprasti, kaip menininkas savaime į nieką nepanašią materiją paverčia atpažįstama forma. Atsakymo į šį klausimą ieškau ir savo kūryboje. Būna, kad mąstau ne tiek žodžiais, kiek vaizdais, o dar dažniau atvaizdais, potėpiais ir linijom. Tiriu aplinką, dairausi motyvų, ne tik kurių panašumą gebėčiau perteikti, bet ir kurie būtų panašūs į mano mintis ir nuotaikas.
CV - Paulius Juška
Gimė 1975 Vilniuje Lietuvoje
Išsilavinimas
1993-1997 Vilniaus Dailės Akademijos, Vaizduojamųjų menų fakulteto, Monumentaliosios tapybos katedros, freskos mozaikos specialybės Bakalauro studijos. Menų Bakalauro laipsnis.
1997-1999 Vilniaus Dailės Akademijos, Vaizduojamųjų menų fakulteto, Monumentaliosios tapybos katedros, freskos mozaikos specialybės Magistro studijos. Menų Magistro laipsnis.
2002-2005 Vilniaus Dailės Akademija, Menų licenziato laipsnis.
Personalinės Parodos
1996 Piešinių paroda. „Akademijos“ galerija, Vilnius.
1999 Piešinių paroda.Vilniaus Dailės Akademija, Vilnius.
2002 “Regėjimai“. „Lietuvos Aido‘‘ galerija,Vilnius.
2003 Tapybos darbų paroda. Jurbarko parodų rūmai, Jurbarkas.
2003 Tapybos darbų paroda. „Baroti‘‘ galerija, Klaipėda.
2004 Tapybos ir piešinių paroda. ”Akademijos“ galerija, Vilnius.
2005 Tapybos ir piešinių paroda. ”Akademijos“ galerija, Vilnius.
2007 „Dvi pusės“. „Baroti“ galerija, Klaipėda.
2007 „Pogrindžio istorijos“. Senamiesčio menininkų dirbtuvė, Vilnius
2008 „Dvi pusės“. „Akademijos“ galerija, Vilnius.
2011 Tapybos darbų ir piešinių paroda. Kauno meno mokykla. Kaunas.
2012 „Viena pusė“. A.Mončio namai-muziejus, Palanga.
Stipendijos
2001 Elizabeth Greenshields Foundation, Montrealis, Kanada.
2003 Elizabeth Greenshields Foundation, Montrealis, Kanada.
2006 Elizabeth Greenshields Foundation, Montrealis, Kanada.