VDA galerijoje „Akademija“
2012 m. spalio 29 d., pirmadienį, 17 val. galerijoje „Akademija“ atidaroma Konstantino Gaitanži tapybos kūrinių paroda „Konstatacija“.
Autorius – jaunesniosios kartos menininkas, postkonceptualistinės tapybos bei tarpdisciplininio meno atstovas. Tai jau 6–oji personalinė jo paroda, kurioje eksponuojami vidutinio formato, monochromiški, daugiasluoksnės tapybos kūriniai, pastarųjų dviejų metų darbo rezultatai.
Pagrindinis viso paveikslų ciklo herojus – vokiečių filosofas Friedrychas Nyčė ir jo populiarus teiginys „Dievas yra miręs”. Nyčė, vaikščiojantis Nidos pajūriu (šio fakto jo biografijoje nėra) ir konstatuojantis jūros į krantą išmestų natūralių ir kultūrinių objektų arba reiškinių mirtį.
Įvairių kultūrinių fenomenų („autoriaus“, „literatūros“, „tapybos“ ir t.t.) mirties konstatavimas tapo XX a. pabaigos – XXI a. pradžios intelektualine mada. Šios „mados“ pirmtakas – Nyčė čia patalpinamas į situaciją, kai jis yra priverstas konstatuoti akivaizdžiai nebegyvų organizmų bei kultūrinių praktikų, kurių „mirtis“ toli gražu nėra akivaizdi, mirtį.
Tapybos mirtis taip pat buvo skelbiama ne kartą. Todėl tapybos cikle – „pomirtinio pasaulio“ atmosfera (juodai baltas koloritas, tuščia rami pakrantė). Monochromijos estetika bei jos patosas yra sąmongai griaunami „pigaus“, „profaniško“, „antiorganiško“ vario akcentais.
Miręs filosofas konstatuoja visko, kas gyva, mirties neišvengiamumą. Ši konstatacija galioja ir bet kuriai praktikai, kuri leidžia susikurti nemirtingumo iliuzijai – pavyzdžiui, „nemirtingumo“ per kūrybą.
Paroda veiks iki lapkričio 4 dienos.