7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: VGMC inf.

VGMC inf.

LDS galerijoje „Kairė-dešnė“ aštuntoji kvadrienalės „Q19: Memorabilia. Įrašyti į atmintį“ paroda

2019 04 30 – 2019 05 25
LDS galerija „Kairė-dešinė“, Latako g. 3, Vilnius

Balandžio 30 dieną, 18 val., LDS galerijoje „Kairė-dešnė“ (Latako g. 3, Vilnius) atidaroma aštuntoji šiuolaikinės dailės kvadrienalės „Q19: Memorabilia. Įrašyti į atmintį“ paroda. Ją sudaro menotyrininkės Ritos Mikučionytės atrinktų kūrinių kolekcija „Spalva-Šviesa“.

Terminas memorabilia apibrėžia tai, kas pateikia įrodymų ar informacijos apie praeities įvykius. Tai gali būti suvokiama ir kaip tam tikrų objektų kolekcionavimas, siekiant kažką prisiminti. Q19 koncepcijoje atmintis funkcionuoja kaip skirtingus praeities fenomenus atskleidžiantys ir saugantys požiūriai: šiuolaikinis menas kryptingai skleidžiasi per įvairias atminties formas, kurios gali būti sisteminamos ir per asmenines atminties reikšmes, ir per kolektyvinės atminties ženklus.

Kolekcijos „Spalva-šviesa“ kuratorė Rita Mikučionytė:
„Mano akiratyje – prisiminimai ir šviesa. Šviesa yra spalva.
Pildydama savuosius spalvų „portalus“ ir šviesos kapsulę mąsčiau apie realią ir anapusinę šviesą, apie liūdesio ir ilgesio ūkuose paskendusius kūrinius, kartais ironiškus, kartais istoriškus, kartais retoriškus...


Dėliojau savąjį parodos vaizdų žemėlapį, siekdama išsaugoti nostalgiškų praeities įvykių ir melancholiškų įspūdžių spindesį bei švytėjimą.


Išgryninus šviesą kaip kūrinio formavimo estetinį vienetą, grįžau prie fizikinių ir anapusinių „šviesoraščio“ savybių. Viena vertus, šviesa eksponuojamuose dailės kūriniuose yra neišvengiamai atviras emocinių būsenų atspindys. Kita vertus, įprastus kasdienybės vaizdinius betarpiškai keičia abstraktūs, dažnai intensyvūs spalvų deriniai tarsi ekranų atšvaitai.


Šviesa yra spalva. Ji sklinda stingdančiais, lyg seniai mirusio šviesulio spinduliais. Todėl stengiausi šią efemerišką, kartu esamą ir nesamą šviesą gaudyti ir talpinti į uždarą, šįkart – parodos, „konteinerį“.“


Kolekcijoje „Spalva-šviesa“: Dovydas Alčauskis, Arvydas Baltrūnas, Linas Blažiūnas, Eglė Einikytė-Narkevičienė, Milda Gailiūtė, Eglė Gelažiūtė-Petrauskienė, Vytautas Kaunas, Mantas Kniubas, Inga Likšaitė, Simona Merijauskaitė, Saulė Želnytė.

Kolekciją galite apžiūrėti iki gegužės 25 dienos.
***
Q19 parodose 8-ose galerijose dalyvauja 128-ų menininkų kūriniai. Kiekvienai ekspozicinei erdvei sudaromos atskiros kolekcijos pagal kuratorių suformuotas potemes.

Kitos Q19 parodos:
2019 m. balandžio 12 d. – gegužės 6 d. Dailininkų sąjungos galerijoje (Vokiečių g. 2, Vilnius); 2019 m. balandžio 12 d. – gegužės 6 d. LDS Arkos dailės galerijoje (Aušros Vartų g. 7, Vilnius); 2019 m. balandžio 12 d. – gegužės 6 d. LDS Pamėnkalnio galerijoje (Pamėnkalnio g. 1, Vilnius); 2019 m. balandžio 12 d. – gegužės 6 d. LDS Šv. Jono gatvės galerijoje (Šv. Jono g. 11, Vilnius); 2019 m. balandžio 19 – gegužės 12 d. Klaipėdos kultūrų komunikacijų centre (Didžioji vandens g. 2, Klaipėda); 2019 m. balandžio 24 d. – gegužės 18 d. LDS Meno parko galerijoje (Rotušės a. 27, Kaunas); 2019 m. balandžio 29 d. - gegužės 16 d. LDS „GalerijaXX“ (Laisvės a. 7, Panevėžys);
2019 m. balandžio 30 d. – gegužės 25 d. LDS Vilniaus grafikos meno centro galerijoje „Kairė-dešinė“ (Latako g. 3, Vilnius).

Q19 organizatorius: Lietuvos dailininkų sąjunga.

Partneriai: Dailininkų sąjungos galerija, Vilniaus grafikos meno centras, Šv. Jono gatvės galerija, Arkos dailės galerija, Klaipėdos galerija, Meno parkas, GalerijaXX, Klaipėdos kultūrų komunikacijų centras.

Kuratorės: Rita Mikučionytė, Nijolė Nevčesauskienė, Evelina Januškaitė.

Rėmėjai: Lietuvos kultūros taryba, LR Kultūros ministerija, 7 meno dienos, M-puslapiai, bernardinai.lt.

www.ldsajunga.lt
www.kvadrienale.lt

 

 

 

Inga Likšaitė, Kelionė. 2015 m.
Inga Likšaitė, Kelionė. 2015 m.
VGMC inf.

Austrų menininkų kūrybos paroda „Linija po linijos“

2019 m. balandžio 9–27 dienomis Vilniaus grafikos meno centro galerijoje
„Kairė-dešinė“ veiks austrų menininkų kūrybos paroda „Linija po linijos“.
Parodos atidarymas 2019 m. balandžio 9 d. (antradienį) 18 val.

Paroda žymi jau 30 metų trunkančią Lietuvos ir Austrijos kultūrinę partnerystę. Per minėtą laikotarpį Vilniuje ir Zalcburge vyko abiejų šalių vaizduojamojo meno parodos ir renginiai, inicijuoti Lietuvos dailininkų sąjungos ir Zalcburgo kūrybinės sąjungos Berchtoldvilla. Po Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo užsimezgęs glaudus menininkų bendruomenės ryšys yra sėkmingai palaikomas lig šiol.
  

Šį pavasarį VGMC rodoma austrų menininkų paroda Linija po linijos atkreipia dėmesį į piešinį. Anot parodos kuratorių, ekspozicijoje siekiama pristatyti įvairias medijas, kurios padeda savitai išreikšti piešinio galimybes – nuo parengiamųjų eskizų iki laisvų kompozicijų, demonstruojančių autoriaus išmonę, meninės išraiškos galimybių įvairovę, žadinančių vaizduotę. Kuratorių teigimu, linijos terminas parodos pavadinime perteikia tarpusavio ryšių idėją – piešinių, tapybos, grafikos darbų vienovę ekspozicijoje. Tuo pačiu akcentuoja ir kultūrinių ryšių tęstinumą, suteikiantį progą pažinti šiandieninio Zalcburgo meninio gyvenimo dalį.

Dalyviai Erwin Auer, Eva Baker, Rupert Gredler, Monika Hartl, Sonja Haslinger-Aberer, Brigitte HauckDelmondo, Gabrielle Helmke-Becker, Gerlinde Hochmair, Petra Korte, Barbara Kubitschek-Bulian, Albert Lindenthaler, Sylvia Mehnert-Kalenda, Karin Puchinger, Edith Richter, Marlene Schaumberger, Christine Todt, Rauthgundis Zieser

Kuratorės Monika Hartl, Karin Puchinger Organizatoriai Vilniaus grafikos meno centras, art bv Berchtoldvilla Rėmėjai LR Kultūros ministerija, Lietuvos kultūros taryba, Lietuvos dailininkų sąjunga
Informacija +370 5 261 19 95, graphic.lt

 

Monika Hartl, iš serijos "Gedimo"
Monika Hartl, iš serijos "Gedimo"
VGMC inf.

Meninės knygrišystės paroda „Dezideratai„ arba „Jei menotyrininkas būtų kolekcionieriumi

2019 m. kovo 5–30 dienomis Vilniaus grafikos meno centro galerijoje „Kairėdešinė“ veiks meninės knygrišystės paroda „Dezideratai" arba „Jei menotyrininkas būtų kolekcionieriumi".

Atidarymas 2019 m. kovo 5 d., 18.00 val. VGMC (Latako g. 3)

 

Dezideratas – trokštama, trūkstama knyga. Ta, kurios kolekcionierius nori ypatingai stipriai, ta, kurią jis „medžioja“ ilgai ir kantriai, nes kaip tik jos trūksta jo numatytam rinkiniui užpildyti. Tai knygos siekiamos, ir ne visada pasiekiamos. Ne kiekvieną teigiamai įvertintą kūrinį kritikas norėtų pats turėti. Braidant po gero meno jūrą kai kuriais sutiktais objektais stebiesi, grožiesi ir nueini, tačiau kai kuriuos iš jų mintyse imi aistringai savintis. Knygos atveju tai gali būti puikus įrišimas, tačiau knygos turinys asmeniškai neaktualus, nejaudinantis bet gali būti atvirkščiai – nuostabus įrišimas dengia dar daugiau – tavo geidžiamą dezideratą. Ši paroda, galima sakyti, subjektyvus ir savanaudiškas noras suburti į vieną rinkinį ir vienoje vietoje apžvelgti visas asmeniškai trokštamas meniškai įrištas knygas.

Šiose knygose vienodai aktualus ne vien įrišimas (jo kokybė ir/ar meninis sprendimas), bet ir jų turinys (literatūros klasika, meno albumai, istorinės monografijos), daugiausia sietinas su Lietuvos ar pasaulio kultūra. Kai kurie leidiniai numeruoti, riboto tiražo ar net vienetiniai. Vienos knygos patrauklios labiau dėl iliustracijų, kitos – dėl profesinių temų, trečios dėl reikšmės kultūrai, ketvirtos dėl retumo, penktos dėl spaudos savybių, etc.

Taigi tiek menotyrinis objektyvumas, tiek subjektyvus skonis ir pomėgiai čia yra neišvengiamai persipynę. Kartu nuoširdžiai tikint, kad būtent toks rinkinys būtų vertingas kaip pakankamai išsamiai ir taikliai pristatantis mūsų šiuolaikinės bibliofilinės (ar tradicinės) meninės knygrišystės raidą ir pasiekimus. Parodoje surinkti geriausi lietuvių atlikti prancūziško įrišimo pavyzdžiai (sudėtinga, tvari ir ilgaamžė konstrukcija), kurių Lietuvoje apskritai daroma itin nedaug. Pažvelgus atidžiau matyti, kad parodoje visi prancūziško įrišimo autoriai šių amato žinių įgijo užsienyje (Čekijoje, Ispanijoje, Šveicarijoje, Estijoje). Prancūziško įrišimo kokybė labiausiai akivaizdi Tado Lomsargio (1905–1942) darbuose – po daugybės dešimtmečių knygos ne tik neplyšo, bet net nesideformavo, jų amžių išduoda tik išblukusios nugarėlės. Kiti parodoje surinkti meniniai įrišimai, reikšmingi lietuvių knygrišystės raidai, vienokiam ar kitokiam kontekste geriausi ar tipiniai pavyzdžiai. Kuratorė Rūta Taukinaitytė-Narbutienė Dalyviai: Matas Dūda, Rimantas Dūda (1953–2017), Sigita Kavaliauskaitė, Virginija Ligeikienė, Tadas Lomsargis (1905–1942), Dalia Madrona Lopez, Relita Mielė, Ieva Rusteikaitė, Ferdinandas Saladžius, Gražina Smaliukienė, Rūta Taukinaitytė-Narbutienė, Ramutė Toliušytė, Aušra Vaitiekūnaitė.

Organizatoriai Vilniaus knygrišių gildija, Vilniaus grafikos meno centras Rėmėjai LR Kultūros ministerija, Lietuvos kultūros taryba, Lietuvos dailininkų sąjunga

Tadas Lomsargis (1905–1942)
Tadas Lomsargis (1905–1942)
VGMC inf.

Danutės Gražienės kūrybos paroda „Žvilgsnis

2019 m. kovo 5–30 dienomis Vilniaus grafikos meno centro galerijoje „Kairė-dešinė“ veiks Danutės Gražienės kūrybos paroda Žvilgsnis. Atidarymas 2019 m. kovo 5 d., 18.30 val. VGMC (Latako g. 3)

Danutė Gražienė kūrybinį kelią pradėjo 8 dešimtmetyje. Išmėginusi įvairius spaudos būdus (linoraižinį, litografiją, giliaspaudę), ilgainiui dailininkė pasirinko ir ištobulino spalvoto oforto ir akvatintos technikas. Šiuose grafikos lakštuose vyravo metaforiški, šešėlių gaubiami miestovaizdžiai. Vėlesnėje kūryboje pasakojimai prabilo kadruotėmis, atsirado neskaitomo šrifto detalių, reljefo – taip meistriškai Lietuvoje jį eksploatuoja nedaugelis. Pastaraisiais metais Gražienė daugiau tapė, tačiau pamažu vėl grįžta prie estampo, šįkart – linoraižinio. Šioje parodoje pristatomi naujausi, 2015–2019 m. laikotarpiu sukurti menininkės atspaudai. Kokią formą bepasirinktų, dailininkė geba sukurti jautriai autobiografišką istoriją, subtiliais pustoniais, šešėliais ar optiniu paviršiaus virpėjimu pavaizduoti jausmus. Autorė teigia stebinti žmonių veiksmus, judesius, užmezganti pokalbį, po to apie tai galvoja, piešia, karpo, dėlioja ir klijuoja figūras, raižo, voluoja dažus, kelis kartus atspaudžia, kol erdvė popieriaus paviršiuje pradeda virpėti, kol figūrų buvimas joje virsta būsenomis. Pastebiu, kad visai nepriklausomai nuo to, kokias grafikos technologijas naudoju, atvaizdas žmogaus, su pergyvenimais ir didžiuliu savo šešėliu klajojantis po begalinę erdvę, kaip ir anksčiau lieka mano akiratyje.

Neišvengiamai jo egzistencija, jo judėjimo trajektorija įtraukia mane į tą pasaulį, kuris, atrodo, neturi nei pradžios, nei pabaigos – sako autorė. Danutė Gražienė (g. 1950) – grafikė, 1974 m. baigė dailės pedagogiką Vilniaus valstybiniame dailės institute. Surengė 18 asmeninių parodų Lietuvoje ir užsienyje. Dalyvauja lietuvių dailininkų estampo, piešinių, ekslibrisų, mažosios grafikos ir knygos meno parodose. Nuo 9 dešimtmečio iliustruoja mokslinės ir grožinės literatūros knygas.

Organizatorius Vilniaus grafikos meno centras Rėmėjai LR Kultūros ministerija, Lietuvos kultūros taryba, Lietuvos dailininkų sąjunga

VGMC inf.

Gabrielės Vingraitės kūrybos paroda „Trajektorijos“

2019 m. sausio 22 – vasario 23 dienomis Vilniaus grafikos meno centro galerijoje „Kairė-dešinė“ veiks Gabrielės Vingraitės kūrybos paroda „Trajektorijos“.
Atidarymas 2019 m. sausio 22 d., 18.30 val. VGMC (Latako g. 3)

Trajektorijos – tai tęstinio jaunosios kartos menininkės Gabrielės Vingraitės projekto „Pasivaikščiojimas heterotopija“ dalis. Projekte akcentuojamos kitokios vietos (dar vadinamos heterotopijomis) ir su jomis susiję išgyvenimai, būsenos, pojūčiai. Išvertus iš senovės graikų kalbos, heterotopija reiškia „kitokią erdvę“. Pastaruosius kelis metus vykdyto projekto metu menininkė formavo savo pačios heterotopijos sąvoką, stebėjo erdves. Pagrindiniai darbai buvo sukurti pietų Vokietijoje, šalia Bodensee ežero, kuris yra tarp Vokietijos, Šveicarijos ir Austrijos. Tai yra vienintelė Europos vieta, kurioje nėra jokio legalaus susitarimo, žyminčio šių šalių ribas. Ši patirtis galiausiai išsivystė į fotografijų ciklą ir instaliaciją, kurios pagrindinis tikslas – sukurti pojūtį, kurį Gabrielės  darbe įkūnija iš peršautų drobių suformuotas koridorius.


Pristatytame projekte pasivaikščiojimo laukas buvo labai konkretus – tas pats žemėlapyje nubrėžtas kelias, vedantis link konkrečių objektų, įprastų kasdieninei rutinai. Tačiau pasivaikščiojimo ritualas, kuris vyksta šiuo metu, neturi jokios konkrečios geografinės linijos: būsena, kuomet nepriklausai jokiai erdvei. Anot autorės, trajektorijos nebuvimas tapo patirtis, o asmeninės erdvės paieškos privertė suabejoti, ar mes apskritai priklausome konkrečiam geografiniam taškui, miestui ar teritorijai.
Parodoje greta instaliacijos eksponuojamas ir fotografijų ciklas, kuris buvo pristatytas Lietuvos fotomenininkų sąjungos organizuojamos parodos-konkurso DEBIUTAS 2018 metu ir apdovanotas specialiu naujienų portalo 15.min prizu. Instaliacija Pasivaikščiojimas heterotopija buvo eksponuojama Jaunojo tapytojo prizas (2018) konkurso parodoje, bei apdovanota papildomu agentūros Autoriai įsteigtu specialiuoju prizu.

Organizatorius Vilniaus grafikos meno centras
Rėmėjai LR Kultūros ministerija, Lietuvos kultūros taryba, Lietuvos dailininkų sąjunga

 

VGMC inf.

Nijolės Šaltenytės piešinių paroda

2019 m. sausio 22 – vasario 23 dienomis Vilniaus grafikos meno centro galerijoje „Kairė-dešinė“ veiks Nijolės Šaltenytės piešinių paroda.
Atidarymas 2019 m. sausio 22 d., 18 val. VGMC (Latako g. 3)

Tęsiant ilgametę piešinio parodų tradiciją, VGMC pristatoma Nijolės Šaltenytės piešinių ekspozicija, kurioje didžioji kūrinių dalis žiūrovams bus rodoma pirmą kartą. Lietuvių grafikos XX a. 9 ir 10 dešimtmečiai neįsivaizduojami be Šaltenytės estampų, reprezentuojančių lyriškąją, metaforišką grafikos kryptį. Šioje parodoje dalis piešinių papildo tai, ką atpažįstame kaip individualų menininkės braižą. Greta jų eksponuojami ir darbai, žymintys kūrybinio kelio pradžią, gerai žinomo stiliaus ištakas.
Ankstyviausi parodoje – 8 dešimtmečio piešiniai. Juose – studijų metams būdingos formos paieškos: greta laisvų portretinių eskizų eksponuojami uoliai detalizuotų Salako kaimo trobų vaizdai, piešti praktikos metu, po trečiojo kurso Vilniaus valstybiniame dailės institute baigimo. Pluoštas tušo ir pieštuko kompozicijų iš 9 dešimtmečio turi ryškias sąsajas su menininkės grafika. Jos byloja apie individualią raišką, čia lengvai atpažįstami Šaltenytės grafikos veikėjų tipažai, vizualinės metaforos. 10 dešimtmečio piešinius ne atsitiktinai reprezentuoja tušu ir plunksnele atliktos iliustracijos Kazio Sajos fantastinių apsakymų rinkiniui Stulpininkas (Rašytojų sąjungos leidykla, 1999). Šiuo laikotarpiu menininkė sukūrė iliustracijas beveik visoms jos apipavidalintoms knygoms. Subtilios Stulpininko miniatiūros iškalbingai liudija, jog tai – Šaltenytės piešinio stichija, kurioje darniai veikia tiksli forma, lakoniškas vaizdas ir talpios metaforos. Naujausią pastarojo laikotarpio piešimą autorė prilygina meditacijai, rankos pratyboms. Šįkart menininkė tikrinasi didelio formato lakštuose, pasitelkia daugiau išraiškos priemonių. Akivaizdu, kad procesu mėgaujasi, tarpusavyje jungdama fantastinius žmonių ir gyvūnų pavidalus, kuria asociatyvių vaizdinių pasaulį.

Nijolė Šaltenytė (g. 1946) – grafikė, 1973 m. baigė grafiką Vilniaus valstybiniame dailės institute. Nuo 1974 m. yra surengusi per 30 asmeninių parodų, dalyvauja Lietuvoje ir užsienyje rengiamose parodose. Ilgametė Tarptautinės mažosios grafikos ir Knygos meno trienalės organizatorė. Dirba estampo, ekslibriso, mažosios grafikos ir iliustracijos srityse.

Organizatorius Vilniaus grafikos meno centras
Rėmėjai LR Kultūros ministerija, Lietuvos kultūros taryba, Lietuvos dailininkų sąjunga

 

VGMC inf.

Indrės Ercmonaitės paroda DEPRESIJA: JAAR IS DEEP


2018 m. rugsėjo 6–29 dienomis Vilniaus grafikos meno centro galerijoje „Kairė-dešinė“ veiks Indrės Ercmonaitės paroda DEPRESIJA: JAAR IS DEEP.  
Atidarymas 2018 m. rugsėjo 6 d., 18 val. VGMC (Latako g. 3)

Jaunosios kartos tapytoja Indrė Ercmonaitė šia paroda primena mums visiems apie emocinį sutrikimą – depresiją. Tai nėra socialinė akcija, o gana išsamus ir iškalbingas autorės kūrybos pristatymas, apimantis 2009–2018 metų laikotarpį. Chaoso ir tvarkos duetas yra persmelkęs kone visas tapytojos drobes. Būtent tą kartais jaukią, o kartais bauginančią betvarkę, idėjų erzelynę perteikia ir pats neįprastas kūrinių išeksponavimas. Indrės kūriniuose verpetais besisukanti dažo varykla gamina popkultūros ir rimtosios kultūros personažų junginius. Čia susiduria vokiečių tapytojas ir skulptorius Anselm‘as Kiefer‘is su kyborgais ir Playboy‘jaus pupytėmis, australų dainininkas Nick‘as Cave‘as su „Žvaigždžių karų“ veikėjais.


Todėl autorės kūriniai, ypač detalizuoti piešiniai, tobulai atspindi šiuolaikinio žmogaus kasdieną, virtualią, internetinę realybę. Juk kompiuteris ir yra ta Alisos pasakų šalis, kurioje gyvena kičo demonai kartu su genialumo fėjomis. Ercmonaitė jautriai sugaudo tą absurdo, nesąmonės pajautą ir suteikia jai unikalią, savitą meninę išraišką. Kiekvienas naujas tapybinis personažas įsiveržia kaip vienišius, individualybė, asmenybė ir po truputį įsivelia į santykius su kitais leitmotyvais. Jų santykius neretai kuria, įvaizdina lazeris, kibirkštys, fejerverkų purslai. Visi motyvai persipina, konkuruoja, pykstasi, taikosi, sukasi chaoso verpetuose ir ieško harmonijos. Ar tai ne mūsų alter ego? Tapytoja kviečia įsigilinti į save, į aplinką, atlikti Rorschacho testą. Ercmonaitės paveikslai pastaruoju metu temsta, grimzta į gilią naktį, bet aklinoje tamsoje žybsi žaismingų lazerių šou.

Parodos kuratorė Austėja Mikuckytė-Mateikienė

Organizatorius Vilniaus grafikos meno centras
Rėmėjai LR Kultūros ministerija, Lietuvos kultūros taryba, Lietuvos dailininkų sąjunga
Partneris Lewben Art Foundation

 

VGMC inf.

Raimos Drąsutytės paroda „Laikau erdvę. Be šarvų“

2018 m. birželio 26 – liepos 21 dienomis Vilniaus grafikos meno centro galerijoje „Kairė-dešinė“ veiks Raimos Drąsutytės paroda „Laikau erdvę. Be šarvų“.  
Atidarymas 2018 m. birželio 26 d. 18 val. VGMC (Latako g. 3).
Liepos 11 d. 17 val. galerijoje įvyks susitikimas su menininke.

Pažįstu Raimą bene dešimt metų, man ji visada atrodė geneali ir gryna it kokia Louise Bourgeois, tik pogrindyje. Nors ir ne pagrindinėse parodų salėse, jos gyvenimo prozos kaustomas kūrybiškumas sruvo ir kunkuliavo taip įspūdingai viskame ką ji daro, kad nerealizuotomis idėjomis metų metais galėjo misti daugelis kitų kūrėjų.


Ši paroda yra maksimaliai sąžininga savo turiniu. Joje siekiama kalbėti apie savęs, virsmo patyrimus, prisilietimo galią, dalinimąsi giluminėmis patirtimis, atjautą. Tai pieštos ir atverčiamos (pop-up tipo) mažos istorijos. Kiekviena jų aprėpia ką nors galbūt tik labai mažo, kaip pavyzdžiui bendravimą su kūno ląstele, bet labai tiksliai ir įsijautus. Kūrinius jungia noras geriau suprasti kūną kaip atskirą pasaulį su savais kraštovaizdžiais, kaip asmenybės dalį, kaip būdą patirti kitus žmones, genetinius ryšius, gamtos dėsnius, sunkiai įvardijamus dalykus ir viso to jungtis.


Menininkei taip pat svarbi erdvė ir jos savybės. Ji nesiekia vizualiai atakuoti žiūrovo, o kviečia patirti erdvę, tirti ją ir perkurti savo buvimu. Drąsutytė gilinasi į nematomas, tik patyrimu ir menu pasiekiamas pasaulio dalis. Parodoje rodomi atverčiami piešiniai, du videodarbai ir keli objektai.
Raima Drąsutytė dešimtame dešimtmetyje baigė skulptūros studijas Vilniaus dailės akademijoje, tačiau tai buvo ta karta, kuri ėmėsi instaliacijų, performansų ir kitokių meninių veiksmų. Vėliau kurį laiką dirbo reklamos srityje. Čia pelnė ne vieną aukštą apdovanojimą. Baigė integruotos kūno judesio terapijos studijas IBMT (JK). Šiuo metu Drąsutytė dėsto patyriminę anatomiją Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, veda individualias ir grupines praktikas vaikams ir suaugusiems taikant meno ir judesio terapijų metodus, tyrinėja įvairias meno ir savigydos praktikas.

Parodos kuratorė Monika Krikštopaitytė

Organizatorius Vilniaus grafikos meno centras
Rėmėjas Lietuvos dailininkų sąjunga

Informacija +370 5 261 19 95, graphic.lt

 

 

VGMC inf.

Alinos Melnikovos paroda „Blykstė dienos šviesoje“

2018 m. birželio 26 – liepos 21 dienomis Vilniaus grafikos meno centro galerijoje „Kairė-dešinė“ veiks Alinos Melnikovos paroda „Blykstė dienos šviesoje“.  
Atidarymas 2018 m. birželio 26 d. 18 val. VGMC (Latako g. 3)


Autorė apie parodą:
„Blykstė dienos šviesoje“ – tai tapybos ir piešinių serija, paremta pastarųjų penkerių metų įžvalgomis. Vienijanti ašis yra austrų menininkės Marijos Lassnig buvimo „po oda“ idėja ir žvilgsnio daugialypiškumo tyrimas. Darbuose nagrinėjau vizualinio malonumo problematiką, lingvistinį performatyvumą tapyboje, žvilgsnio bei atminties dimensijas.


Siekiu, kad mano tapybos darbų paviršius būtų panašus į odą, kad dėl to vaizduojama situacija atrodytų aštresnė ir komiškesnė, ypač kai kalbu apie kūniškumą. Iki šiol žvilgsnio analizę daugiausiai taikiau performanse, nes jame aiškiai matosi žiūrėjimo trajektorija. Tačiau tapyboje, mano manymu, yra daugiau galimybių pabrėžti nebaigtinį ir atvirą žiūrėjimo interpretavimą, mąstant apie jo ryšį su seksualumu.


Šiuolaikinės Lietuvos dailės kontekste žvilgsnio teorija dažniausiai nukreipta marginalizuotų tapatybių tyrimui arba yra pernelyg schematizuota: vyrauja griežtai kryptingas feministinis žvilgsnis, maskulistinis, arba homoseksualus. Tačiau neaptinkama diskursą permąstančios pozicijos, kaip pavyzdžiui Charlottes Jansen knygoje „Girl on Girl: Art and Photography in the Age of Female Gaze“ (Laurence King Publishing, 2017). Joje nagrinėjama naujos kartos menininkių kūryba, kurios išaugo kultūroje prisotintoje socialinės žiniasklaidos kuriamų vaizdų ir asmenukių (angl. selfies). Arba moters žvilgsnio į maskulinizuotą jaunystę, kuris vyrauja olandų fotografės Rinekes Dijskra kūryboje.  
Išvertus iš anglų kalbos „to look“ turi dvi reikšmes – žiūrėti ir atrodyti. Mane kaip tik ir domina nesibaigiantis žvilgsnių, atrodymo, žiūrėjimo galimybių konstravimas, kurio metu vis naujai atrandama žiūrovo pozicija, taigi ir santykis su subjektu.

Galiausiai  norėčiau paaiškinti pasirinktą pavadinimą „Blykstė dienos šviesoje“. Tai fotografavimo būdas, kuris naudojamas paryškinti detalėms. Tokį principą tyčia taikau tapyboje. Fonas paliekamas baltas, neutralus, blizgus. Tokiu būdu siekiu sutelkti dėmesį į slenkančius vaizdo skaitymo būdus, kurie kaskart kinta su naujai atsirandančia žiūrovo pozicija."


Parodos kuratorė Monika Krikštopaitytė

Organizatorius Vilniaus grafikos meno centras
Rėmėjas Lietuvos dailininkų sąjunga
Partneris The Rooster Gallery

Informacija +370 5 261 19 95, graphic.lt

 

VGMC inf.

Algirdo Jako paroda „Giraitė“

2018 m. birželio 26 – liepos 21 dienomis Vilniaus grafikos meno centro ekspozicijų salėje „+“ veiks Algirdo Jako paroda „Giraitė“.  
Atidarymas 2018 m. birželio 26 d. 18 val. VGMC (Latako g. 3)

Autorius apie parodą:
Piešinių naratyvas buvo inspiruotas vieno iš draugų socialiniuose tinkluose pasidalintos nuotraukos, kurioje matyti „Raytheon“, vieno iš didžiausio JAV gynybos pramonės atstovų, reklama Varšuvos metro stotyje, reklamuojanti „Patriot“ ilgojo nuotolio raketinę gynybos sistemą. Piešinių ciklas vaizduoja fragmentuotus scenarijus su persipynusia grėsmės ir ironijos nuojauta. Aplinka piešinyje „Raytheon“ atrodytų labiau tiktų lietuviškai ginkluotės gamyklai „Giraitė“, tačiau čia aš bandau įprojektuoti „Raytheon“ pastatą kaip savotišką pažadą amžinam saugumui. Totalitarinės praeities paminklai, keistose proporcijose su šakomis, kankorėžiais, „auga“ izoliuotose, neatskleistose vietose. Atrodytų, kad visai paprastai vieną iš tokių būtų galima nuspirti ar sumindžioti, tereikia žinoti kur jis auga. Darbe „Signal“ lėktuvnešis, karinės galios simbolis, yra įmobilizuojamas, o jo siunčiamas signalas – dviprasmiškas, galbūt tik atspindys ar vaizdo trikdis. Piešinius papildo objektai, kuriuos vienija krištolo fragmentai. Šiuo atveju krištolas tampa kaip savotiška atminties saugykla, tuo pačiu sauganti atmintį, bet kartu ir ją iškreipianti, „užburianti“. Dėl to objektus galima interpretuoti kaip istorinės atminties ir dabarties fantomų mišinį, simbolinius artefaktus, galinčius atkerėti praeitį ir garantuoti saugią ateitį.

 

Organizatorius Vilniaus grafikos meno centras
Rėmėjas LR Kultūros ministerija, Lietuvos kultūros taryba,
Lietuvos dailininkų sąjunga

Informacija +370 5 261 19 95, graphic.lt

 

  PUSLAPIS IŠ 7  >>> Archyvas