Altininkės, Valstybinio Vilniaus kvarteto narės Kristinos Anusevičiūtės plati kūrybinė veikla apima dešimtis koncertinių programų tiek Lietuvoje, tiek užsienyje, o jos profesinis meistriškumas, indėlis į muzikos meną, Lietuvos vardo garsinimas šių metų birželio 13 d. buvo įvertintas Jaunojo muzikos atlikėjo premija. „Visas šis platus Jūsų veiklų spektras liudija didžiulę energiją, smalsumą ir siekį nuolat tobulėti žengiant tuo keliu, kuris yra visiškai Jūsų“, – sveikindamas laureatę teigė kultūros ministras Simonas Kairys. Ta proga – pokalbis su K. Anusevičiūte, kuriame ji pasakoja apie savo muzikinę kelionę, paneigia paplitusius mitus apie altininkus ir primena, kad svajoti reikia atsargiai, nes svajonės tikrai pildosi.
Vilniaus festivalis kartu su smuikininkės Dalios Dėdinskaitės ir violončelininko Glebo Pyšniako duetu „Duettissimo“ bei choru „Jauna muzika“ kviečia paminėti birželio 14-ąją, Gedulo ir vilties dieną. Koncertas Šv. Kazimiero bažnyčioje pristatys iškiliausius Baltijos šalių kompozitorių kūrinius, kurie virs „Baltijos malda“ siekiant įprasminti Baltijos šalių vienybę, stiprybę bei palaikymą Ukrainai. Koncerto programoje skambės ukrainiečių tautai skirtas Myroslavo Skoryko kūrinys „Melodija“, kitų šalių kompozitorių opusai ir net du Lietuvoje dar neskambėję kūriniai – Jurgio Juozapaičio „Ave Maria“ ir Mariannos Acito „L’urlo del giglio“.
Vilniaus festivalyje birželio 12 d. pasirodys lietuvių publikai jau pažįstamas svečias – ukrainiečių pianistas Alexey’us Botvinovas. Jis pasaulio rekordų sąraše figūruoja kaip vienintelis muzikas, sudėtingąsias Johanno Sebastiano Bacho „Goldbergo variacijas“ skambinęs daugiau kaip 300 kartų. Artėjantis vakaras Nacionalinėje filharmonijoje žada A. Botvinovo fortepijoninį rečitalį, per kurį girdėsime būtent šias variacijas.
Vilniaus festivalio „Muzikinę odisėją“ tęs antrasis koncertas, vyksiantis birželio 4 d. 19 val. Filharmonijos Didžiojoje salėje. Koncerto pavadinimas „Paganini ansamblis iš Vienos. Smuiko genijaus šedevrai kvartetui“ pristato pagrindinę figūrą – Niccolò Paganini. Šio kompozitoriaus vardu pasivadinęs ansamblis siekia supažindinti publiką su italų virtuozo kūryba ir atlikti gana retai skambančius kamerinės muzikos opusus, skirtus smuikui, gitarai, altui ir violončelei. Ta proga kalbamės su ansamblio įkūrėju, smuikininku ir dirigentu Mario Hossenu.
Šiais metais minint Vilniaus 700 metų jubiliejų, šventinę miesto dvasią atskleis ir vienas svarbiausių Lietuvos muzikinių renginių – 27-asis Vilniaus festivalis. Birželio 2–29 d. vyksiančius dešimt koncertų jungs bendra „Muzikinės odisėjos“ tema, nusakanti įvairios kilmės muzikų ir Vilniaus ryšius. Birželio 2 d. 19 val. Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje, festivalio atidarymo koncerte „Mano širdis atsiveria tavo balsui“, publiką pasitiks festivalio senbuvis Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras (LNSO) bei prancūzų ir belgų kilmės violončelininkė Camille Thomas.
Lietuvos kamerinio orkestro, Ievos Pranskutės, Mislavo Brajkovićiaus ir Martyno Stakionio koncertas
Sausio 27 d. Wolfgangui Amadeus Mozartui būtų sukakę 267 metai. Tą dieną Kauno filharmonijoje, o sausio 28 d. Nacionalinėje filharmonijoje Vilniuje publika buvo pakviesta patirti „Mozarto muzikos efektą“. Scenoje kartu su Lietuvos kameriniu orkestru pasirodė dirigentas Martynas Stakionis, solistai Ieva Pranskutė (smuikas) ir Mislavas Brajkovićius (violončelė, Kroatija), kurie atliko tris šio Vienos klasiko opusus: Adagio ir Fugą c-moll styginiams, Sinfonia concertante smuikui, altui ir orkestrui Es-dur (Mislavo Brajkovićiaus adaptacija violončelei) bei Simfoniją Nr. 36 C-dur (dar vadinamą „Linco“). Tarsi lietuvių dovana Mozartui gimtadienio proga nuskambėjo Juliaus Juzeliūno Poema-koncertas styginių orkestrui.
Festivalio „Gaida“ paskutinių koncertų (lapkričio 6 ir 7 dienos) apžvalga
„Gaidos“ maratonas, kurį sudarė 17 renginių, išsidėstė kaip trijų dalių muzikinė forma: prasidėjo solisto ir choro (orkestro) akistata (spalio 20 d. bei 23 d. koncertai), po to nusitęsė įvairių ansamblių virtinė (nuo „Twenty fingers duo“, „Synaesthesis“ iki „Nadar“), o pabaigoje grįžo tarsi dviguba repriza ‒ Lietuvos nacionalinis ir Valstybinis simfoniniai orkestrai bei du solistai pianistai ‒ Lukas Geniušas ir Andrius Žlabys.
Festivalio „Gaida“ koncertų apžvalga (spalio 22 – lapkričio 5 d.)
Pastarųjų metų „Gaidos“ programų turinys nuolat sulaukdavo muzikos kritikų dėmesio, neretai replikų bei komentarų dėl minimalistinės muzikos dominavimo, per mažai lietuvių kompozitorių kūrinių ar epiteto aktuali nerealizavimo. Šiais metais „Gaidos“ organizatoriai galbūt atsižvelgė į pastabas ir parengė gana stiprų repertuarą: festivalis pristatė 33 premjeras Lietuvoje (tarp jų 12 pasaulinių), pakvietė tris užsienio kompozitorius (Stefaną Prinsą, Michaelą Beilį, Hansą Abrahamseną, prestižinio „Grawmeyer“ laureatą), o koncertai sulaukė itin daug publikos, kurios neišgąsdino net pandeminis laikotarpis.
Mintys apie ansamblio „Synaesthesis“ kuruojamo projekto „Nymphology“ tęsinį – muzikinį videofilmą
Ar aš esu feministė? Kas yra moteriškumas? Koks moters įvaizdis mene, visuomenėje? Tokie ir kiti klausimai bendram kūrybiniam darbui suvienijo tris kompozitores: Jutą Pranulytę, Agnę Matulevičiūtę ir Moniką Sokaitę, bei tris atlikėjas: Deimantę Merkevičiūtę (smuikas), Moniką Kiknadzę (altas) ir Martą Finkelštein (fortepijonas, projekto kuratorė).