7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Galerija Vartai

Galerija Vartai

Igno Krunglevičiaus personalinė paroda „Rūgštaus Lietaus Aidas“

Ignas Krunglevičius
2022 m. spalio 13 d. – 2022 m. lapkričio 25 d.
Atidarymas 2022 m. spalio 13 d. 18 - 20 val. Galerijoje VARTAI

Triukšmas, kaip srautas teka iš žinomų ir nežinomų šaltinių, ataidi tūriais ir šaltomis plokštumomis, skverbiasi įvairiais erdviniais modalumais – žeme, jūra, oru, žmogiškaisiais ir nežmogiškaisiais kūnais, laikmenomis, duomenimis, naujienomis, infrastruktūromis ir informacinėmis platformomis.

Galerija Vartai

Lino Jusionio personalinė paroda „Siesta“

„Spalva, laikas ir erdvė – trys bičiuliai, susitikinėjantys Lino Jusionio paveiksluose. Punktualūs pasimatymai horizonto papėdėje paprastai baigiasi intymiai, bet be pavydo. Komplimentus išsakydami vaizdiniais, jie ilsisi ir stebi kaip šie ilgainiui išgaruoja kaitroje. Lėtai, tarsi apsnūdę, pirštais radę vienas kitą, romiai jie laukia žvilgsnio. To svetimo prisilietimo, sujungiančio du pasaulius.“

Galerija Vartai

Projektas skirtas Vilniaus Gaono ir Lietuvos žydų istorijos metų paminėjimui

2020.12.17 – 2021.01.22

Pavadinimas “An Unfinished Project” (liet. „Nebaigtas projektas”) yra nuoroda į gyvenimą be tikrumo, išvadų ar užbaigimo. Tačiau jis taip pat veikia kaip užuomina apie potencialų tęstinumą, grįžtamumo ir neišsemiamumo būseną. Nebaigtas projektas gali žymėti tiek beviltiškumą, tiek viltį. Jis gali priminti neišspręstą įvykį praeityje ar apibūdinti būsimą augimą.

Galerija Vartai

Dviejų žinomų Skandinavijos menininkų personalinės parodos

Nors surengti tarptautinę parodą šiuo laikotarpiu yra tikras iššūkis, galerija „Vartai“ jį sėkmingai priėmė ir jau spalio 22 d. 18 val. kviečia į dviejų žinomų Skandinavijos menininkų personalinių parodų atidarymą. 

Galerija Vartai

Roberto Narkaus personalinė paroda „Valdyba“

Kuratorė Neringa Bumblienė
2020 09 10 – 2020 10 09

Parodos atidarymas rugsėjo 10 d., 15 – 20 valandomis.

Roberto Narkaus parodoje „Valdyba“ pristatomi karantino metu menininko subrandinti kūrybiniai vaisiai – visas galerijos „Vartai“ erdves užimanti žmogaus dydžio fotografijų ir daiktų instaliacija. Iš studijoje surinktų objektų, laidų, virvių, statybinių medžiagų ir meno kūrinių likučių menininkas konstruoja ekspresyvius natiurmortus-avatarus. Galbūt tai – menamos organizacijos, komiteto ar valdybos nariai, pozuojantys korporatyviniam portretui.

Galerija Vartai

Šiuolaikinio meno ir dizaino paroda „Spektras“

Liepos 14-tą, atidarymo dieną galerijoje kviečiame apsilankyti 12 - 20 val., Vilniaus g. 39 (įėjimas į pastatą iš Klaipėdos g. pusės).


„Akies tinklainė nerviniais impulsais perduoda informaciją, kurią sąmonė išskaido į santykius ir interpretuoja kaip jutiminę medžiagą, ieško atpažįstamų patyriminių ir kultūrinių ryšių, iš kurių susidaro mąstoma objektų visuma ir jos komponentų įvairovė. Iš jos žvilgsnis išsirenka motyvą, detalę, niuansą, susitelkia ir sužadintu smalsumu pasineria, iš pradžių priartėdamas, pasirinktą detalę išskirdamas iš visumos ir suteikdamas jai individualią – atskirtą nuo konteksto – asmeninę reikšmę, kuri vėliau iš naujo apjungiama su visuma, o ši pasipildo dar viena prasme. Jų įvairovė sudaro nematomą ir vis besiplečiančią regimų formų pusę.“

- Parodos kuratorius Linas Bliškevičius

Galerija Vartai

Geistės Marijos Kinčinaitytės paroda „atvira erdvė, klostuota“

Kuratorė Elaine Tam
2020 m. vasario 06 d. – kovo 13 d.
Parodos atidarymas vasario 6 d. 18 val.

„atvira erdvė, klostuota“ – tai naujausią Geistės Kinčinaitytės kūrybą pristatanti personalinė paroda, kurios pagrindinė dalis yra menininkės debiutinis filmas, video esė „Telkinys“ (The Pool, 2020). Šis darbas sukurtas bendradarbiaujant su rašytoja Elaine Tam bei eksperimentinės muzikos kompozitoriais Simonu Allenu, Janu Hendrickse ir Sandro Mussida. Naujasis kūrinys yra tarsi ilgalaikio svetingumo, priklausymo ir susvetimėjimo temų tyrinėjimų kulminacija: autorė vaizdų kalba išreiškia gamtinių reiškinių – vandens telkinių, dykviečių, olų – prikaustančią įkrovą.

Galerija Vartai

Indrės Šerpytytės paroda „From.Between.To“

2019 m. birželio 6 - liepos 26 d.
Atidarymas - birželio 6 d., ketvirtadienį, 18:00 val.
Galerija „Vartai“ džiaugiasi pristatydama lietuvių menininkės Indrės Šerpytytės naujų darbų parodą „From.Between.To“. Parodoje eksponuojamas autorės tekstilės darbų ciklas Lietuvoje bus pristatomas pirmą kartą. Galerijoje vyksiančios parodos laikas sutampa su kita personaline autorės paroda – naujai užsakytų kūrinių ekspozicija Regbio miesto meno galerijoje ir muziejuje (Rugby Art Gallery and Museum) Didžiojoje Britanijoje.  


I. Šerpytytės kūryba nagrinėja konfliktą ir jo sukeltą traumą. Didžioji dalis jos ankstesnių darbų, pasitelkiančių fotografiją, skulptūrą ir įvairias kitas raiškos priemones, dėmesį nukreipė į neseną Lietuvos istoriją, jos atminimą bei poveikį tautos tapatybei. Tačiau naujieji kūriniai nutolsta nuo tokio konkretumo ir tyrinėja kultūriškai įkrautų simbolių kaip abstrakčios kalbos naudojimą – komunikacijos formą, siekiančią įtvirtinti universalų diskursą.


Serijoje „From.Between.To“ I. Šerpytytė pasitelkia Baltijos regionui būdingas apeigines juostas, sluoksniuodama jas ant paveikslų porėmių. Šie iš tradicinių medžiagų sukurti darbai brėžia regiono bendruomenių sankirtas – raštų motyvai iš vienos šalies yra perskaitomi kitoje ir atskleidžia konflikto naratyvo suvienytų tautų sąšauką. Menininkė taip pat tiria, kaip šių raštų kartotė arba ritmas gali būti suvokiamas it platesnė vizuali kalba, įgalinanti komunikaciją tarp karo paveiktų kultūrų arba kraštų. Lygiai taip pat, kaip kalbinės išraiškos formos sutelkia bendruomenę, vaizdinė medžiaga gali pasitarnauti tarpusavio supratimo procesui.


Greta baltiško konteksto, kūriniai taip pat kalba apie kitą istoriją – tarptautinio modernizmo ir ypač abstrakcijos bei rasto objekto (redimeido) sampratos raidą. Suausdama juostas į įmantrias tinklines kompozicijas ant porėmių, menininkė prikelia geometrinės abstrakcijos tropus, o naudodama jas nepakeistas, kaip redimeidus, ji kartu atiduoda duoklę jų istorinei reikšmei ir dekonstruoja ją. Ankstesniuose serijos darbuose menininkė naudojo tradicines juostų spalvas – dažniausiai raudoną, geltoną, juodą ir baltą, tačiau pastaruoju metu ji taip pat bendradarbiauja su audėjais, kad gautų popmeno ir oparto spalvinį intensyvumą primenančias ryškių spalvų juostas, dar labiau didindama kūriniuose užkoduotų nuorodų skaičių.


Kūriniai iš serijos „From.Between.To“ įtraukti į šių metų balandžio mėnesį pasirodžiusį naują didelio masto leidyklos „Phaidon“ leidinį „Vitamin T“.


Indrė Šerpytytė gimė Lietuvoje 1983 m. Ji studijavo Braitono universitete ir Londono Karališkajame meno koledže. Menininkės kūriniai pristatyti parodose įvairiose pasaulio šalyse. Pastaraisiais metais jos personalinės parodos buvo surengtos Šiuolaikinio meno centre Vilniuje (2017), galerijoje „Parafin“ Londone (2016), „Still House Group“ Niujorke (2016), Krokuvos Šiuolaikinio meno muziejuje (2015), galerijoje „Ffotogallery“ Kardife (2013) bei Fotografų asociacijoje Londone (2011). Tarp reikšmingų grupinių parodų yra „Memory Matters“ Eskizų muziejuje Lunde (2018), Rygos šiuolaikinio meno bienalė (2018), „Undersong“ galerijoje „KIM?“ Rygoje (2018), Tegu fotografijos bienalė Pietų Korėjoje (2017), „Age of Terror: Art after 9/11“ Imperiniame karo muziejuje Londone (2018), „Ocean of Images: New Photography 2015“ Modernaus meno muziejuje Niujorke (2015), „Conflict, Time, Photography“ galerijoje „Tate Modern“ Londone (2014) ir Folkvango muziejuje Esene (2014–2015) bei „Poetiniai dokumentai“ Nacionalinėje dailės galerijoje Vilniuje (2013). 2018 m. I. Šerpytytė gavo GRAIN fotografijos centro užsakymą naujiems kūriniams sukurti ir 2019 m. gegužę pristatė juos Regbio miesto meno galerijoje bei muziejuje.

Mecenatas
Živilė ir Jonas Garbaravičiai
Globėjas
Renata ir Rolandas Valiūnai
Parodos rėmėjai
Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Lietuvos kultūros taryba, Vilniaus miesto savivaldybė
Parodos grafinis dizainas
Laura Grigaliūnaitė

 

Galerija Vartai

Adomas Danusevičius paroda „Purvas ir gėlės“

Parodos kuratorė Jolanta Marcišauskytė – Jurašienė

2019 m. balandžio 4 d. – 2019 m. gegužės 10 d.

Balandžio 4 d., ketvirtadienį, 18:00 val. galerijoje „Vartai“ atidaroma jaunosios kartos tapytojo Adomo Danusevičiaus paroda. Jau dešimt metų menininko pavardė užima išskirtinę vietą Lietuvos meno lauke dėl plėtojamų seksualinio identiteto temų ir queer estetikos.

Tačiau paskutiniųjų metų darbai žymi naują tarp Vilniaus ir Kopenhagos migruojančio menininko kūrybos etapą. Jame - tapyba kaip alcheminis vyksmas, o plėtojami transkultūriniai, transistoriniai vyriškumo ir moteriškumo vaizdiniai užsimena apie gyvybės cikliškumą, hibridiškumą, nuolat tarp materijos ir formos cirkuliuojančią energiją.

Purvas ir gėlės - universaliai suvokiami mitiniai vaizdiniai, glūdintys kūniškoje žmonijos atmintyje tarsi dirvoje tūnančios augalo sėklos ar grybų sporos. Palietos vandeniu, purve sutvinkčioja ir suveša gyvybės šaknys. Iš purvo - beformio ir netauraus - dievai nulipdė žmogų ir paleido į žemę grumtis su savo prigimtimi. Būtent „purvo metafizika“ atveria vartus į pirmapradį gyvybės hibridiškumą, nežabotą polinkį keistis, daugintis, užimti naujas teritorijas ir užvaldyti fėjišku kosminio eroso žaismu.

Kurianti ir griaunanti pirmapradė energija A. Danusevičiaus kūriniuose mainosi ir žaismingai flirtuoja, čia nusivesdama į klampius pasąmonės požemius, čia panardindama į svaigias žiedų haliucinacijas. Socialiniai ir lyties tapatumai maišosi, jungiasi ir čia pat vėl išvirsta į neišmatuojamu potencialu trykštančią beformę medžiagą. Atsikartojantys gamtos motyvai – gyvastingi, žavūs, paslaptingi ir tuo pat metu seksualiai dviprasmiški, flirtuojantys su žiūrovo pojūčiais.

Menininko įvaldytas gyvas ir „mėsiškas“ potėpis įsikūnija drobės paviršiuje kaip kūrybiniame procese suvaldyta susitvenkusi energija, paverčianti paveikslą transgresijos objektu. Menininko atsisakymas kopijuoti regimosios tikrovės atvaizdus, priešingai – sąmoningas jų tirpdymas, uždengimas priartina prie dar Georges Bataille suformuluotų idėjų apie beformiškumą (informe) mene, būtiną kūrybinės intuicijos išlaisvinimo sąlygą. Tiek graikų chaoso kaip pasaulio pradžios mitas, tiek dabartinė Didžiojo Sprogimo teorija kalba apie vieną ir tą patį - beformiškume glūdinčią kūrybiškumo sėklą.

Adomas Danusevičius (g. 1984 m. Vilniuje) yra baigęs menų doktorantūros studijas Vilniaus dailės akademijoje, teorines ir praktines žinias gilinęs Danijos Karališkojoje menų akademijoje.  Nuo debiuto 2008 m. menininko kūryba buvo pastebėta ir įvertinta dailės kritikų, jo darbų įsigijo privatūs Lietuvos ir užsienio kolekcininkai, tarp jų - Lewben Art Foundation ir MO muziejus. Menininkas aktyviai dalyvauja grupinėse parodose Lietuvoje ir užsienyje, o ši paroda galerijoje „Vartai“ – jau tryliktoji asmeninė. 2018–2019 m. A. Danusevičius pelnė Bavarijos kultūros ministerijos apdovanojimą su stipendija kurti prestižinėje “Internationales Künstlerhaus Villa Concordia” menininkų rezidencijoje Bamberge (Vokietija). Menininko kūriniai iš debiutinės serijos „Karminas“, „Kamufliažinis vyriškumas ir kempiškasis blizgesys“ buvo pastebėti ir įtraukti į reikšmingą leidinį Queer!?: Visual Arts in Europe: Beeldende kunst in Europa (sud. Evert van Straaten, Anton Anthonissen, 2019), kurioje aptariama queer meno raida.

Mecenatas
Živilė ir Jonas Garbaravičiai

Globėjas
Renata ir Rolandas Valiūnai

Galerijos rėmėjai
Vilniaus miesto savivaldybė, VšĮ „Meno fondas“, Vilma Dagilienė, Romas Kinka, Clear Channel, „Lietuvos rytas“, „Ekskomisarų biuras“

Parodos grafinis dizainas
Laura Grigaliūnaitė

Parodos tekstas
Jolanta Marcišauskytė-Jurašienė   

Adomas Danusevičius, Be pavadinimo
Adomas Danusevičius, Be pavadinimo
Galerija Vartai

Lino Jusionio personalinės paroda „Augalai, kaminai ir plynės“

2019 m. vasario 7 – 2019 m. kovo 15 d.
Vasario 7 d. 18 val. galerija „Vartai“ kviečia žiūrovus į  gerai žinomo jaunosios kartos tapytojo Lino Jusionio personalinės parodos atidarymą. Parodos pavadinimas „Augalai, kaminai ir plynės“ padeda sukurti kelio filmams artimą nuotaiką bei pasimėgauti kviečiančią, akį ir protą įtraukiančią iliuziją. Minimalistinėmis priemonėmis kuriami peizažo elementai sukuria nostalgišką nuotaiką, o rafinuoti spalviniai perėjimai išduoda sąmoningai teikiamą pirmenybę grynajam vizualumui ir jo patyrimui.

Naujausiuose tapybos darbuose menininkas atkreipia dėmesį į dažnai nuvertinamą „akies geismo“ teisę, bei leidžia veikti vien tik vaizdui, kartais paliekant bet kokias asociacijas nuošalyje. Paskiri aiškios reikšmės neturintys peizažai jungiasi į prasmės stokojančią seką, leidžiančią žiūrovui klajoti paveikslų erdvėse. Atsikartodami peizažo elementai tarsi įgauna ženkliškumą, veikia kaip tropai. Nors kiekvienas motyvas žymi kažką individualaus, visi kartu veikia kaip tam tikri geismo objektai. Paveikslų erdvėse regimi objektai – tarsi prasiveržę kūrėjo libido pasireiškimai sterilioje, griežtai sustyguotoje, estetizuotoje erdvėje. Paveikslas – tai menininko geismo vaizdiniui realizacija ir polemiška įtampų, nuotaikų bei signifikantų erdvė.

„Grynas vizualumas, atsiribojantis nuo bet kokios reikšmės, mane vis labiau vilioja savo autentiškumu ir grynu vaizdinio geismu. Kita vertus, visada domino vaizdinio dvilypumas, kai jis gali likti nebylus, bet ir provokuoja interpretuoti. Šis dvilypumas yra kertinis, galvojant apie vaizdinį. Bet kokie mano tapybiniai sprendimai randasi kaip vienoks ar kitoks atsakas į jį, kartais labiau išplėtojant asociacijas, o kartais stengiantis jų visai išvengti, bandant paveikti žiūrovą grynu vizualumu“, – sako L. Jusionis.

Linas Jusionis (g. 1986 m.) 2007–2011 m. studijavo Vilniaus dailės akademijoje, įgijo bakalauro laipsnį, 2011 m. baigė freskos ir mozaikos magistro studijas. Nuo 2009 m. menininkas dalyvauja grupinėse, rengia asmenines parodas, ir tai bus jau ketvirtoji kūrėjo personalinė paroda galerijoje „Vartai“. L. Jusionio tapyba, vos debiutavusi, įgijo išties gausybę gerbėjų Lietuvoje, jo kūrinių yra įsigiję „Mo muziejus“, „Lewben Art Foundation“ ir kiti privatūs Lietuvos bei užsienio kolekcininkai.

Mecenatas Živilė ir Jonas Garbaravičiai
Globėjas Renata ir Rolandas Valiūnai

Parodos rėmėjai
Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Lietuvos kultūros taryba, „Clear Channel“

Grafinis dizainas Laura Grigaliūnaitė
   

Šalna. 2019 m.
Šalna. 2019 m.
  PUSLAPIS IŠ 2  >>> Archyvas