„Double Bills“ (liet. dvigubas seansas) – seansai, į kuriuos rugsėjo 27 d. kviečia „Meno avilio“ jaunieji programeriai. Šių peržiūrų išskirtinumas tas, kad viename seanse bus galima pamatyti šių metų Vilniaus dokumentinių kino festivalio (toliau tekste – VDFF) programos ilgametražį filmą ir ankstesnių metų Vilniaus tarptautinio trumpųjų filmų festivalio filmą (toliau tekste – VTTFF). Šie dvigubi, „Skalvijoje“ rodomų dokumentinių filmų seansai vyks VDFF metu.
Medijų edukacijos ir tyrimų centras „Meno avilys“, tęsdamas prieš daugiau nei dešimtmetį pradėtą audiovizualinio paveldo skaitmeninimo ir restauravimo projektą Sinemateka.lt, naujam gyvenimui prikėlė pirmųjų Lietuvos kino kūrėjų moterų filmus ir pristato programą „Pirmosios“. Jos premjera įvyks rugsėjo 24 d. 17 val. Vilniaus dokumentinių filmų festivalio metu, „Skalvijos“ kino centre.
Kiek žinome Lietuvos kino pradininkių? Kas kūrė Lietuvos kiną? Kas buvo pirmosios? Tiek Lietuvos, tiek pasaulio kino istorija vis dar stipriai įlytinta, o dėmesys neproporcingai skiriamas autoriams režisieriams ir jų filmams. Naujoje „Meno avilio“ restauruotų filmų programoje „Pirmosios“ iš užmaršties prikeliami trijų Lietuvos kino kūrėjų moterų reikšmingi darbai. Programos premjera ir vienintelis seansas įvyks rugsėjo 24 d. Vilniaus dokumentinių filmų festivalyje, „Skalvijos“ kino centre.
2000-aisiais rašytojas Rolandas Rastauskas, menininkas Dainius Liškevičius, architektai Tadas Balčiūnas ir Gintaras Kuginys, fotografai Saulius Paukštys ir Arūnas Baltėnas bei kiti žinomi šalies vyrai atvėrė savo spintų duris menininkams Valdui Ozarinskui ir Aidai Čeponytei. Iš to gimė video projektas „Vidurio Europos vyrai“. Iki šiol viešai beveik nerodytą dokumentinę, specialiai renginių ciklui po Liubarto tiltu „Gilios upės tyliai plaukia“ sumontuotą medžiagą bus galima pamatyti liepos 20 d. 21.30 val.
Ketvirtasis vasaros renginių ciklo „Gilios upės tyliai plaukia“ sezonas po Liubarto tiltu prasidės birželio 27 d. ir tęsis iki rugpjūčio 4-osios. Renginių repertuaras pasižymės tarpsritiškumu: kino seansus papildys susitikimai su menininkais (-ėmis), muzikos atlikėjų pasirodymai, literatūriniai, šiuolaikinio meno vakarai. Iš viso šią vasarą patiltėje įvyks 16 nemokamų renginių.
„Paryžius, Teksasas“ (1984), „Dangus virš Berlyno“ (1987), „Taip arti, taip toli“ (1993), „Pina“ (2011), „Žemės druska“ (2014) – tik keletas vieno žymiausių vokiečių kino režisierių Wim Wenders filmų. Jo naujausioje juostoje „Perfect Days“, kurią bus galima išvysti ir Lietuvoje, pagrindinį vaidmenį sukūręs Kōji Yakusho buvo pripažintas geriausiu aktoriumi tik ką pasibaigusiame Kanų kino festivalyje. Tai, žinoma, ne vienintelis W. Wenders laimėjimas Kanuose ir kituose svarbiuose apdovanojimuose: jau minėtas „Paryžius, Teksasas“ pelnė „Auksinę palmės šakelę“, „Dangus virš Berlyno“ apdovanotas už geriausią režisūrą ir t. t.
Pamatinė darbo mokykloje sąlyga, pasak istorijos, pilietiškumo ir lytiškumo mokytojo Antano Jonušo, yra neatsilikti nuo pasaulio.
„Travelogai: mąstyti kraštovaizdį“ – filmų programa, kuri nuo gegužės 3 iki 24 dienos bus rodoma „Meno avilio“ Sinematekoje. Į šią Lietuvoje menkai pristatytą ir aptartą travelogų filmų temą atsigręžta svarstant, kaip geopolitinių priežasčių sukeltas žmonių judėjimas po pasaulį keičia tapatybę ir namų sampratą. Visus seansus pristatys kino kritikės ir tyrėjos. Peržiūros nemokamos.
„Nebijoti“ – į klausimą „Ką daryti, kai jaunas žmogus panyra į vaizdo žaidimus?“ atsako edukatorius, vaizdo žaidimų kūrybos vadovas ir prodiuseris Vaidas Gecevičius. „Svarbiau išsiaiškinti, kodėl žaidžiama“, – priduria jis.
Rajono kebabinė, krepšinio aikštelės, parkai, kiemai, kelias į mokyklą ir pati mokykla jaunam, bręstančiam žmogui įgija kitas reikšmes, kai į tai jis pažvelgia pro objektyvą. Kasdienybė praranda nuobodulį ir pažadina smalsumą – mokiniai (-ės) ima ne tik matyti, bet ir pamatyti, o kartu ir kritiškai tai vertinti.