7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Monikos Radžiūnaitės darbų paroda „Ir aš tik žmogus“

LNM inf.
Nr. 4 (1496), 2024-01-26

Kazio Varnelio namuose-muziejuje atidaroma jaunosios kartos tapytojos Monikos Radžiūnaitės darbų paroda „Ir aš tik žmogus“. Erdvė parodai pasirinkta neatsitiktinai – būtent šio muziejaus ekspozicija, paremta skirtingų epochų eksponatų estetiniais ir prasminiais sąskambiais, atspindi pagrindinius menininkės kūrybos principus. Paties Varnelio rankomis sukurta erdvė matoma kaip už kasdienybės ribų tarpstanti muziejinio sakralumo erdvė. Šiai sampratai didelę įtaką padarė ilgametė dailininko praktika bažnytinės dailės srityje, tačiau tiesioginių nuorodų į sakralinį meną muziejuje nėra.

Parodos „Ir aš tik žmogus“ koncepcija remiasi Radžiūnaitės plėtojama kūrybine klaidos strategija. „Klaidingas“ skaitymas atsiskleidžia menininkės perkuriamoje ikonografijoje, su „Google“ vertėju į lotynų kalbą verčiamuose paveikslų pavadinimuose, glitch*-gotikinėje parodos architektūroje. Žiūrovas provokuojamas kritiškai reflektuoti teksto ir vaizdo sąveiką. Koks vaizdas, visuomet buvęs ištikimu religijų tarnu, šiandien galėtų papildyti šventuosius tekstus? O kokia nauja religija gimtų iš šiandienos vaizdų kultūros?

Galerija tampa bažnyčios nava, kurioje gimsta nauja ir mums dar nepažini religija. Tai žaidimas žiūrovo sąmonėje kylančiais vaizdiniais, kviečiantis tyrinėti subjektyvias vizualines patirtis. Pagrindinėje parodos ašyje atsiranda muziejinis eksponatas – monstrancijos dėklas. Fizine ir muziejine prasme tuščias objektas tampa Radžiūnaitės kūrybinės strategijos metafora – primiršti ikonografiniai motyvai paveiksluose užpildomi naujomis reikšmėmis ir kuria savą semantinę sistemą.

Monika Radžiūnaitė (g. 1992) atstovauja jaunajai Vilniuje kuriančių tapytojų kartai. Menininkės braižui būdinga ironija, istorinių ir kultūrinių siužetų transformacija – ne apeliuojanti į faktinę, chronologinę ar tematinę praėjusių laikų tikrovę, o šėliojanti naujomis simbolių, aliuzijų ir įvaizdžių sąsajomis.

Paroda Kazio Varnelio namuose-muziejuje atidaroma sausio 31 d. 18 val. ir veiks iki spalio 2 d.

 

* Glitch (angl. trikdžių / gedimo) estetika – tikslingas skaitmeninių ar analoginių klaidų naudojimas kūryboje.

 

Kūrybinė komanda: kuratorė Indrė Urbelytė, architektė Gabrielė Černiavskaja, grafikos dizainerė Monika Radžiūnaitė, koordinatorė dr. Daiva Vaišnienė, vertėja Aistė Radžiūnaitė, edukatorė Brigita Rimkutė

Komunikacija: Santa Lingevičiūtė, Aušra Leonavičiūtė

Parodos partneris: Galerija „Vartai“

Menininkės kūrybą dalinai finansuoja Lietuvos kultūros taryba

Žymos:
LNM inf.,