7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Pagrįsti pagrindai: Prisiderinant prie chroniškumo ritmų

Nidos meno kolonija
Nr. 25 (1390), 2021-06-25
Dailė Anonsai

2021 m. liepos 16  – rugsėjo 12 d. 

Paroda veikia antradieniais – sekmadieniais, 10–17 val. 

Vilniaus dailės akademijos Nidos meno kolonija

E. A. Jonušo g. 3

Nida LT-93127

Dalyvaujantys menininkai: Clarissa Thieme, Wendelien van Oldenborgh, NSRD (The Workshop of Restoration of Unfelt Feelings – liet. Nejaustų jausmų restauravimo dirbtuvės), Ayreen Anastas ir Rene Gabri,Beatriz Santiago Muñoz

 

Kuratorė: Azar Mahmoudian

 

Visų dalyvaujančių, prieš apsilankymą parodoje, prašome užpildyti registracijos formą.

Ši paroda ir atvirų seansų programa permąsto sąveikos epizodus tarp afektinės politikos ir kino, kai radikalios organizuotų kūnų rikiuotės atsiduria kūrinių įgyvendinimo ir, kartais, tematikos centre. 

 

Eksponuojama judančio vaizdo praktikų kolekcija apima skulptūrines instaliacijas, archyvinę medžiagą ir filmus, kurie pasitelkia fikciją, taip pat tuos, kurie visiškai atsisako vaizdinijos. Juose eksperimentuojama su istorinėmis kinematografinės erdvės aprėptimis kaip liudijimo terpe, kuri taip pat yra fizinė ir mintinė aplinka: prieglobstis, nevienalytė saugykla su nerimą keliančia galia įgyvendinti, atblokuoti ir prižiūrėti socialumo formas. Tai įgyvendinama per situacijas – nepažįstamųjų grupei drauge mąstant tamsioje ryškykloje – arba įtampas, kylančias skylant filmo autorystei; tai čia nepertraukiamas kelias ir įvairūs pasikartojimai, vedantys į tapimo vieniu patirtį, išverčiami į estetinius pasirinkimus ir struktūrines derybas. 

 

Dalyvaujantys menininkai vis aplanko praeitis, kurios buvo per anksti paverstos istorija: kolektyvinio geismo, kovos ir patekimo į spąstus epizodus, savo pačių ar kitų kūrėjų ankstesnius filmus. Ir nors atrodo, kad mūsų politinės kovos šiurpiai pakartojamos, filmai iš naujo artikuliuoja, ką reiškia pergalvoti pasaulius ir liudyti šį procesą: akloje filmo versijoje siūloma užsiimti giliojo klausymosi praktika, specialioje partitūroje akys vedamos šokti “pro išsiliejusias apytikrumo ribas”, kamera staiga išryškėja arba žiūrovams pasiūloma atlikti rūpesčio aktą – „prižiūrėti“ filmo pasaulį. 

 

Bet kas yra šis troškimas lankytis iš naujo? Ar tai sielos sugrįžimas į jos surandavimo vietą vėl ir vėl, kad būtų galima išgyti? Ar tai atminimo ritualas? O gal tai paveldimumo ir įsiskolinimo pripažinimas, kuriame trans-istoriniai saitai arba tarp-kartinis laikas ir atmintis tampa pagrindu įsitvirtinti dabarties – arba dabartį pasivejančioms – kovoms?

 

Galbūt tai įvyksta iš naujo išmokus laikinumus, per kuriuos formuojami politinės galios suvokimai. Ar galėtume atsisakyti krizinio ir ištikties laiko, įsijungdami į chroniškus laikinius ritmus, nuo neišvengiamo iki tęstinio ir kasdienio? Kaip suprasti istorijos pasikartojimus arba nuolatinės kovos sąlygas ne kaip kilpas (ar spragas), bet kaip išsiplėtusias dabartis ir būtis? Ar galime vietoje „vėl ir vėl ir vėl“ galvoti: dabar ir dabar ir dabar ir dabar? 

 

Paroda ir atvirų seansų serija NMK yra viena iš daugianarės programos Pagrįsti pagrindai: bičiulystės tektonika (2018–2021 m.), kuruojamos Azar Mahmoudian, dalių. Ankstesnės programos versijos pristatytos MAAT ir Rua das Gaivotas Lisabonoje; Tensta Konsthal Stokholme, o naujas numatoma pristatyti SAVVY CONTEMPORARY Berlyne; Antoni Tàpies fonde Barselonoje; Londono Karališkajame menų koledže ir kitur. 


NMK ragina visus lankytojus nepamiršti apsaugos priemonių siekiant užkirsti kelią Covid-19 plitimui: parodos erdvėje dėvėti kaukes ar kitas tinkamas veido dangas ir laikytis saugaus atstumo nuo kitų lankytojų ir darbuotojų. Vienu metu erdvėje galinčių būti žmonių skaičius bus ribojamas. Prašome linkti namuose, jeigu jums pasireiškė Covid-19 simptomai arba įtariate turėję kontaktą su sergančiu asmeniu.
 

Paroda yra „4K: nuo konflikto iki konsensuso per kūrybiškumą ir kultūrą“ projekto dalis, finansuojama Europos Sąjungos programos „Kūrybiška Europa“ ir Lietuvos kultūros tarybos.