7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Deimantui Narkevičiui tarptautinio Oberhauzeno kino festivalio prizas

„Kultūros žibinto“ inf.
Nr. 20 (1257), 2018-05-18
Kronika

Deimanto Narkevičiaus „Dėmės ir įbrėžimai“ tapo gegužės 7 d. pasibaigusio 64-ojo tarptautinio Oberhauzeno trumpametražio kino festivalio laureatu. Jam skirtas tarptautinės konkursinės programos Didysis prizas (Grand Prize of the City of Oberhausen) ir 8 tūkstančiai eurų. „Dėmės ir įbrėžimai“ –  trumpametražis filmas, apmąstantis XX a. amžiaus 8-ojo  dešimtmečio pradžioje Vilniuje įvykusį Andrew Lloydo Webberio roko operos „Jėzus Kristus – superžvaigždė“ pastatymą – išskirtinį, nors visuomenei mažai žinomą sovietmečio alternatyvios kultūros įvykį. Pasak tarptautinio žiuri (Katie Davies (D.Britanija), Kristy Matheson (Australija), Peter Milat (Kroatija), Timo Soppela (Suomija), Daniel Queiroz (Brazilija), ši stereoskopinė ir skulptūrinė iliuzija dekonstruoja garsą, vaizdą, buvimą ir nebuvimą, išplečia projekcijos erdvę. Tai – unikalus kino patirties tyrinėjimas, kartu puikus atsakymas į šių metų festivalio temą „Atsisveikinimas su kinu“.

 

Tarptautinės programos prizais taip pat apdovanoti  Evos Stefani filmas „Manuskriptas“ („Hirografo“, Graikija) bei Dmitrijaus Venkovo „Moskovijos himnai“ („Gimny Moskoviji“, Rusija). Pastarasis filmas pelnė ir FIPRESCI apdovanojimą.

 

1954 m. įsteigtas Tarptautinis Oberhauzeno trumpametražio kino festivalis yra seniausias šios rūšies kino festivalis pasaulyje ir viena didžiausių bei svarbiausių institucijų, pristatančių mažąsias kino formas. Čia kasmet pateikiamos kelios konkursinės programos, iš kurių svarbiausia – tarptautinis konkursas. Šiame ne kartą apdovanoti lietuvių režisierių filmai. Pastaraisiais dešimtmečiais festivalyje rodomi ne tik kino, bet ir vizualaus meno srityje kuriančių menininkų filmai. 2016 m. sukurta Deimanto Narkevičiaus 3D juosta „2015 liepos 20-oji“ buvo taip pat įvertinta festivalio apdovanojimu. Abiejų 3D darbų postprodukciją įgyvendino Kostas Radlinskas.