Lietuvos kultūros taryboje (LKT) steigiamas Stebėsenos ir analizės skyrius, kuris, bus atsakingas už kultūros sektoriaus ir LKT taikomo finansavimo modelio aktualumo analizę, išvadų dėl kultūros politikos modelio tobulinimo rengimą, kultūros srities statistinių duomenų rinkimą, apdorojimą ir pristatymą visuomenei. Nors poreikis tokiai veiklai buvo numatytas dar vykdant kultūros finansavimo reformą ir steigiant LKT, tačiau tam būtini resursai nebuvo skirti. Įgyvendinant XVII Vyriausybės programą, LR Kultūros ministerijos iniciatyva buvo sukurtos sąlygos efektyvesnei kultūros procesų analizei ir jos rezultatų integravimui į kultūros politikos formavimo ir įgyvendinimo procesus.
Pagrindinis steigiamo skyriaus tikslas – vykdyti kultūros ir meno finansavimo sistemos stebėseną, analizuoti kultūros ir meno procesų raidą bei organizuoti ir įgyvendinti kultūros srities tyrimus, prisidėsiančius prie įrodymais grįsto kultūros politikos formavimo ir įgyvendinimo. „Stebėsenos ir analizės funkcija – vienas esminių sveikos finansavimo sistemos elementų. Tikiu, kad besibaigiant ketvirtiems LKT veiklos metams, šis skyrius jau turės pakankamai lyginamųjų duomenų, kad įvertintų finansavimo įtaką kultūros ir meno procesų raidai bei laisvės savo įžvalgomis pasidalinti su Tarybos nariais, kitomis valstybės institucijomis ir visuomene. Džiaugiamės Kultūros ministerijos palaikymu ir supratimu, jog aiškiais ir pamatuotais duomenimis grįsti sprendimai yra būtina kultūros politikos formavimo ir įgyvendinimo sąlyga, tą steigiamu skyriumi ir tikimės pasiekti“, – teigia LKT pirmininkė Daina Urbanavičienė.
Lietuvos kultūros taryba skelbia kultūros ir meno kūrėjams skirtų edukacinių valstybės stipendijų konkursą. Siekiant skatinti kultūros ir meno kūrėjų individualią kūrybinę veiklą, šios stipendijos skiriamos profesiniam meistriškumui tobulinti, dalyvaujant seminaruose, konferencijose, simpoziumuose, kursuose, stažuotėse ir kitose edukacinėse veiklose.
Į ne ilgesniam nei 6 mėnesių laikotarpiui skiriamas stipendijas gali pretenduoti tik fiziniai asmenys – Lietuvos Respublikos, kitų Europos Sąjungos valstybių ir trečiųjų valstybių piliečiai, jeigu jų veiklos objektas yra Lietuvos menas ir kultūra bei jų sklaida.
Festivalis „Jauno teatro dienos“ Klaipėdoje
Šiemet JTD festivalis koncentravosi ne į spektaklių programą, nors ji ir vainikavo savaitę trukusį renginį, o į keturias dienas vykusias kūrybines dirbtuves, skirtas profesionaliems aktoriams. Tad JTD rengėjai atviros atrankos būdu subūrė kelias dešimtis jaunų aktorių iš visos Lietuvos dirbti su penkiais režisieriais: Jonu Terteliu, Gildu Aleksa, Loreta Vaskova, Jeanu-Cyrilu Vadi (Prancūzija) ir Zacharu Chungurejevu (Rusija). O kad komandoms nieko netrūktų, kartu dirbo ir teatrologai Silvija Čižaitė-Rudokienė, Goda Dapšytė, Sigita Ivaškaitė, Kristina Steiblytė ir Andrius Jevsejevas. Šios Lietuvos teatrui neįprastos kūrybinės komandos rengėjų buvo įmestos į dar neįprastesnes aplinkybes: kas rytą visiems dalyviams susirinkus prie skelbimų lentos paaiškėdavo, kas su kuo dirbs, kurioje iš viešųjų erdvių teks dirbti (geležinkelio stotyje, prekybos centre, Laikrodžių muziejaus kiemelyje, Senajame turguje ar Kultūros fabrike) ir kokią temą tądien teks pusdienį nagrinėjus (pabėgėlių, Černobylio, atostogų ar ekologijos) pakaitomis pristatyti kolegoms ir Klaipėdos miestiečiams penkiolikos minučių trukmės pasirodymais. Po pasirodymų sekė išsamios diskusijos, rytais aktorių laukė vis kitokie praktiniai seminarai, o festivalio pabaigoje įvyko dvi teatrologo ir prodiuserio Audronio Liugos paskaitos. Be to, paraleliai visam šiam veiksmui Valentinas Masalskis ir Vidas Bareikis apsikeitė savo vadovaujamų aktorių kursų Klaipėdos universitete ir Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje studentais ir padėjo pagrindus ilgalaikiam kūrybiniam bendradarbiavimui. Tai pirmas toks artimas šių aukštųjų mokyklų kontaktas ir norėtųsi tikėti, kad jis lems ir daugiau pokyčių.
Jaunų Latvijos režisierių spektakliai Rygoje
Vienas iš jų – Sankt Peterburge ir Londone režisūros studijas baigęs Vladislavas Nastaševas. Valmieros dramos teatre režisuota „Freken Julija“ – jau trečias režisieriaus bandymas išnarplioti Augusto Strindbergo dramos mįslę. Regis, pagrindiniu raktu šįkart tapo nepažabojamas