Muzika

"Muzikos barai" su M.K. Čiurlionio konkurso laureatų CD

nauji leidiniai

Šią savaitę pasirodė "Muzikos barų" spalio numeris su kompaktine plokštele (tai jau 50-asis žurnalo CD), kurioje skamba kūriniai iš 2003 m. tarptautinio M.K. Čiurlionio pianistų ir vargonininkų konkurso finalinių perklausų. Pianistų konkurso I premijos laimėtoja Sonata Alšauskaitė skambina P. Čaikovskio Koncerto Nr. 1 b-moll pirmąją dalį, II vietos laureatė pianistė Irina Zacharenkova – F. Chopino Koncerto Nr. 2 f-moll antrąją dalį, Hiroko Koseki (fortepijonas, III premija) – L. van Beethoveno Koncerto Nr. 4 G-dur trečiąją dalį. Kompaktinėje plokštelėje įrašyti ir vargonininkų konkurso laureatų pasirodymai: Els Biesemans (I premija) atlieka M. Regerio Sonatos Nr. 2 d-moll II–III dalis, Matthias Franzas Maierhoferis (II premija) – J.S. Bacho Pasakaliją c-moll, o latvių vargonininkė Inese Ozola-Ozolina kompaktinę plokštelę užbaigia M.K. Čiurlionio Fuga b-moll.

Žurnalas skaitytojams taip pat siūlo ekspresyviais komentarais interneto svetainės lankytojų jau vertintus kasdienius reportažus iš rugsėjo 13–30 d. vykusių M.K. Čiurlionio konkurso perklausų (Rima Povilionienė, Lina Navickaitė, "Karšti" reportažai iš pasibaigusio konkurso"). Lietuviškąją fortepijono meno istoriją, mūsų pianistų iniciatyvas reaguojant į naujausius lietuvių kompozitorių kūrinius fortepijonui aptaria Saulius Gerulis ("Kai kurie lietuvių fortepijono meno istorijos puslapiai"). Baritonas Vytautas Juozapaitis "Muzikos barams" pasakoja apie svarbiausius savo vaidmenis, kelią į muzikos pasaulį, kūrybinio gyvenimo nuotykius, būsenas ir planus (Justa Adomonytė-Šlekaitienė, "Vytautas Juozapaitis: "Muzika – dvasios palaima").

Žurnalo rubrikoje "Premjera" šįkart – Boriso Eifmano baleto "Rusiškasis Hamletas" recenzijos bei paties Eifmano pasvarstymai apie esminius savo kūrinio momentus (B. Eifmanas, Aliodija Ruzgaitė, Helmutas Šabasevičius, "Rusiškasis Hamletas – lietuviška premjera"). Živilė Stonytė pasakoja apie rugsėjo viduryje vykusį senosios muzikos festivalį "Banchetto musicale" ("Muzikinės rudens puotos atgarsius prisimenant"), o kompozitorė Diana Čemerytė prisimena Vokietijoje kasmet organizuojamas "Europos kamerinės muzikos dienas", šiemet vykusias autentiškoje Ravensbriuko moterų koncentracijos stovykloje ("Muzika Ravensbriukui"). Tradicinėje "Didžiojoje salėje" – Tomo Bakučionio, Vytautės Markeliūnienės, Edmundo Gedgaudo, Mildos Čiužaitės recenzijos iš koncertų didžiosiose Vilniaus salėse. E. Gedgaudas "Muzikos baruose" recenzuoja du per koncertus Kongresų rūmuose įrašytus CD: tai Gintaro Rinkevičiaus diriguojamo Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro atliktos L. van Beethoveno "Missa Solemnis" ir G. Mahlerio Simfonija Nr. 2 ("Prisikėlimo") (E. Gedgaudas, "Apie sacrum ir profanum").

Šiame "Muzikos barų" numeryje vėl ruošiamės premjerai: Laima Jonušienė pasakoja apie A. Schönbergo kūrinį "Mėnulio Pjero" ("Pierrot Lunaire"), jį žiemą išgirsime Nacionalinėje filharmonijoje. Julius Finkelšteinas pristato kylančią žvaigždę – dainininkę Aną Netrebko. Tradicinėje džiazo skiltyje Aušra Listavičiūtė tęsia Vojtecko Hueberio pasakojimą apie čekų džiazo istoriją, o lietuviškąją džiazo sceną reprezentuoja rugsėjo mėnesį vykęs stilingas ir konceptualus "Vilnius Jazz 2003" festivalis (Algirdas Klova, Linas Paulauskis, "Vilnius Jazz" spalvos, garsai, vaizdai").

MB inf.