Martinui Scorsese – 80 metų
Jubiliejaus proga kolegos atskleidė, ką jiems reiškia Martino Scorsese kūryba, ir nurodė mėgstamiausius režisieriaus filmus.
Francis Fordas Coppola
Sutikau Scorsese prieš daugelį metų. Iš karto pasijutau tarsi suradęs seniai prarastą pusbrolį, tokį pat italų kilmės amerikietį kaip ir aš, tokio paties stiliaus: tie patys kvapai virtuvėje, tie patys nuostabūs tėvai ir tas pats jausmas esant ir amerikiečiu, ir italu.
Iškart pamėgau jo pirmą man parodytą filmą „Kas beldžiasi į mano duris?“ („Who's That Knocking at My Door“, 1967). Pamėgau kiekvieną jo filmą iš eilės. Mačiau, kaip juos kūrė.
Martis yra geriausias kino mokytojas pasaulyje. Jis neabejotinai prisijungia prie žymiausių šių dienų kino kūrėjų – galbūt su dar dviem ar trimis. Sveikinu jį su gimtadieniu ir linkiu nuostabaus dešimtmečio.
Steve’as McQueenas
Scorsese puikiai kuria įžangines scenas. Man labai patinka viena „Bjaurių gatvių“ („Mean Streets“, 1973) scena, kurioje Robertas De Niro pirmą kartą įžengia į barą. Harvey Keitelis jį stebi, viskas vyksta sulėtintai, garso takelyje skamba „Jumping Jack Flash“. Tai vienas geriausių veikėjo pristatymų, kokius tik yra tekę matyti: nuostabus muzikos, vaizdų ir choreografijos kūrinys.
Taip pat įsiminė De Niro, filme „Kazino“ („Casino“, 1995) laukiantis dykumoje Joe Pesci. Ar Pesci yra jo draugas, ar priešas? Jis dar nežino. Tai visiškai neįtikėtina ir taip gražu: automobilis, atsispindintis akiniuose nuo saulės, muzika – dar viena įžanga, dar viena nežinomybė, kas įvyks.
Ir, žinoma, kovų scenos filme „Įsiutęs bulius“ („Raging Bull“, 1980). Prisimenu, kai pirmą kartą mačiau jį 9-ojo dešimtmečio pabaigoje Londono kino teatre „Scala“: aplink lakstė pelės, mėtėsi šiukšlės, o jausmas buvo toks, tarsi būčiau prie ringo. Prisimenu smūgių ir mušimų garsus. Jie buvo tokie stiprūs, vidiniai.
Scorsese filmuose yra dinamiškumo ir fiziškumo, kuris padarė daug įtakos mano kūrybai. Kaip vizualaus meno kūrėjas suprantu, kad ypatingai svarbus ne galvojimas, o darymas. Tu gali ką nors parašyti, gali ką nors sugalvoti, bet filmavimo aikštelėje turi tai įgyvendinti. Kai kuriu filmą, negalvoju apie Tarkovskį, Kieslowskį, Bergmaną ar kitus, galvoju tik kaip viską, ką galiu, padaryti geriausiai, – ir tai galiu įvertinti žiūrėdamas Scorsese filmus.
Woody Allenas
Man patinka visi Marčio filmai, bet „Geri vyrukai“ („Goodfellas“, 1990) – vienas geriausių kada nors sukurtų amerikietiškų filmų. Tai tiesiog nuostabus, nuostabus filmas. Aš negalvoju apie išskirtines paskiras scenas, man tiesiog patinka visas filmas: kaip jis nufilmuotas, aktorių atranka, vaidyba – tai puikus kūrinys. Kai pamačiau jį pirmą kartą, iškart pamėgau. Mačiau visus jo filmus. Martis yra vienas iš nedaugelio režisierių, kurio filmus verta žiūrėti nuolat.
Mes labai skirtingi. Martis yra tamsiosios Manhatano pusės poetas, o aš žmogus, kuris pamatė miestą romantiškesniu žvilgsniu. Spėju, kad tokį skirtumą lėmė tai, jog Martis įspūdį apie Manhataną susidarė augdamas miesto centre, o aš – iš Holivudo filmų. Jo įspūdžiai apie Niujorką labai tikri ir tikslūs, o manieji visada buvo stipriai paveikti Niujorko idėjų, kurios galėjo egzistuoti arba neegzistavo. Martis pajuto tikrą gyvenimo Mažojoje Italijoje skonį ir su dideliu užsidegimu bei tikslumu kūrė apie tai filmus.
Visus sveikinimus galite perskaityti: https://www.theguardian.com/film/2022/nov/11/martin-scorsese-at-80-francis-ford-coppola-steve-mcqueen-woody-allen-greatest-director-alive
Jimmy Kimmelis vėl ves „Oskarus“
2023 m. „Oskarų“ ceremoniją ves pokalbių laidų vedėjas Jimmy Kimmelis, pranešė JAV kino meno ir mokslo akademija. Kimmelis, anksčiau jau du kartus vedęs „Oskarų“ teikimo ceremoniją, dar kartą pasirinktas siekiant sugrąžinti renginio populiarumą.
Kimmelis, kuris prodiusuoja ir veda laidą „Jimmy Kimmel Live!“ kanale ABC juokauja: „Būti pakviestam vesti „Oskarų“ ceremoniją trečią kartą reiškia arba didžiulę garbę, arba spąstus. Bet kuriuo atveju esu dėkingas Akademijai, kad pakvietė mane taip greitai po to, kai visi jau atsisakė.“
Akademija mažai kalbėjo apie pražūtingus reitingus. 2021 m. „Oskarai“ sulaukė prasčiausio visų laikų žiūrimumo – 10,4 mln. žiūrovų; 2022 m. žiūrimumas išaugo 58 procentų, bet žiūrovų skaičius vis tiek siekė tik 15,4 milijono. Palyginimui, 2018 m. kai renginį vedė Jimmy Kimmelis, sulaukta 26,6 mln. žiūrovų.
Akademijos vadovybė vis dar svarsto siūlymus, kaip „pagyvinti“ tiesioginę transliaciją, įskaitant nepopuliarų sprendimą atsisakyti „amatininkų“ apdovanojimų pristatymo, siekiant sutrumpinti renginio trukmę. Taip pat galvojama plėsti „raudonojo kilimo“ renginio dalį, panašiai kaip prestižiniame mados renginyje „Met Gala“.
2023 m. „Oskarų“ apdovanojimai vyks kovo 12 d. Los Andžele.
Seanas Pennas perdavė savo „Oskarą“ Ukrainos prezidentui Zelenskiui
Volodymyro Zelenskio instagramo paskyroje paskelbtame vaizdo įraše aktorius Seanas Pennas išima „Oskaro“ statulėlę iš maišo ir padeda ant stalo priešais Zelenskį sakydamas: „Jaučiuosi siaubingai. Tai tau. Tai tik simbolinis kvailas dalykas, bet jei žinosiu, kad tai čia su tavimi, jausiuosi geriau ir stipriau šioje kovoje.“
Taip pat pridūrė: „Kai laimėsit, grąžink ją į Malibu. Jaučiuosi daug geriau žinodamas, kad dalis manęs yra čia.“
Kai Pennas išreiškė savo dėkingumą, Zelenskis atsakė tuo pačiu: „Labai tau dėkojame.“ Savo instagramo vaizdo įrašo antraštėje Zelenskis rašo: „Seanas atsinešė savo statulėlę kaip tikėjimo mūsų šalies pergale simbolį. Statulėlė bus Ukrainoje iki karo pabaigos. – Ir priduria: – Ačiū už tokią nuoširdžią paramą ir reikšmingą indėlį į Ukrainos populiarinimą pasaulyje!“
Seanas Pennas yra laimėjęs du „Oskarus“ už geriausią vyro vaidmenį – 2003 m. už filmą „Mistinė upė“ ir 2008 m. už „Milką“.
Parengė Gina Kimantaitė