7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Kai atsidarys kino teatrai

Ko laukti 2021-aisiais

Nr. 4 (1369), 2021-01-29
Kinas
„The Electrical Life of Louis Wain“
„The Electrical Life of Louis Wain“

Nors vis dar neaišku, kada atsidarys kino teatrai ar kino festivaliai pakvies ne į virtualius seansus, laukiamiausių filmų sąrašas pildosi. Didžiosios Holivudo studijos dar atidėlioja premjeras, o filmą apie naujus Džeimso Bondo nuotykius vėl nukėlė, dabar jau į spalio 8 dieną. Pateikiame filmus, kurių laukia (kai kurių ir ne vienus metus) festivalinio kino gerbėjai, – bent jau pas mus labiau tikėtina, kad juos parodys kino festivaliai.

 

„Anetė“ („Annette“)

Neseniai viename interviu Marion Cotillard prisipažino: „Susitikau su režisieriumi Leos Caraxu prieš kokius trejus metus, tada buvau nėščia ir nenorėjau filmuotis. Po dvejų metų paskambino prodiuseris ir pasakė, kad filmavimas dar neprasidėjo. „Anetės“ istorija man pasirodė ypatinga, gili ir poetiška. Tai muzikinė komedija, joje vaidinu operos dainininkę. Mėgstu dainuoti, o Adamas Driveris – ypatingas aktorius.“ Driveris ilgai lauktame Caraxo filme vaidina komiką. Režisierius nemėgsta kalbėtis su žiniasklaida, tad apie „Anetės“ siužetą žinoma visai nedaug. Iš visko sprendžiant, ši muzikinė komedija – pasakojimas apie paslaptingą Cotillard ir Driverio poros dukterį ir jos ypatingą likimą. Muzikine filmo puse rūpinosi kompozitorius ir muzikos prodiuseris Mariusas de Vriesas, kurio dainos skamba filme „Kalifornijos svajos“ (jei pamiršote, taip lietuviškai vadinasi „La La Land“).

 

„Bergmano sala“ („Bergman Island“)

Mia Hansen-Løve („Ateitis“) dar 2019 m. baigtame, bet taip ir nepasirodžiusiame filme sugebėjo įgyvendinti ne vieno sinefilo svajonę – jos herojai vasarą leidžia Švedijoje, Forės (Fårö) saloje, kurioje gyveno Ingmaras Bergmanas. Filmo herojai – amerikiečių kinematografininkų pora. Saloje jie ieško įkvėpimo rašyti ir aiškinasi santykius. „Bergmano salos“ scenarijus greičiausiai autobiografiškas: prieš kelerius metus Hansen-Løve išsiskyrė su prancūzų režisieriumi Olivier Assayasu, su kuriuo buvo kartu penkiolika metų. Kita vertus, visi šios kūrėjos filmai daugiau ar mažiau autobiografiški. Pagrindinius vaidmenis naujajame sukūrė Vicky Krieps („Nutrūkęs siūlas“), Mia Wasikowska ir Timas Rothas.

 

„Cry Macho“

Devyniasdešimtmetis Clintas Eastwoodas ne tik režisavo šį filmą, bet ir sukūrė jame pagrindinį vaidmenį – buvusios rodeo žvaigždės, senatvėje prižiūrinčio arklius. Darbdavys paprašo jo parvežti iš Meksikos vienuolikos metų sūnų, kuris ten gyvena su motina alkoholike. Keistos keliautojų poros kelionė bus netrumpa ir taps berniukui gyvenimo ir vyriškumo pamoka.

 

„Girokasteris“ („Girokastra“)

Girokasteris – tai Albanijos miestas. Čia savo debiutinį filmą ir kūrė Jurijus Arabovas, Aleksandro Sokurovo, Kirillo Serebrennikovo filmų scenarijų autorius, rusų rašytojas ir poetas. Debiutinio filmo scenarijų albanų kvietimu Arabovas rašė kartu su albanų literatūros klasiku Ismailu Kadare. Filmas nukelia į 7-ojo dešimtmečio Albaniją. Maskvos universitete filologiją baigusi Katia išteka už jauno istoriko albano ir kartu su vyru gyvena Girokasteryje. Netrukus po to, kai parodoje Katia pasikalba su diktatoriumi Enveru Hoxha, jos vyrą suima, pateikia sufabrikuotą kaltinimą, nuteisia už šnipinėjimą ir sušaudo. Kalėjime atsiduria ir filmo herojė, o jos prižiūrėtoja tampa geriausia draugė. Pasak Arabovo, jam labai pagelbėjo filmo meniniu vadovu tapęs Sokurovas, kuris ne tik padėjo gauti pinigų iš albanų, bet ir „dengė“ jį per konfliktus su prodiuseriais. Arabovas mano, kad filmo tema – valstybės teroras prieš asmenybę – aktuali ir dabar.

 

„Gierekas“ („Gierek“)

Edwardas Gierekas tapo Lenkiją valdančios komunistų partijos pirmuoju sekretoriumi 1970-aisiais, kai kilo darbininkų protestai. Jis pradėjo įvesti į ekonomiką rinkos elementus, liberalizavo šalies politinį gyvenimą ir net įsileido popiežių Joną Paulių II. Tačiau 1976-aisiais ir vėl kilo darbininkų protestai, nes kainos nuolat augo, o ekonominė krizė tik didėjo. Gierekas valdė iki 1980 m., kai prasidėjo masiniai streikai ir įsikūrė „Solidarumas“. Michało Węgrzyno filmas apims Giereko gyvenimo tarpsnį nuo 1970-ųjų iki karinės padėties įvedimo. Pagrindinį vaidmenį atlieka Michałas Koterskis. Įdomu, ar kada sulauksime biografinio filmo apie kurį nors sovietinės Lietuvos „pirmąjį sekretorių“?

 

„Killers of the Flower Moon“

Šiame Martino Scorsese’s filme pirmąkart susitiks du režisieriaus mėgstami aktoriai – Robertas De Niro ir Leonardo DiCaprio. Jie vaidina pasakojime apie tai, kaip buvo tiriamos indėnų žudynės 3-iojo dešimtmečio Oklahomoje. Paaiškėjo, kad kalti naftininkai, nenorėję dalytis pelnu su indėnais. Filmavimo pradžia buvo vis atidėliojama, dabar ji numatyta vasarį, bet filmą planuojama parodyti dar šių metų pabaigoje. 200 milijonų jam skyrė „Apple“.

 

„Memoria“

Dar vienas jau ilgokai išleidimo į ekranus laukiantis filmas – pirmasis anglų kalba kurtas tajų režisieriaus Apichatpongo Weerasethakulo pasakojimas apie škotę orchidėjų specialistę, kuri lanko savo sergančią seserį Kolumbijoje, Bogotoje. Kelionėje filmo herojė susidraugauja su prancūzų archeologe ir jaunu vietiniu muziku. Tačiau kiekvieną naktį ji girdi vis stipresnius garsus, trukdančius užmigti... Pagrindinius vaidmenis sukūrė Tilda Swinton, Jeanne Balibar ir Elkinas Diazas.

 

„Sentencija“

Rusų kritikų su Davido Lyncho filmais lyginama Dmitrijaus Rydakovo sudėtinga drama – pasakojimas apie paskutinius rašytojo Varlamo Šalamovo, garsiųjų „Kolymos apsakymų“ autoriaus, gyvenimo mėnesius. Šalamovas didžiąją gyvenimo dalį praleido Stalino lageriuose, o grįžęs netrukus atsidūrė senelių prieglaudoje. Filme jį aplanko du ištikimi gerbėjai, siekiantys surinkti visą rašytojo kūrybą ir ją katalogizuoti. Viena koja jau būdamas kape Šalamovas vis dar intensyviai dirba. Pagrindinius vaidmenis atlieka Aleksandras Riazancevas, Pavelas Tabakovas, Fiodoras Lavrovas, Aliona Konstantinova.

 

„Suvenyras. Antroji dalis“ („The Souvenir: Part II“)

Scorsese’s prodiusuotas ir prieš kelerius metus „Scanoramos“ parodytas Joannos Hogg filmas „Suvenyras“ – autobiografinis pasakojimas apie merginą iš britų aukštuomenės, kuri įsipainioja į sudėtingus santykius su visais požiūriais niekam tikusiu jaunuoliu, – sulaukė daug dėmesio ir Lietuvoje. Filmo tęsinyje Hogg, matyt, pasakos, kaip klostėsi vėlesni jos jaunystės įvykiai. Filmas nukels į 9-ojo dešimtmečio Londoną ir rodys dar vieną kino režisūrą studijuojančios merginos meilės nuotykį. Vėl pamatysime Tildą Swinton ir jos dukterį Honor Swinton Byrne, prie jų prisidėjo Tomas Burke’as ir Ariana Lebed.

 

„Soggy Bottom“

Apie naująjį Paulo Thomo Andersono filmą vis dar žinoma labai nedaug: tai pasakojimas apie moksleivį, kuriantį vaidmenis Holivude. Jį įkūnijantis Cooperis Hoffmanas – Andersono filmuose vaidinusio aktoriaus Philipo Seymouro Hoffmano (1967–2014) sūnus. Filmavimo aikštelėje taip pat buvo pastebėti Barbra Streisand, Bradley Cooperis ir Seanas Pennas.

 

„Šiaurietis“ („The Northmann“)

Visiems patikusio siaubo filmo „Švyturys“ režisierius Robertas Eggersas laikomas vienu daugiausia žadančių šių dienų kino kūrėjų. Naujasis jo filmas – tai holivudiškai puošniai ir brangiai nufilmuota saga apie X a. vikingus, kurioje vaidina vienos žvaigždės. Alexanderis Skarsgårdas įkūnija islandų princą Amletą, siekiantį atkeršyti už tėvo mirtį. Filme taip pat vaidina Nicole Kidman, Willemas Dafoe ir į kiną grįžtanti dainininkė Björk. Įdomu, ką tai turi bendra su Williamo Shakespeare’o „Hamletu“?

 

„Šuleris“ („The Card Counter“)

Scenaristas ir režisierius Paulas Schraderis – gyvas kino klasikas, bet kartu ir vienas nenuspėjamiausių kino kūrėjų. Jo filmai nuolat sulaukia kontroversiškų nuomonių. Tokių, matyt, sulauks ir ketverius metus kurtas „Šuleris“ – pasakojimas apie kerštą, pagrindinius vaidmenis jame sukūrė Oscaras Isaacas ir Willemas Dafoe. Režisierius sakė, kad montuodamas filmą konsultavosi su daugeliu kolegų, tarp jų ir su vienu filmo prodiuserių Martinu Scorsese, kurio „Taksistas“ sukurtas pagal Schraderio scenarijų, – šis net sugalvojęs naują filmo pabaigą.

 

„The Brutalist“

Vienų kultiniu jau vadinamo amerikiečių kino režisieriaus ir aktoriaus Brady Corbeto filmo herojus – architektas. Grįžęs iš konclagerio, trisdešimtmetis Vengrijos žydas Laslas Totas nusprendžia kartu su žmona emigruoti į JAV. Turtingas verslininkas jam užsako architektūros šedevrą, kuriam Totas paskirs kitus trisdešimt savo gyvenimo metų. Ankstesniame filme „Vox Lux“ Corbetas pasakojo apie populiarios dainininkės likimą, susiedamas jį su terorizmu bei okultizmu, tad ir iš naujojo filmo galima sulaukti netikėtų paralelių. Pagrindinius vaidmenis kuria Joelis Edgertonas, Marion Cotillard, Sebastianas Stanas.

 

„The Electrical Life of Louis Wain“

Dar 2019-aisiais baigtas Willo Sharpe’o filmas – biografinis pasakojimas apie XIX a. britų dailininką Louisą Wainą, kuris išgarsėjo piešdamas didžiaakes kates. Ekscentriškas menininko elgesys amžininkus vertė spėlioti apie šizofreniją, dabar istorikai mano, kad Wainui buvo Aspergerio sindromas. Dailininką vaidina Benedictas Cumberbatchas, jo žmoną – Claire Foy, prieš kelerius metus išgarsėjusi seriale „Karūna“. Nors ir nelabai žinomas plačiajai publikai, Sharpe’as sukūrė serialą „Flowers“ bei kelis filmus, pasižyminčius tikrai unikalia autoriaus intonacija.

 

„Vėjo kelias“ („The Way of the Wind“)

Apie naująjį Terrence’o Malicko filmą žinoma nedaug, nors jis baigtas jau pernai. Tai poetinis pasakojimas apie keturiasdešimt dienų dykumoje, kurias Jėzus Kristus buvo gundomas velnio. Jėzų suvaidino vengrų aktorius Géza Röhrigas („Sauliaus sūnus“), apaštalą Saulių – Matthias Schoenaertsas, o keturias šėtono gundytojo versijas – Markas Rylance’as. Malickas dažnai bando filmuose sujungti biblinius dvasinių paieškų, šiuolaikinius ir autobiografinius motyvus, bet šiame, regis, galime tikėtis tikros filosofinės parabolės.

 

„W2“

Tai kol kas tik darbinis naujo Wojciecho Smarzowskio („Voluinė“, „Kleras“) filmo pavadinimas. Debiutine šiuolaikinės Lenkijos satyra „Vestuvės“ („Wesele“) triukšmingai įžengęs į lenkų kiną, Smarzowskis ir vėl rengiasi rodyti lenkiškas vestuves, tik šiuolaikines scenas ketina jungti su prisiminimais apie karą (spėliojama, kad filme bus Jedvabno žydų žudynės) ir kalbėti apie savo amžininkų nenorą prisiminti „nepatogius“ šalies istorijos momentus. Pagrindinius vaidmenis kuria Arkadiuszas Jakubikas, Agata Kulesza, Robertas Więckiewiczius, Andrzejus Chyra ir Michalina Łabacz.

 

Parengė K. R.

„The Electrical Life of Louis Wain“
„The Electrical Life of Louis Wain“
„Sentencija“
„Sentencija“
„Bergmano sala“
„Bergmano sala“