7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Šeimos kaleidoskopas

Artėja „Žiemos ekranai“

Nr. 2 (1154), 2016-01-15
Kinas
„Smėlio pilys“
„Smėlio pilys“

Sausio 21 d. prasideda Prancūzų kultūros instituto rengiamas festivalis „Žiemos ekranai“. Jis vyks Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Anykščiuose, Marijampolėje, Šiauliuose, Panevėžyje ir Palangoje.

Šįkart festivalio programos sudarytojai atrinko filmus apie šeimą. „Žiemos ekranus“ atidarys Olivier Jahano filmas „Smėlio pilys“ („Les Chateaux du sable“, 2015). Tai pasakojimas apie trisdešimtmetę fotografę Eleonorą, kuri nusprendė parduoti tėvo namą. Į Bretanę jį vyksta su senu draugu Samueliu, su kuriuo jie išsiskyrė prieš kelerius metus. Pagrindinius vaidmenis filme sukūrė Emma de Caunes ir Yannicas Renier.

Laurent’o Larivière’o socialinė drama „Aš esu karys“ („Je suis une soldat“, 2015) šiemet buvo rodyta Kanų „Ypatingo žvilgsnio“ programoje. Jo herojė trisdešimtmetė Sandrina (Louise Bourgoin) priversta grįžti į motinos namus. Ji pradeda dirbti dėdės šunų veislyne. Greit paaiškėja, kad čia užsiimama iš Rytų šalių atvežtų šunų kontrabanda.

Stéphane’o Brizé filmo „Kelios pavasario valandos“ („Quelques heures de printemps“, 2012) herojus penkiasdešimtmetis Alanas priverstas grįžti pas sunkiai sergančią mamą. Filme vaidina Vincent’as Lindonas, Helene Vincent, Emmanuelle Seigner. Dar vieną – 2009 m. sukurtą Brizé filmą „Panelė Šambon“ („Mademoiselel Chambon“, 2009) bus galima pamatyti „Žiemos ekranų“ retrospektyvoje, šiemet skirtoje ekranizacijoms. Filmas sukurtas pagal Erico Holderio romaną, pasakojantį apie padoraus vyriškio ir šeimos tėvo meilę sūnaus mokytojai. Pagrindinį vaidmenį filme taip pat sukūrė Lindonas, jo partnerė – Sandrine Kiberlain.

Cédrico Khanas filme „Laukinis gyvenimas“ („Vie sauvage“, 2014) rodo vyrą, kuris nusprendė neatiduoti savo sūnų jų motinai. Vienuolika metų jie slapstysis toli nuo civilizacijos, nes vaikų tėvas Filipas atsisako vartotojiško gyvenimo būdo. Dar vienas tėvas tapo Ados Loueilh filmo „Sudie, Afrika“ („Papa Lumiere“, 2015) personažu. Žakas (Niels Arestrup) ilgus metus praleido Afrikoje, o jo keturiolikmetė duktė įprato gyventi tik su motina ir nežino, ką galvoti apie nerangų, žilą tėvą. Atsidūrę pabėgėlių centre, jie mokosi pažinti vienas kitą. Panašiai problemai skirtas Nassimo Amaouche’o filmas „Apačiai“ („Des Apaches“, 2015). Per mamos laidotuves filmo herojus Samiras (jį vaidina pats režisierius) susitinka su nematytu tėvu. Šis jį įtraukia į šeimos reikalą, susijusį su Paryžiuje gyvenančiais išeiviais iš Alžyro. Nauja patirtis sujauks Samiro gyvenimą.

Zoltano Mayero filmo „Kelionė į Kiniją“ („Voyage en Chine“, 2015) herojė Liliana (Yolande Moreau) išsirengia į kelionę parsivežti žuvusio sūnaus palaikų. Gedulo paženklinta kelionė Lilianai tampa iniciacija į tolimą kultūrą. Atsisveikinimo su artimu žmogumi temą plėtoja Pascale Pouzadoux „Paskutinė pamoka“ („La Derniere lecon“, 2015), kurioje suvaidino Sandrine Bonnaire ir Marthe Villalonga. 92 metų Madlena nusprendžia pasirinkti savo mirties datą. Ji apie tai praneša vaikams, o šiuos žinia pribloškia. Filmas sukurtas pagal Noelle Chatelet autobiografinę knygą. „Liūdesio klubo“ („Tristesse club“, 2014) režisieriui Vincent’ui Mariette’ui patinka Weso Andersono filmai, jis įsitikinęs, kad apie gedulą galima kalbėti lengvai. Filmo pavadinimą, kuris režisieriui primena kokteilį, jis „pasiskolino“ iš Michelio Houellebecqo dainos.

Jeano-Pierre’o Améris filme „Kaip aš išsinuomojau šeimą“ („Un famille a louer“, 2015) turtingas vyras nusprendžia padėti energingai dviejų vaikų motinai, kuriai iškilo iškeldinimo grėsmė. Debiutinio Blandine Lenoir filmo „Zuzu“ („Zouzou“, 2014) veikėjoms – šešiasdešimtmetei Solanž, trims jos dukterims ir anūkei Zuzu – kaimo sodyba taps vieta naujai pasižiūrėti į savo gyvenimą. Juolab kad Solanž pagaliau sutiko savo gyvenimo vyrą. Režisierei tai ir proga pasižiūrėti, kaip tėvai ir vaikai kalbasi apie seksualumą. Anne Villacèque filmo „Savaitgaliai“ („Week-ends“, 2014) herojai draugauja nuo senų laikų. Savaitgalius dvi poros leidžia kaimo name. Filmas sudomins aktorių Karin Viard, Noémie Lvovsky, Jacques’o Gamblino ir Ulricho Tukuro gerbėjus.

Aktorės Sylvie Testud gerbėjų laukia drama „Per arti saulės“ („Au plus pres du soleil“, 2015). Yves’o Angelo filme ji vaidina Sofi – ikiteisminio tyrimo teisėją. Vieną dieną sukčiavimo byloje įtariamąja tampa biologinė Sofi įsivaikinto vaiko motina Džuljeta. Situacija tampa dar sudėtingesnė, kai su Džuljeta susipažįsta Sofi vyras Olivjė... Režisierius sako kūręs šį filmą kaip šiuolaikinę tragediją. Seserų Rose ir Alice Phillipon filmas apie įvaikinimą kitoks. Jis vadinasi „Kvailysčių kokteilis“ („Les Betises“, 2015) ir pasakoja apie trisdešimtmetį Fransua, kuris, norėdamas susipažinti su savo biologine motina, įsidarbina jos surengtoje šventėje padavėju.

Šiųmetėje „Žiemos ekranų“ retrospektyvoje bus proga prisiminti vieno iškiliausių prancūzų kino kūrėjų Robert’o Bressono 1945 m. „Bulonės miško damas“ („Les Dames du Bois de Boulogne“). Tai – Jacques’o Diderot „Žako fatalisto“ ekranizacija, tik filmo veiksmas perkeltas į XX a. Paryžių. Erico Rohmero gerbėjus pradžiugins gana retai rodoma „Markizė d’O“ („La Marquise d’O“, 1976) – Heinricho von Kleisto novelės ekranizacija. Claude’as Chabrolis 1995 m. ekranizavo britų rašytojos Ruth Rendell romaną – filme „Ceremonija“ („La Ceremonie“) įsimintinus vaidmenis sukūrė Isabelle Huppert ir Sandrine Bonnaire. Isabelle Huppert vaidina ir dviejuose Benoît Jacquot filmuose: „Adolfas“ („Adolphe“, 2008) – tai 1816 m. pasirodžiusio Benjamino Constant’o romano ekranizacija, „Vila Amalija“ („Villa Amalia“, 2008) – bandymas perkelti į ekraną Pascalio Quignard’o knygą. Vienas paskutiniųjų Chantal Akerman filmų „Almajerio kvailystė“ („La Folie Almayer“, 2009) – bene originaliausias bandymas ekranizuoti Josepho Conrado romaną. Taip pat bus parodytas Michelio Gondry filmas „Pavasario gėlės“ („L’Ecume de jours“, 2013) pagal Boriso Viano „Dienų putas“.

 

Parengė Ž. P.

„Smėlio pilys“
„Smėlio pilys“
„Savaitgaliai“
„Savaitgaliai“