Apie Povilo Makausko spektaklį
Pasaulio viršūnėms vis sukant galvas dėl globalinio atšilimo ir „neišsukant“ jokio drastiškesnio problemos sprendimo, pamažu šį žygdarbį į savo rankas perima vaikai. Turbūt visas pasaulis puikiai žino Gretos Thunberg vardą, o kiek vardų mes dar nežinome? Kiek daug mes nežinome tų tylių, neatrastų herojų, kurie kiekvieną savo gyvenimo dieną bando išsaugoti tai, ką žmonija, kartais atrodo, beatodairiškai naikina. Nors kalbos ir tekstai apie ekologiją, gamtos saugojimą, žaliavalgystę ir kitas eco friendly temas dabar yra labai populiarūs, tačiau šio teksto priežastis – tikrai ne noras jums pamokslauti ar skleisti savo didaktiką apie tai, kas vyksta ir ką vertėtų daryti pasaulyje. Šis tekstas atsirado, apsilankius Povilo Makausko režisuotame spektaklyje „Mano fėjų herbariumas“.
„Bestuburiada“ Nacionaliniame Kauno dramos teatre
Šį rudenį darbuotis Nacionalinio Kauno dramos teatro trupėje pradėjo trylika naujų aktorių. Šviežių aktorių, kurie iškart po studijų Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (kurso vad. V. Bareikis ir A. Latėnas) įsiliejo į teatro repertuarą su spektakliu „Bestuburiada“ (rež. A. Vilutytė).
Humoras – dalykas rimtas. Tačiau negalime nesutikti, kad humoro tema yra plačiai nagrinėjama ar aptarinėjama. Viena iš priežasčių yra sovietinis palikimas. Dar gyvi prisiminimai apie humoro vakarus miestų ir miestelių kultūros centruose ar kitose įstaigose. Žinoma, juoko kultūra, kaip ir visos viešojo gyvenimo sritys, kaip ir menas, buvo pajungta ideologijos sklaidai. Šalia kultūros centruose vykstančių humoro vakarų susikūrė virtuvės humoras, kur žmonės, kiek laisviau galėjo juokauti, pasakoti anekdotus apie tuometinę santvarką. Atgavus nepriklausomybę, Lietuvoje vis dar vyko anekdotų, humoro vakarai, kuriuos stebėjo ištisos minios žmonių, tiek gyvai, tiek prie televizoriaus ekranų. Ilgainiui, tokie vakarai sunyko, kaip ir tradicija kalbėti, analizuoti humoro temas viešumoje. Nors dabar situacija pradeda keistis su stand-up’ais, podcast’ais ir kitomis humoro perpildytomis formomis, kurių griebiasi karta gimusi po 1991-ųjų metų. Tačiau tikroji šio teksto radimosi priežastis – spektaklis „Bestuburiada“.
Kovo 9 d. Nacionaliniame Kauno Dramos teatre duotas startas festivaliui „Nerk į teatrą“. Festivalis atidarytas eksperimentiniu vyksmu „Kaunas Wi-Fi“. Tai Lietuvos ir Izraelio menininkų simbiozė. Pristatyti šį vyksmą reikėtų nuo fakto, kad pjesė jam buvo sukurta žiūrovų workshop‘ų metu. Šių kūrybinių dirbtuvių metu žmonės galėjo ne tik prisidėti prie teksto kūrimo, bet ir pabuvojo zombiais, tiksliau, mokėsi, kaip juos suvaidinti.