Muzika

Džiazuojantys "Muzikos barai"

nauji leidiniai

iliustracija

"Muzikos barų" gegužės–birželio numeryje karaliauja džiazas. Pirmieji žurnalo puslapiai atveria langą į Italijos džiazo pasaulį. Žurnalo viešnia – Italų kultūros institutui atstovaujanti Alessandra Bertini Malgarini, ji ir pristato su šiuo žurnalo numeriu leidžiamą italų džiazo meistrų kompaktinę plokštelę "Italia in Jazz". Trumpai Italijos džiazo istoriją apžvelgia kompozitorius, pianistas ir muzikologas Fabrizio Festa ("Langas į turtingą Italijos džiazo sodą"), išsamesnį italų džiazo muzikantų, kurių kūryba ir skamba kompaktinėje plokštelėje, pristatymą parengė Tomas Bakučionis ir Algirdas Klova ("Italų džiazo meistrų rinktinė").

Iš Italijos muzikos šiandienos į netolimą praeitį rubrikoje "Tai įdomu..." mus perkelia Julius Finkelšteinas, pateikiantis intriguojantį pasakojimą apie išskirtinę asmenybę – Romano Mussolini, džiazo kompozitorių ir pianistą, talentingą tapytoją ir kino prodiuserį, jauniausią Italijos diktatoriaus (dučės) Benito Mussolini sūnų, kurį Italijos muzikinė visuomenė amžinybėn išlydėjo šių metų pradžioje ("Ar pianistui Romano Mussolini tikrai rūpėjo tik džiazas?"). Tačiau tuo pasakojimai apie džiazą šiame numeryje nesibaigia – Jūratė Kučinskaitė ir Linas Paulauskis dalijasi įspūdžiais iš Lietuvos džiazo "mekos", šiemetinio Birštono festivalio ("Šiandieninio Lietuvos džiazo atspindys keturioliktojo Birštono džiazo festivalio veidrodyje").

Nuolatinėje "Didžiosios salės" rubrikoje Daiva Tamošaitytė ir Rita Nomicaitė recenzuoja ryškesnius Vilniuje vykusius koncertus. Ten pat rasime ir Nijolės Jačėnienės apžvalgas apie Dmitrijaus Šostakovičiaus šimtmečiui skirtą koncertą Klaipėdos muzikiniame teatre bei klaipėdiečių gastroles Kaliningrade. Beveik kiekviename "Muzikos barų" numeryje pristatome premjeras. Šįsyk Lina Stankevičiūtė ir Eugenija Žakienė pateikia savo vertinimus apie paskutiniąją šio sezono Kauno muzikinio teatro premjerą – Karlo Millöckerio operetę "Studentas elgeta".

Naujame "Muzikos barų" numeryje gausu rašinių apie lietuvių kompozitorių kūrybą. Darius Kučinskas pasakoja apie šių metų pavasarį Vilniaus universiteto bibliotekoje atrastą pluoštelį dar nežinomos M.K. Čiurlionio kūrybos ("Neišlikę Čiurlionio muzikos rankraščiai"). Apie iš meilės rašomą muziką muzikologei Rūtai Gaidamavičiūtei pasakoja kompozitorius Vidmantas Bartulis ("Iliuzinė kūrėjo ramybė"), o Jūratė Katinaitė rubrikoje "Lietuvos muzikos link" rašo apie Mozarto muzikos refleksijas lietuvių kompozitorių kūryboje ("Hommage į Mozart").

Radijas – neatsiejamas nuo muzikos (ir gal atvirkščiai?..). Lietuvos Nacionalinis radijas šiemet švenčia savo 80-ąjį gimtadienį. Šia proga apie tarpukario Lietuvos radijo istoriją išsamų ir įdomų pasakojimą pateikia Juozas Girdvainis ("Visad laukiama – radijo muzika"). Rubrikoje "Sukaktis" reikšmingas mūsų tautinei muzikai sukaktis primena Regina Vaišnoraitė-Marozienė ir Vytautas Tetenskas.

Maestro Saulius Sondeckis – išties dažnas "Muzikos barų" publikacijų herojus, tai lemia aktyvi maestro kūrybinė veikla. Šįsyk Leonidas Melnikas žurnalo skaitytojams pasakoja, kaip profesoriaus Sauliaus Sondeckio kūrybinės veiklos 50-metis buvo pažymėtas Maskvoje.

Žurnale toliau publikuojamas Stanislavo Morawskio rašinys apie iškilią muzikę, pianistę Mariją Szymanowską rubrikoje "Iš praeities". "Mozarto moterys" – dar vienas intriguojantis Juliaus Finkelšteino pasakojimas, skirtas genialiajam zalcburgiečiui, minint jo 250-ąsias gimimo metines. O "Jaunimo puslapiuose" – Simonos Smirnovos straipsnis apie vieną iš jaunimo rezistencijos būdų "Gatvės muzikantai: kontrkultūra, laisvalaikis ar verslas?".

Aktualijas bei naujausias "Muzikos barų" recenzijas galima skaityti ir komentuoti atnaujintoje interneto svetainėje www.muzikosbarai.lt.

"MB" inf.