Muzika

"Bravissimo" pristato "Operos švyturio" laureatus

nauji leidiniai

iliustracija

Tik ką pasirodęs vasario mėnesio Nacionalinio operos ir baleto teatro leidžiamo žurnalo "Bravissimo" numeris daugiausia dėmesio skyrė solistams, Naujųjų išvakarėse pelniusiems "Operos švyturių" apdovanojimus.

Žurnale publikuoti pokalbiai su Sigute Stonyte ("Tarsi ištirpstu muzikoje"), Dainiumi Stumbru ("Pametęs galvą dėl Verdi"), Nerijumi Juška ("Darau, kad pavyktų") ir Miki Hamanaka ("Nepratusi dirbti "puse kojos"), geriausiais 2005 m. LNOBT solistais, bei operos ir baleto "viltimis": Inga Cibulskyte ("Šokti vidumi") ir Egidijumi Dauskurdžiu ("Sufantazuoti personažą").

Asmeninis požiūris iškeliamas ir W.A. Mozarto metams skirtoje "Bravissimo" temoje. Į Mozarto operų interpretaciją žvelgiama vieno žymiausių nūdienos baritonų Thomo Hampsono akimis (Jūratė Katinaitė, "Mozartas neprivalėjo rūpintis, kaip jį supras 2006-aisiais").

Žurnalo skaitytojai supažindinami su Davidu Aldenu, šiuo metu šis garsus amerikiečių režisierius dirba Bavarijos valstybinėje operoje (kur jo statytoje "Likimo galioje" dainuoja ir Violeta Urmanavičiūtė), o LNOBT scenoje jis kurs R. Strausso "Salomėją". Kokią būsimo spektaklio viziją mato režisierius, pats save vadinantis ekstremalu, ir kodėl išbandęs jėgas daugelyje teatro sferų (netgi režisavęs popgrupės "Pet Shop Boys" turą) visgi renkasi operą? Režisieriui kliūva Amerikos operos teatrų konservatyvumas, nulemtas to, kad dauguma jų išlaikomi iš privačių lėšų, tuo tarpu Operos ir baleto teatro Paramos fondo pirmininkė Birutė Vizgirdienė norėtų, kad ir Lietuvoje operos ir baleto meno rėmimas pasiektų Amerikos mastus ("Teatro kostiumas kviečia į paslaptingą pasimatymą". Interviu su B. Vizgirdiene).

Skandalai, susiję su vadovybės kaita, neišmuša iš vėžių Anglijos nacionalinės operos kasdienybės. Apie tai rašoma rubrikoje "Pasaulio teatrai" (Jolita Vadopalaitė, "Šunys loja – karavanas eina"). Beje, netrukus LNOBT scenoje pasirodysianti "Madam Baterflai" – tai teatro koprodukcija būtent su Anglijos nacionaline opera.

Kauno valstybinis muzikinis teatras šį kartą pasakoja apie solistę Aldoną Mikšytę (Daina Klimauskaitė, "Talentingi nebijo laiko išdaigų"). Operos ir baleto dienoraščiuose šį kartą fiksuojamas Živilės Baikštytės debiutas A. Šenderovo balete "Dezdemona" ir naujametė "Traviata". Rubrikoje "Apie mus" pasakojama apie gamybines teatro dirbtuves ("Kaip gimsta spektaklio apdaras"). "Karštas šokoladas" skirtas publikos įspūdžiams apie naujametę "Traviatą". Komiksas "Burtininko Droselmajerio pamokos" vaikams pristato "Skrajojantį olandą". Galvosūkių mėgėjai, kaip visada, ras jiems skirtą kryžiažodį.

B. B.