Teatras

"MarLenė..." Klaipėdos dramos teatre

premjeros

Gegužės 31 ir birželio 1 d. uostamiesčio Dramos teatro mažojoje scenoje įvyks šeštoji sezono premjera - šiuolaikinės vokiečių rašytojos Thea Dorn "MarLenė, arba Prūsiški įstabumai". Pastatymo režisierius - klaipėdiškis rašytojas Sigitas Poškus. Pastatymo dailininkė - vilnietė Birutė Ukrinaitė, muzikinių aranžuočių autorius - džiazo muzikantas klaipėdiškis Saulius Šiaučiulis. Naujajame pastatyme vaidins aktorės Elena Gaigalaitė ir Jūratė Jankauskaitė.

Trisdešimt trejų metų berlynietė Thea Dorn sėkmingai žengė į literatūros pasaulį. Pirmasis romanas "Karalienė Elnė" įvertintas premija kriminalistikos žanro srityje, 1999 m. parašyta pjesė "MarLenė, arba Prūsiški įstabumai, skaistūs kaip plienas" (toks visas pjesės pavadinimas) iškart buvo numatyta statyti penkiolikoje teatrų Europoje, taip pat JAV.

Pjesės veikėjos - dvi garsios XX a. vokiečių moterys priešingybės: legendinė kino aktorė antifašistė Marlene Dietrich ir kino režisierė Leni Riefenstahl, buvusi nacizmo idėjų propaguotoja. Pjesės veiksmo laikas - viena 1992 m. gegužės naktis, paskutinės Dietrich gyvenimo valandos. Veiksmo vieta - patikimiausias ir paskutinis Dietrich prieglobstis - miegamasis. Visa, kas jame tąnakt vyksta, yra pjesės autorės fantazijos vaisius. Netikėtas Leni Riefenstahl pasirodymas Dietrich miegamajame, jų savotiška dvikova yra autorės vaizduotės žaismas, ryškus jau pjesės pavadinime (Dietrich vardo pirmas skiemuo sujungtas su Riefenstahl vardu). Tikri pjesėje šių moterų audringo gyvenimo faktai, tačiau "MarLenė" neturi nieko bendra su dokumentine drama. Tai - fantazija-groteskas, vietomis įgaunantis farso elementų. Ir pastatymą reikėtų vertinti ne kaip Dietrich ir Riefenstahl gyvenimo retrospektyvą scenoje, o kaip spektaklį apie alinantį kelią į pripažinimą, jo skaudžią netektį, pasiaukojimo prasmę ir kainą.

Stefa Galkauskaitė