XVII jaunųjų kompozitorių kūrinių chorui konkurso „Vox Juventutis“ baigiamasis koncertas
Ne paslaptis, kad šiuolaikinės chorinės muzikos gerbėjams birželio pradžia asocijuojasi ne tik su laukta vasaros pradžia, bet ir su kasmet rengiamu baigiamuoju jaunųjų kompozitorių kūrinių chorui konkurso „Vox Juventutis“ koncertu. Šiemet jis jau septynioliktas ir atrodo, kad tai tik solidi šio perspektyvaus konkurso gyvavimo pradžia: žvelgiant į birželio 10 d. susirinkusią publiką sausakimšoje Šv. Kotrynos bažnyčioje buvo akivaizdu, kad konkursas ne tik nepraranda populiarumo, bet ir pritraukia vis naujų klausytojų.
Pokalbis su operos solistu Tomu Pavilioniu
Šį kartą pokalbis su Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro solistu Tomu Pavilioniu vyksta Helsinkyje. Sausio 27 – kovo 4 d. Suomijos nacionaliniame operos ir baleto teatre buvo parodytas naujas Giacomo Puccini operos „Turandot“ pastatymas, kuriame Pongo vaidmenį atliko tenoras Pavilionis. Tad suskubau jį pakalbinti apie įspūdžius bei patirtis, susijusias su šia premjera.
Įspūdžiai iš II Tarptautinio konkurso „Future Symphony“ finalinio koncerto
Rugsėjo 17-osios vakarą Nacionalinėje filharmonijoje nuskambėjo finalinis II Tarptautinio kompozicijų simfoniniam orkestrui konkurso „Future Symphony“ koncertas, pristatęs net septynias jaunosios kompozitorių kartos kūrinių premjeras. Šiais metais tarp konkurso finalininkų – vyriška kompanija: Romanas Czura (Lenkija, Vokietija), Charlesas Philipas Danielsas Torresas (Meksika), Jievaras Jasinskis (Lietuva), Andrius Maslekovas (Lietuva), Aporas Szütsas (Vengrija), Daniele Testa (Italija) ir Miranas Tsalikianas (Graikija). Pirmo konkurso etapo kūrinius, kurių šiais metais gauta net 30 iš 20-ies skirtingų šalių, vertino kompozitoriai Žibuoklė Martinaitytė ir Mykolas Natalevičius bei šiuolaikinės muzikos ansamblio „Synaesthesis“ dirigentas Karolis Variakojis. Finaliniame koncerte žiuri ne tik prasiplėtė, bet ir tapo tarptautinė: filharmonijos salėje kūrinius vertino kompozitorė Raminta Šerkšnytė (pirmininkė), kompozitorius ir dirigentas Gediminas Gelgotas bei muzikologė Lina Navickaitė-Martinelli, o internetu tiesioginę koncerto transliaciją stebėjo kompozitoriai Ayalas Adleris (Izraelis), Andris Dzenītis (Latvija) bei Dobrinka Tabakova (Didžioji Britanija, Bulgarija). Kūrinius atliko iš jaunų muzikantų suburtas „Future Symphony“ orkestras, dirigavo Adomas Morkūnas-Budrys (Lietuva, Šveicarija).
Įspūdžiai iš keleto paskutinių festivalio „Gaida“ koncertų
Spalio 4–19 d. Vilniuje it viesulas praūžė 29-asis aktualiosios muzikos festivalis „Gaida“. Šiais metais tarptautinį „Europe for festivals, festivals for Europe“ pripažinimą pelniusi „Gaida“ pristatė net 12 koncertinių programų, keletą susitikimų su kviestiniais autoriais, Žilvino Kempino ir Justės Janulytės bei Vaclovo Nevčesausko ir Vytauto V. Jurgučio audiovizualines instaliacijas. Jos, kaip ir beveik visi koncertai, vyko Nacionalinėje dailės galerijoje.
„Ars SummerFest“ festivalio koncerto įspūdžiai
Vos prieš du mėnesius atšventinta vienintelė Lietuvoje vienabokštė barokinė Vilniaus Švč. Mergelės Marijos Ramintojos Bažnyčia atveria duris ne tik tikintiesiems, bet ir muzikos bei meno mėgėjams. Liepos 22-osios vakarą čia įvyko dvigubas fortepijoninės muzikos rečitalis, kurį surengė jau ketvirtus metus organizuojamas „Ars SummerFest“ festivalis. Kaip teigia renginio organizatoriai, festivalio tikslas – ne tik suteikti galimybę Vilniaus gyventojams bei miesto svečiams išgirsti jau tarptautinį pripažinimą pelniusių klasikinės muzikos atlikėjų pasirodymus, bet ir rengti meistriškumo kursus bei pristatyti visuomenei jaunuosius Lietuvos ir užsienio talentus.
Konkurso „Vox Juventutis“ finalinio koncerto įspūdžiai
Paskutinį pavasario vakarą, gegužės 31-ąją, Vilniaus Šv. Kotrynos bažnyčioje įvyko XIII jaunųjų kompozitorių chorinių kūrinių konkurso „Vox Juventutis ’19“ finalas. Tai unikali proga jauniesiems kūrėjams įgyti patirties kuriant chorinę muziką, kurią koncerte atlieka pripažinti profesionalai – Vilniaus miesto savivaldybės choras „Jauna muzika“ (meno vadovas ir dirigentas Vaclovas Augustinas). Šiais metais kompozitoriai buvo kviečiami teikti kūrinius, kurie sietųsi su šiemet švenčiamomis chorvedžio ir vargonininko Juozo Naujalio 150-osiomis bei kompozitoriaus Eduardo Balsio 100-osiomis gimimo metinėmis.
Įspūdžiai iš festivalio „Musica Nova“
Vasario 2–10 d. Helsinkį buvo užliejusi šiuolaikinės muzikos banga – „Musica Nova“. Tai didžiausias kas antrus metus rengiamas naujosios muzikos festivalis Suomijoje. Šiais metais renginiai buvo orientuoti į transatlantinį dialogą, kurio, pasak festivalio meno vadovo ir dirigento Andre de Ridderio, dabar itin trūksta.
Šiais metais minint 100-ąsias Lietuvos nepriklausomybės metines turime galimybę lankytis gausybėje renginių, skirtų pristatyti ir puoselėti lietuviškosios kultūros klodus. Ne išimtis ir birželio 21-ąją dieną įvykusi erdvinės muzikos veiksmo „Spengla“ premjera, sukvietusi klausytojus į Vilniaus Gedimino technikos universiteto „LinkMenų“ fabriko erdves.
Ar kada ragavote fatušo? O tradicinio libanietiško pupelių troškinio? Ar žinote, kaip kvepia prieš Jūsų akis gaminama tikra libanietiška vakarienė? Tuomet leiskite atverti duris į spektaklį „Mūsų namai“ („Beytna“), kuris atidarė jau 21-ąjį kartą rengiamą didžiausią Baltijos šalyse tarptautinį šiuolaikinio šokio festivalį „Naujasis Baltijos šokis“.
Elektroninės muzikos festivalio „Jauna muzika“ įspūdžiai
Nuo 1992-ųjų rengiamas „Jaunos muzikos“ festivalis šiais metais pristatė net penkis elektroninės ir elektroakustinės muzikos koncertus, „JM Naktų“ programą bei diskusiją „Elektroninės muzikos festivalio pokyčiai, galimybės ir perspektyvos“, vykusią LMTA Muzikos inovacijų studijų centre. Maloniai nuteikė stilistinė bei žanrinė koncertų įvairovė ir profesionalus muzikologės Rasos Murauskaitės renginių vedimas.