Kinas

Savaitės filmai

rugsėjo 1–10

Banditės **

Luco Bessono prodiusuotą, Joachimo Roeningo ir Espeno Sandbergo režisuotą filmą įkvėpė kadaise Louis Malle’io sukurta bravūriška komedija „Viva Maria!“, kurioje pagrindinius vaidmenis sukūrė Brigitte Bardot ir Jeanne Moreau. Deja, naujame filme liko tik pistoletai ir seksas, o anų laikų žvaigždes pakeitė dvi erotiškos gražuolės Penelope Cruz ir Salma Hayek. Jų herojės yra meksikietės, kurios plėšia amerikiečių bankus. Siužetas išsisemia greitai, todėl lieka daug laiko bandičių grožybėms ir antiamerikietiškiems alterglobalistiniams tekstams apie amerikiečių imperializmą (Prancūzija, Meksika, JAV, 2006). (Vilnius)

Majamio policija ***

Sušiuolaikinta populiaraus 9-ojo dešimtmečio serialo versija, kurią režisavo pripažintas policinių dramų meistras ir ano serialo prodiuseris Michaelas Mannas („Karštis“). Du slaptieji policijos agentai – Džeimsas „Sony“ Kroketas (Colin Farrell) ir Rikardas Tabsas (Jamie Foxx) turi sujungti jėgas, kai jų taikinyje atsiduria Floridos narkotikų prekeivių gauja. Kinų ir meksikiečių gaujos šefę suvaidino kinų žvaigždė Gong Li (JAV, 2006). (Vilnius)

Mano super buvusioji **

Metas (Luke Wilson) padarė rimtą klaidą išsiskirdamas su nuolat jo pavyduliaujančia mergina, nes supermoters jausmais nežaidžiama. Įskaudinta Dženė (Uma Thurman) pasinaudoja visomis savo paranormaliomis galiomis, kad visiškai sugadintų Meto gyvenimą. Šios romantinės komedijos režisierius Ivanas Reitmano yra sukūręs ne vieną ekrano hitą (JAV, 2006). (Vilnius)

Mergina vandenyje ***

Kuklus apartamentų komplekso valdytojas Klyvlendas Hipas (Paul Giamatti) išgelbsti paslaptingą jauną moterį. Jis sužino, kad iš tikrųjų ji yra pasakos personažas. Mergina (Bryce Dallas Howard) bando pereiti iš realaus į pasakos pasaulį. Pamažu Klyvlendas ima suvokti, kad tampa pasakos tikrovės dalimi. M. Nightas Shyamalanas išgarsėjo iškart po savo debiutinio „Šeštojo pojūčio“, pasižyminčiu ypatinga šiek tiek pasakos, šiek tiek mįslės atmosfera. Šią atmosferą išsaugojo ir kiti režisieriaus filmai (JAV, 2006). (Vilnius)

Namas prie ežero **

Šios siurrealistinės melodramos pagrindas – prieš kelerius metus labai populiari P. Korėjos drama „Il mare“. JAV debiutuojantis argentiniečių režisierius Alejandro Agresti filmo veiksmą perkėlė į šiuolaikinę Čikagą. Jo herojai – architektas Aleksas (Keanu Reeves) ir gydytoja Keitė (Sandra Bullock). Juos sieja tas pats nuošalus namas prie ežero. Herojai susirašinėja, nes juos skiria dvejų metų laiko tarpsnis. Nepajėgdami racionaliai interpretuoti rodomų įvykių, filmo kūrėjai stengiasi pabrėžti netikėtai laiškuose gimusią abiejų vienišių meilę, iš žiūrovo reikalauja užuojautos ir jausmų bei skatina nuolat spėlioti, ar nugalės įsimylėjėliai neperžengiamą laiko ribą, ar jie turi šansą susitikti? Todėl bandymas sukurti mistišką, perdėtai sureikšmintą atmosferą galiausiai virsta tuščiomis grožybėmis (JAV, 2006). (Vilnius)

Sugrįžimas *****

Septynioliktasis Pedro Almodovaro filmas nukelia į jo gimtąją La Mančą. Čia gaisre žuvusių tėvų kapo ir paliegusios tetos aplankyti iš Madrido atvyko seserys Soledada (Lola Duena), Raimunda (Penelope Cruz) ir šios dukra paauglė Paula (Yohana Cobo). Pas tetą (Chus Lampreave) Soledada pirmąkart pamato motinos Irenės (Carmen Maura) vaiduoklį. Po tetos mirties Irene įsikuria pas Soledadą. Raimunda apie tai nežino, ji turi savų rūpesčių, nes reikia paslėpti lavoną (Paula gindamasi nudūrė motinos vyrą Pako), o tetos kaimynė Agustina (Blanca Portillo) nori, kad ji paklaustų vaiduoklio apie savo dingusią motiną. Šiemet Kanuose už geriausią scenarijų apdovanotas režisierius sukūrė tikrą himną motinos meilei, moterims ir šeimai. Geriausios Kanų aktorės prizas atiteko filmo aktorių ansambliui (Ispanija, 2006). (Vilnius)

United 93 ****

2001 m. rugsėjo 11-ąją teroristai užgrobė keturis lėktuvus. Vieno jų keleiviai pasipriešino pagrobėjams ir neleido pasiekti tikslo, kuris greičiausiai buvo Kongresas arba Baltieji rūmai. Režisierius Paulas Greegrassas filme rekonstruoja kruvinus įvykius. Kaip ir ankstesniame Berlyno „Auksiniu lokiu“ apdovanotame filme „Kruvinas sekmadienis“, ir šiame jis pasinaudojo paradokumento konvencija. Filme skamba ne tik istorijoje likusios skrydžio „United 93“ keleivių replikos, atsisveikinimo žodžiai, bet ir išnaudojamas realaus laiko efektas – viskas trunka tiek pat, kiek to tragiško skrydžio metu. Tikroviškumo įspūdį dar labiau sustiprina nematyti aktoriai bei kai kuriuos autentiškus skrydžių valdymų centrų personažus suvaidinę jų prototipai – įvykių liudininkai (JAV, D. Britanija, 2006). (Vilnius)

______________________

****** – šedevras, ***** – pasižiūrėti būtina, **** – geras filmas, *** – būna ir geriau, ** – jei turite daug laiko, * – niekalas