Literatūra

"Bravissimo" žvelgia į lietuvišką teatrą

nauji leidiniai

iliustracija

Neseniai pasirodė "Bravissimo" žurnalo birželio numeris. Šį kartą net komikse suaugusiems (autoriai Ernestas ir Liudas Parulskiai) savitai akcentuojama pagrindinė numerio tema – lietuviškas teatras.

Į "Rampos šviesas" pateko Vytauto Klovos "Pilėnai" – populiariausia lietuviška opera. Sukurta lygiai prieš pusšimtį metų, 1956-aisiais, ji iki mūsų dienų išsilaikė Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro repertuare. Straipsnyje – šiek tiek istorijos, bandymas atskleisti populiarumo "receptą".

O štai iš lietuvių autorių taip pamėgtų ir adoruojamų tautinių temų tarpo išsiskiria du naujausi lietuviški baletai – Mindaugo Urbaičio "Acid City" (2002) ir Anatolijaus Šenderovo "Dezdemona" (2005). Kodėl gi ne? Anot prof. Vytauto Landsbergio, tautiškumas mene – tai ne vien rūtų darželiai ir vaidilutės. Apie šiuos veikalus bei Broniaus Kutavičiaus operą "Lokys" (visi trys rodomi Vilniaus festivalyje) rašoma vienoje iš "Bravissimo" temų "Lietuviška gaida".

Beje, B. Kutavičiaus "Lokyje" Julijos vaidmenį interpretavusi Irena Zelenkauskaitė puošia ir žurnalo viršelį. O pokalbį su soliste, kurios Čio Čio san G. Puccini operoje "Madam Baterflai" įsirėžė į daugelio melomanų atmintį, skaitykite skiltyje "Vis-á-vis" ("Balsas mums duotas išreikšti muziką", kalbina Živilė Ramoškaitė).

Su rubrika "Pasaulio teatrai" šį kartą keliausime į Čikagą – apie ten jau pusę amžiaus veikiančios Lietuvių operos viršūnes ir nuosmukius rašo Jūratė Vyliūtė. Prisiminsime ir iškilų XX a. antrosios pusės dainininką Abdoną Lietuvninką (Viktoras Gerulaitis, "Abdono Lietuvninko bosas ir lyrika").

Kauno muzikinis teatras šį kartą pristato operetės primadoną Danutę Dirginčiūtę, ją kalbina prisiekęs dainininkės gerbėjas, žurnalistas Rokas Petkevičius ("Operetės karalienė – DD"). O "Bravissimo" dar siūlo žvilgtelėti į kaimynų daržą – Varšuvos Didįjį teatrą, rodantį išties pasaulinio lygio repertuarą.

Mėnraščio skaitytojų laukia susitikimas su trimis jaunomis dainininkėmis. Dalios Baliutavičiūtės straipsnyje "Tėvai ir vaikai scenoje" apie savo profesinio kelio pradžią pasakoja Asmik Grigorian ir Ieva Prudnikovaitė, kartu kalbinami ir garbūs tėveliai – Irena Milkevičiūtė bei Vladimiras Prudnikovas ir Nijolė Ralytė. O svetur profesinių aukštumų siekianti Liora Grodnikaitė atskleidžia gyvenimo Londone subtilybes (Jolita Vadopalaitė, "Susitikimas su Liora Grodnikaite").

Helmutas Šabasevičius šį kartą ne tik pildo "Baleto dienoraščius", bet ir pateikia naujausio teatro baleto spektaklio recenziją "Šešėliai" ir šešėliai".

LNOBT inf.