Muzika

"Muzikos barai" pristato smuikininkų duetą: naujas numeris su CD

nauji leidiniai

iliustracija

2003-ųjų pavasarį septyniuose Lietuvos miestuose skambėjo smuikininkų Vilhelmo Čepinskio ir Pavelo Bermano dueto sonatų vakarai. Aktyvią tarptautinę solinę veiklą propaguojantys smuikininkai – Kaune gyvenantis V. Čepinskis ir Florencijoje įsikūręs P. Bermanas – kartu griežia penkerius metus, šis duetas jau pelnė Lietuvos muzikos kritikų ir klausytojų pripažinimą. Su naujausiu "Muzikos barų" numeriu išleistame CD skamba koncertiniai keturių autorių – Antonio Vivaldi, Eugčne’o Ysa’e, Sergejaus Prokofjevo ir Miklóso Rószos – sonatų dviem smuikams atlikimai. Kompaktinė plokštelė "Duo Recital" – tarsi smuikininkų vizitinė kortelė, galinti reprezentuoti nepriekaištingą dueto techninį pasirengimą, gyvybingumą, subtiliai niuansuotą griežimo manierą. Pažintį su smuiko virtuozų duetu tęsia žurnale publikuojamas muzikologės Alinos Ramanauskienės pokalbis su V. Čepinskiu ir P. Bermanu ("Ansamblio pojūtis įgimtas kaip akių spalva").

Kaip lietuvių muzika suvokiama ir interpretuojama svetur? Regis, Vakarų žvalgymasis į naujosios muzikos teritorijas Europos rytuose šiandien tapo madingu dalyku. Apie tai, kaip lietuvių muzika buvo įvertinta vakarinėje Amerikos pakrantėje, Sietle vykusiame festivalyje, pasakoja muzikologė Gražina Daunoravičienė ("Ledlaužis II" – Baltijos festivalio veidrodžių karalystė"). Ryškiausius pastarųjų mėnesių koncertus Vilniuje "Didžiosios salės" rubrikoje apžvelgia Edmundas Gedgaudas, Tomas Bakučionis, Rima Povilionienė, Milda Čiužaitė, Eglė Grigaliūnaitė, Lina Navickaitė, Viktoras Zalcas, Aldona Eleonora Radvilaitė, Vitalija Mockutė ir Beata Baublinskienė, apie Klaipėdos kompozitorių muzikos koncertą rašo Daiva Kšanienė. Svarbus jauniesiems muzikams renginys buvo kovo mėnesį vykęs Respublikinis Balio Dvariono pianistų ir stygininkų konkursas. Apie jaunuosius atlikėjus, jų programas, pasirengimo lygį bei konkursų svarbą su vertinimo komisijos nariais bei mokytojais kalbasi Indra Karklytė ir Kotryna Nekrošiūtė.

Vasarį Vilniaus knygų mugėje lankėsi garsus italų rašytojas, romanų "Aistrų pilys", "Jūra vandenynas", "Šilkas", "City" ir kt. autorius Alessandro Baricco. Prieš tapdamas rašytoju, Baricco baigė muzikologijos, fortepijono bei filosofijos studijas. Apie literatūros sąsajas su muzika šio autoriaus kūryboje rašo Milda Celiešiūtė ("Kiekviena istorija turi savo muziką"). "Portretų" temą šiame "Muzikos barų" numeryje papildo rašiniai apie iškilius lietuvių muzikus: Jurgita Skiotytė rašo apie muzikologę, pedagogę Vidą Krakauskaitę ("Vidai Krakauskaitei – 80"), Aldona Vilčinskaitė pasakoja apie Čikagoje gyvenantį dainininką Arnoldą Voketaitį ("Gyvenimas, skirtas menui ir grožiui").

Kaip visuomet, pristatome naujus leidinius: šįkart tai knyga "Liudas Sagys. Susipynę keliai ir portretai", du Juozapo Kairio bažnytinės muzikos kūrinių chorui sąsiuviniai "Regėjau versmę" ir kompaktinės plokštelės – koncertinis Giuseppe’s Verdi operos "Otelas" įrašas (Edmundas Gedgaudas: "Tarp dviejų maldų") ir "Dainuoja Vladas Bagdonas".

Tradicinėse rubrikose "Iš pianisto varpinės" ir "Staccato" – probleminiai straipsniai. Pianistas Rokas Zubovas tęsia rašinį "Kam ir ką grosime?": gvildena Lietuvos muzikinio švietimo bei koncertinės praktikos klausimus. Kompozitorius Giedrius Kuprevičius straipsnyje "Melodija mirė... Tegyvuoja melodija?" svarsto apie melodijos perspektyvas naujųjų laikų muzikoje. Apie meną, verslą ir gyvenimo realijas su dešimtmetį švenčiančios "Garsų pasaulio" spaustuvės vadovu Vytautu Vainikoniu kalbasi Audronė Nekrošienė ("Iš muzikos – į verslą").

Apie seniausią Lietuvos džiazo forumą – Birštono džiazo festivalį – bei jo šiemet pažertą stilių ir žanrų įvairovę rašo Jūratė Kučinskaitė ir Linas Paulauskis ("Tradicijos ir novacijos tryliktajame Birštono džiazo festivalyje"), o Jonas Jurkūnas improvizuodamas pasakoja apie žymaus džiazo gitaristo Biréli Lagrčne’o koncertą Lione, Prancūzijoje ("Apie čigoniškąjį džiazą, lietuviškus įspūdžius ir "Oi, šinkorka...").

MB inf.